עבודות של מור סול ושיר רוזנטל (מימין) ושחר עמית
עבודות של מור סול ושיר רוזנטל (מימין) ושחר עמית

העולם הוורוד של ענבר הימן – עכשיו בתערוכה לכבודה

התערוכה "עולם ורוד" תיתן לקהל הזדמנות להכיר את האמנית ענבר הימן שנחטפה מהמסיבה ברעים, ולהראות את הפנים הרבות שלה כפי שהן משתקפות בעבודותיהם של חבריה ואת עולמה הפנימי דרך עבודות שלה. הפתיחה: ביום חמישי בבית הקהילתי בטבריה 15

פורסם בתאריך: 12.12.23 10:48

ביום חמישי, כשתיפתח התערוכה לכבודה ולקידום שחרורה משבי החמאס, תציין ענבר הימן 69 ימים מאז שנחטפה ממסיבת נובה ב-7 באוקטובר. הימן בחרה לחגוג את סיום החופשה הסטודנטיאלית בגדול, במסיבה רבת משתתפים, בטבע, במקום שבו ניתן להשתחרר עד הסוף. היא ירדה לעוטף עזה עם חברות ושימשה כהלפרית במסיבה ברעים. למחרת, בשבת, היא היתה אמורה לפגוש את בן זוגה נועם אלון ולצפות ביחד איתו במשחק בין מכבי חיפה להפועל באר שבע, ומיד בסיומו להמשיך לשבוע ימים בסיני, רגע לפני שהם מתחילים את שנתם הרביעית והאחרונה במגמת תקשורת חזותית במרכז האקדמי לעיצוב ויצו.

הימן היא רייטרית (אמנית שעוסקת בכתיבה), ובעולם הגרפיטי בארץ ובעולם היא מוכרת בשמה המסחרי pink?, שלפי מקורביה קשור לצבע האהוב עליה עם תוספת של סימן שאלה שמקועקע לה על הרגל. מאז חטיפתה, אמני גרפיטי מקומיים ובינלאומיים יצאו לצייר על קירות שונים את המילים free pink בקריאה לשחרורה.

 

גרפיטי של ענבר הימן aka פינק

גרפיטי של ענבר הימן aka פינק?

 

למרות הקמפיינים לשחרורה, חבריה ללימודים של הימן מרגישים שמה שנעשה עד כה בעיר אינו מספיק להעלאת המודעות. לכן הם יזמו תערוכה בשם "עולם ורוד", שבה תינתן לקהל הזדמנות להכיר את ענבר, להראות את הפנים הרבות שלה שמשתקפות בעבודותיהם ולהציג קצת מעולמה הפנימי באמצעות עבודות שלה.

 

 

"לפני כמה שבועות התקיימה בחיפה עצרת למען החטופים, והרגשנו שהיא לא היתה מספיקה", אומרת מריה שיפנוב, סטודנטית שלומדת באותה כיתה עם הימן ואלון ורכזת פרויקטים בכפר הסטודנטים בהדר, "הרבה זמן חיפשנו איך להשתלב ולעזור כי ענבר היא חברה שלנו ללימודים וגם מתגוררת בשכונה. ואז פנתה אלי ברי ערד, שהיא סטודנטית לארכיטקטורה שנה ג' ומכירה אישית את ענבר, והיה ברור לשתינו שכסטודנטיות לעיצוב אנחנו לא יכולות להתעלם מהידיעה שיש בחוץ עולם שלם של ענבר שאנחנו מכירות, ובמקביל היה גל של הרבה אנשים שאיירו אותה. החלטנו שהמהלך הטבעי יהיה תערוכה שמשלבת בין השניים – לתת במה גם לאמנים שהכירו את ענבר מקרוב וגם לאלה שהתוודעו לסיפורה רק מאז המקרה ויצרו משהו בדמותה".

 

עבודות של סתו שקד (מימין), סטס קורולוב

עבודות של סתו שקד (מימין) וסטס קורולוב

 

רעיון נפלא לשלב בין מי שהכירו אותה באופן אישי לבין כאלו שמכירים רק את דמותה.

"נכון, ככה אפשר לראות את השיקוף השונה הזה של ענבר – העבודות מייצגות משהו ממנה ובמקביל רצינו להציג גם חלק מהאישיות שלה עם העבודות שהיא עשתה כדי לתת הזדמנות לאנשים להכיר אותה קצת יותר מעבר לכרזת החטופה. הצטרפו אלינו להפקה שתי סטודנטיות מהכיתה שלנו – נעמי גולדשטיין שהיתה שותפה לדירה של ענבר במשך כמה שנים והיא פעילה מאוד במאבק לשחרורה, וענת מולוטובסקי שהיא חזקה בזירה האמנותית של הגרפיטי שעשו לכבוד ענבר. גם בן זוגה נועם נתן לנו רעיונות וקווים מנחים".

בחרתם להציג את התערוכה בבית הקהילתי בטבריה 15.

"טבריה 15 מארח הרבה תערוכות, והמנהל ארנון אלוש ממש בא לקראתנו. הוא הבין את חשיבות המטרה, והמיקום השכונתי הרגיש טבעי ומוכר. בהמשך, בהתאם למצב, אנחנו רוצים לגלגל הלאה את התערוכה לויצו כשתיפתח שנת הלימודים".

הבית הקהילתי, טבריה 15, חיפה. פתיחה: חמישי, 14 בדצמבר, שעה 18:30.

 

עבודות של ענבר הימן

עבודות של ענבר הימן

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר