שמעון ישראלי (צילום: אתר יד ושם)
שמעון ישראלי (צילום: אתר יד ושם)

השחקן והזמר שמעון ישראלי, יקיר העיר חיפה, הלך לעולמו

שמעון ישראלי - זמר, מלחין, פזמונאי, שחקן קולנוע ותיאטרון, קומיקאי, תסריטאי, מחזאי, סופר ובמאי - נפטר היום בגיל 91. בשנת 1998 הוא קיבל את תואר יקיר העיר. בין הפרסים הרבים שבהם זכה: פרס התיאטרון הישראלי על מפעל חיים ופרס אריק איינשטיין על פועלו בתיאטרון הישראלי

פורסם בתאריך: 15.12.23 15:20

האמן שמעון ישראלי, זוכה אות יקיר העיר חיפה, נפטר היום (שישי) בגיל 91, ימים אחדים לאחר יום הולדתו.

ישראלי היה זמר, מלחין, פזמונאי, שחקן קולנוע ותיאטרון, קומיקאי, תסריטאי, מחזאי, סופר ובמאי. בשנת 1998 הוא קיבל את תואר יקיר העיר, וזכה בפרס התיאטרון הישראלי על מפעל חיים (2004), בפרס מפעל חיים מטעם אשכולות ואקו"ם (2015) ובפרס אריק איינשטיין על פועלו בתיאטרון הישראלי (2022).

ישראלי, ניצול שואה, עלה לישראל בשנת 1946, ובשנת 1968 עבר לחיפה לאחר פנייה מראש העיר אבא חושי כדי להקים תיאטרון נוער. המיזם אמנם לא יצא אל הפועל, אבל ישראלי נשאר בעיר והתגורר בה עד ליומו האחרון. הוא שיחק בתיאטרון העירוני וביים כמה הצגות עבורו. כמו כן הוא שיחק בתיאטראות האוהל, הבימה והקאמרי.

בריאיון ל"מעריב" בדצמבר 2022 אמר ישראלי על תיאטרון חיפה: "להקת השחקנים התפרקה, חזרות להצגות עברו לתל אביב ומתישהו תיאטרון חיפה איבד את ההצדקה לקיומו כתיאטרון עצמאי. נפגעה תחושת השליחות שאפיינה את התיאטרון הזה מאז שהוקם בראשית שנות ה-60 על ידי יוסף מילוא – במאי שגידל דור של שחקנים שהלכו אחריו באש ובמים".

 

 

לאורך הקריירה השתתף ישראלי גם בסרטים רבים, ובהם "מבצע יהונתן" (1977), "מכת שמש" (1984), "איש משטרה" (1999) ו"אסקימוסים בגליל" (2007), והיה שותף לכתיבת תסריטים לסרטים כמו "אדון ליאון", "לופו בניו יורק" ו"בלפר" ולסדרת סרטי המתיחות "חייך אכלת אותה". בשנותיו האחרונות הופיע ישראלי בערבי זמר ברחבי הארץ בליווי של בתו הפסנתרנית אירית.

ישראלי הניח אחריו אשה – אלה, שני ילדים – אירית ועופר, שישה נכדים ושלושה נינים. הלווייתו תתקיים ביום ראשון בשעה 14:00 בקיבוץ מבוא חמה שברמת הגולן, שם מתגוררת בתו.

הזמר והיוצר קובי אוז ספד לישראלי: "הלך לעולמו אמן גדול. שמעון ישראלי, מענקי הזמר העברי, מהקולות הגבריים העמוקים והמופלאים שאי פעם נשמעו בעברית. פרפורמר בחסד, יוצר חריף שלא הלך בתלם, תמיד היה נאמן לעצמו ולאמן הגדול שהיה. הוא היה מספר סיפורים מרתק, בעל הומור מושחז ואחר כל כך מזה של בני דורו. שירים ומערכונים עם ביקורת נוקבת ואהבה לארץ הזאת. באמת אחד בדורו, עם תוכניות היחיד, הביצועים הבשרניים והאנינים וההקלטות המושלמות. מעריץ אותו, יהיה זכרו ברוך".

 

שמעון ישראלי בצעירותו (צילום: משה פרידמן, לע"מ)

שמעון ישראלי בצעירותו (צילום: משה פרידמן, לע"מ)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם יהיה רחוב על שמו או שזה רק לזמרים פופוליסטיים נוסח יהורם גאון וירדנה ארזי… שאלה לועדת השמות העירונית או בכינויה הנוכחי: הגנון המייצר בזיון

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר