בית הקהילות לגאווה וסובלנות (צילום: קרן אברהם)
בית הקהילות לגאווה וסובלנות (צילום: קרן אברהם)

היכן מקימים מקהלה לקהילה הלהט"בית?

קרן אברהם, רכזת קהילה בבית הקהילות לגאווה וסובלנות, יזמה הקמה של מקהלה חדשה, ללא הפרדה לקולות לפי מגדר. "העניין העיקרי זה הקול האנושי", היא אומרת, "החלטנו לעשות משהו שהוא קצת אחר, שאין בו חלוקות מסורתיות, אלא חלוקה אחרת שנותנת מקום לכולם"

פורסם בתאריך: 16.1.24 07:54

זוכרים שהיו פעם בחיפה מקהלות וחבורות זמר? אז בבית הקהילות לגאווה וסובלנות בהדר קיבלו מצב רוח נוסטלגי, והם מקימים מקהלה חדשה, ללא הפרדה לקולות לפי מגדר. חברי המקהלה יעברו תהליכים קוליים ויבצעו ביחד יצירות ווקאליות, וכדי להיבחן למקהלה אין צורך בידע מוזיקלי נרחב בהכרח, אך כן דרושים רצון להתחייב למפגשים שבועיים.

קרן אברהם היא רכזת קהילה בבית הקהילות ומוזיקאית בעצמה. זה כמה זמן שהיא חושבת על הפרויקט הזה ביחד עם דריה הרשקו, מנהלת הבית. הפרויקט עדיין בחיתולים, והשבוע הן העלו פוסט לעמוד הפייסבוק "רק להתעניינות".

ולפי התגובות יש התעניינות.

"נכון, יש התעניינות. בבית הקהילות יש לנו המון קבוצות והמון פרויקטים – חלק מהקבוצות האלה נפגשות סביב זהות וחלק סביב עניין משותף. גם כשהן נפגשות סביב עניין משותף, יש חלק מרכזי מאוד של בניית קהילה, של רצון לייצר מקום מפגש ושל התאמה לקהילה הגאה. בהמון קהילות מקהלה היא גורם מקרב, ונוצרת קהילה מוזיקלית, אבל יש עניינים ספציפיים שדורשים התאמה לקהילה הגאה".

כמו מה?

"העניין העיקרי זה הקול האנושי. במקהלות מסורתיות יש חלוקה דיכוטומית. גברים – בס, טנור; ונשים – אלט וסופרן. בקהילה הגאה יש מגוון מגדרי. יש א.נשים שלא מרגישים בנוח עם החלוקה המגדרית המוחלטת לגברים ולנשים, יש טרנסים וטרנסיות שנמצאים במקומות שונים בתהליך המגדרי שלהם, והקול שלהם לא בהכרח יהיה תואם את האשה או את הגבר במקהלה מסורתית. החלטנו לעשות משהו שהוא קצת אחר, שאין בו חלוקות מסורתיות, אלא חלוקה אחרת שנותנת מקום לכולם ונותנת להם להרגיש בנוח עם הגוף שלהם, כי הקול שלהם הוא חלק מהגוף שלהם. כמו שאין גוף שהוא לא נכון, כך גם אין קול שהוא לא נכון".

 

 

זה מעניין.

"זה גם יהיה מקצועי. את שמה של המנצחת על המקהלה אני לא רוצה לחשוף עכשיו כי אנחנו רק בשלב ההרצה, זה רק בשלב התכנונים".

ומה בתכנון? זו הולכת להיות מקהלה שתצא להופעות או רק בתוך הבית?

"זו שאלה חשובה. זה יהיה ממש טוב להופיע ולהראות תוצרים. יכול להיות שההופעות יהיו סגורות לחברות של המשתתפים והמשתתפות, ויכול להיות שנצא להופעות, זה תלוי בשאלה כמה הקבוצה רוצה שזה יהיה הכיוון".

מתי להקה הופכת למקהלה ולכמה זמרים וזמרות אתם מצפים?

"להקה זה בדרך כלל זמרת אחת והשאר נגנים".

באבבא כולם שרו.

"נכון, אבבא זה מקרה יפה של להקה. שישה עד שמונה חברים זה הרכב ווקאלי שיכול להגיע גם ל-12 משתתפים. המקהלה מתוכננת להיות סביב 20 משתתפים, שזה מספר מכובד".

להרשמה לחצו כאן.

 

הכרזה של מקהלת בית הקהילות

הכרזה של מקהלת בית הקהילות

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר