רתם ניר (צילום: יואב ארטשיק)
רתם ניר (צילום: יואב ארטשיק)

מיטב המלחינים הרוסים בקונצרט של הסימפונית

בקונצרט המוקדש כולו ליצירות של צ'ייקובסקי ושוסטקוביץ' ינצח הכוכב העולה רתם ניר. הסולן בביצוע הקונצ'רטו לצ'לו מאת שוסטקוביץ' הוא צ'לן התזמורת אלכסנדר קוטליאר, שיקבל את מרכז הבמה כחלק ממדיניות התזמורת להציג את יכולותיהם של נגניה המצטיינים

פורסם בתאריך: 21.2.24 10:53

התזמורת הסימפונית חיפה תקדיש קונצרט בסדרה הקלאסית, סדרת הדגל לעונת 2024-2023, ליצירות של שניים מהמלחינים הבכירים שפעלו ברוסיה -צ'ייקובסקי ושוסטקוביץ'. תחת שרביטו של המנצח הצעיר והעולה רתם ניר תבצע התזמורת את "רומיאו ויוליה" ואת סימפוניה מס' 2 מאת צ'ייקובסקי, ואת הקונצ'רטו לצ'לו מאת שוסטקוביץ'. בביצוע הקונצ'רטו, הסולן יהיה אלכסנדר קוטליאר, נגן התזמורת שיתקדם למרכז הבמה כחלק ממדיניות התזמורת להציג את יכולותיהם של נגניה המצטיינים.

החל מעונה זו משמש ניר (25) עוזר למנהל המוזיקלי בתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון במקביל לתפקידו באופרה הישראלית כמנצח הבית. למרות גילו הצעיר הוא ניצח על מיטב התזמורות הישראליות, ובהן התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הקאמרית הישראלית, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, הקאמרטה הישראלית ירושלים, סימפונט רעננה, התזמורת הקאמרית הקיבוצית ואנסמבל המאה ה-21. לאחרונה הוביל ניר את כנס הקיץ של תזמורת הנוער הלאומית לכלי נשיפה.

באוקטובר 2023 ניצח ניר לראשונה בגרמניה על התזמורת הקאמרית הגיאורגית אינגולשטאדט בהפקה בימתית של "ניצחון הזמן וההתפכחות" מאת הנדל בשיתוף עם התיאטרון העירוני. בקיץ האחרון הוא הוזמן להשתתף בתוכנית ההכשרה למנצחים צעירים של פסטיבל וורבייה בשווייץ, שבמסגרתה עבד עם תזמורת הפסטיבל ועם המנצחים גאבור טאקש-נגי, להב שני וכריסטוף אשנבך. ניר זכה בתחרויות הניצוח שרביט הזהב, בשיתוף עם בית הספר למוזיקה על שם בוכמן מהטה, התזמורת הסימפונית חיפה וחממת המנצחים של התזמורת הקאמרית הישראלית.

 

 

קוטליאר משמש צ'לן מוביל של הסימפונית ומופיע רבות בקונצרטים בארץ ובחו"ל, הן כסולן והן בקונצרטים קאמריים. קוטליאר, יליד קייב, החל את לימודי הצ'לו מגיל צעיר, וכבר כשהיה בן 7 זכה בתחרויות לצ'לו באוקראינה וברחבי ברית המועצות לשעבר. את לימודיו הגבוהים החל קוטליאר בקונסרבטוריון הלאומי של קייב בהנחייתו של פרופ' ואדים צ'רבוב, ולאחר עלייתו ארצה המשיך את לימודיו באקדמיה למוזיקה ע"ש רובין באוניברסיטת תל אביב תחת הדרכתם של פרופ' עוזי ויזל והילל צורי. הוא זכה בפרסים בתחרויות האקדמיה לשנים 1994 ו-1995 בשתי קטגוריות – צ'לו ומוזיקה קאמרית. במשך כל שנות לימודיו באקדמיה זכה במלגות מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל והופיע בכיתות אמן בהנחייתם של צ'לנים נודעים כמו ברנרד גרינהאוס ופראנס הלמרסון.

כשסיים את לימודיו קוטליאר היה צ'לן ראשי בכמה מהתזמורות הבכירות בישראל, ובהן התזמורת הקיבוצית, תזמורת קאמרטה ירושלים והתזמורת הסימפונית חיפה. כסולן הוא הופיע תחת שרביטם של נועם שריף, דניאל קליינר, רועי אופנהיים, אריה ליפסקי וגבריאל כמורה. הוא הופיע בפסטיבלי מוזיקה בין לאומיים, ובהם פסטיבל שלזוויג-הולשטיין בגרמניה ופסטיבל קול המוזיקה בגליל העליון.   

אודיטוריום חיפה, מרכז הכרמל. ראשון ושני, 25 ו-26 בפברואר, שעה 20:00. מחיר לכרטיס: 175 שקל (מחיר לגמלאי: 129 שקל).

 

אלכסנדר קוטליאר (צילום: סרגיי נרינסקי)

אלכסנדר קוטליאר (צילום: סרגיי נרינסקי)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר