"הדרכים הלא ידועות", סרטו של דני אמיבר (צילום: תומא גויסק)
"הדרכים הלא ידועות", סרטו של דני אמיבר (צילום: תומא גויסק)

פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-21 ייפתח בסינמטק

גם השנה סינמטק חיפה יארח כמה מהסרטים המשתתפים בפסטיבל הקולנוע הצרפתי שמתקיים בישראל זו השנה ה-21. הסרטים מציגים את העשייה התרבותית של הקולנוע הצרפתי, והתוכנית מציגה דרמות חברתיות, דרמות קומיות וסרטים המעלים שאלות על מגדר, קיפוח, חינוך, יחסי מעמדות ויחסי הורים וילדים

פורסם בתאריך: 19.3.24 10:16

"הדרכים הלא ידועות" בכיכובו של זוכה האוסקר ז'אן דוג'רדן יפתח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-21 שמגיע גם השנה לסינמטק חיפה. זהו אחד מהפסטיבלים הבינלאומיים האהובים ביותר על הקהל בישראל, והוא מושך מדי שנה אלפי צופים.

הפסטיבל מציע תוכנית מגוונת, שחלק ממנה יוצג בסינמטק. הסרטים מציגים את העשייה התרבותית של הקולנוע הצרפתי, והתוכנית כוללת דרמות חברתיות, דרמות קומיות וסרטים המעלים שאלות על מגדר, קיפוח, חינוך, יחסי מעמדות, יחסי הורים וילדים ועוד. הפסטיבל הוא יוזמה של חברת עדן סינמה, והוא מתקיים בשיתוף עם המכון הצרפתי בישראל, עם סרטי יוני פרנס ועם שגרירות צרפת בישראל.

בחיפה יוקרנו חמישה סרטים. סרט הפתיחה "הדרכים הלא ידועות" יוקרן ביום שני, 25 במרץ. את הסרט ביים דני אמיבר ומככב בו ז'אן דוג'רדן. הסרט, המבוסס על ספרו הביוגרפי של סילבן טסון, היה לאחת מההצלחות הגדולות בשנה החולפת בצרפת והוקרן בפני יותר מ-1.2 מיליון צופים. לאחר לילה של שכרות מועד הסופר פייר ונפצע קשה. לאחר שיקום הוא מחליט, בניגוד לעצת הסובבים אותו, לצאת למסע רגלי ברחבי צרפת. זהו מסע של לידה מחדש, ודוז'רדן מוכיח שוב את כישרונו הגדול.  

רפאל קנר הוא אחד מהשחקנים העולים בצרפת ועובר מסרט לסרט, וכך גם בקומדיה המטורפת "יאניק" של הבמאי המיוחד קוונטן דופווה. הסרט יוקרן ביום רביעי, 27 במרץ. שומר בחניון חובב תיאטרון נוסע כל הדרך לפריז לראות הצגה, אחת מהגרועות שראה בחייו מסתבר, ובאמצע ההצגה הוא עולה על הבמה ומאלץ את השחקנים לשנות את העלילה כרצונו. קנר והשחקן פיו מרמאיי היו מועמדים לפרס סזאר על התפקידים בסרט זה. 

 

"יאניק", סרטו של קוונטן דופווה (צילום: יח"צ)

"יאניק", סרטו של קוונטן דופווה (צילום: יח"צ)

 

 

הבמאי יליד מרסיי רובר גדיגיאן חוזר בדרמה חברתית פוליטית – "(לפעמים) החגיגה נמשכת" – שתוקרן ביום חמישי, 29 במרץ. עלילת הסרט מתרחשת כמו כל סרטיו בעיר הולדתו, ומשתתפים בו כוכביו הקבועים – רעייתו אריאן אסקריד וז'אן פייר דוראסן. אסקריד ביקרה בפסטיבל הסרטים של חיפה לפני מספר שנים עם סרטו של גדיגיאן בכיכובה – "שלגי הקילימנג'רו" – שהיה להיט גדול בישראל.  

סרטים על אמנות ועל חייהם של אמנים מעוררים ענין רב. מרטין פרובו חוזר ליצור סרט על עולם האמנות, והפעם זהו סיפור חייו המסעיר של הצייר פייר בונאר וזוגתו והמוזה שלו מרתה בסרט "פייר ומרתה – סיפור אהבה". הסרט יוצג ביום חמישי, 29 במרץ. בונאר, שפעל בסוף המאה ה-19 ועד לאמצע המאה ה-20, היה ישייך לקבוצת ציירים שנקראה הנאיבים.

 

"פייר ומרתה - סיפור אהבה", סרטו של מרטין פרובו (צילום: יח"צ)

"פייר ומרתה – סיפור אהבה", סרטו של מרטין פרובו (צילום: יח"צ)

 

ז'אן פייר אמרי חוזר עם סרט שנע בין דרמה לקומדיה – "אדוני השופט". הסרט יוצג במוצאי שבת, 30 במרץ. מישל בלן הוותיק והזמרת שחקנית לואן, שהתגלתה ב"משפחת בלייה", מגלמים שופט נרגן ונערה שעומדת למשפט ומתנדבת להיות הנהגת שלו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר