"כל משבריך וגליך עלי עברו", מתוך התערוכה "בצלמי" (צילום: שרית נח חממה)
"כל משבריך וגליך עלי עברו", מתוך התערוכה "בצלמי" (צילום: שרית נח חממה)

"בצלמי": תערוכת צילום שכל יוצריה יוצאים בשאלה

“בצלמי" היא תערוכת צילום של יוצרים יוצאי החברה החרדית שבחרו בדרך חיים חדשה. הפרויקט הוא פרי שיתוף פעולה בין PHOTO IS:RAEL לעמותת הלל יוצאים בשאלה, ומשתתפיו מציגים נקודת מבט אישית על התמודדותם עם התחושות המלוות אותם ביום יום, כמו פחד, אמונה, חופש ובדידות

פורסם בתאריך: 28.3.24 09:15

“בצלמי" היא תערוכת צילום של יוצרים יוצאי החברה החרדית שבחרו בדרך חיים חדשה. התערוכה תתקיים במשך שלושה ימים בבית עמותת הלל יוצאים בשאלה במעלות הנביאים 21 בהדר.

התערוכה היא פרויקט צילום שנערך זו השנה השלישית בשיתוף פעולה בין חברת PHOTO IS:RAEL לבין עמותת הלל. התערוכה התגבשה כחלק מתהליך שכלל מפגשים בין יוצאים בשאלה למנחים מ-PHOTO IS:RAEL. המשתתפים התחלקו לארבע קבוצות, כאשר בכל מפגש נלמד תחום מסוים הקשור לצילום, ובסופו קיבלו המשתתפים מטלות צילום הקשורות לתחום שנלמד. בסוף הקורס התבקש כל משתתף לבחור צילום אחד שצולם במסגרת התהליך להצגה בתערוכה. הצלמים בחרו ביחד עם המנחה משפט מייצג הקשור ביציאה בשאלה, וגם כזה שמשתקף בעבודות הצילום של כל אחד מהם.

יציאה מהעולם החרדי היא מסע אישי מורכב אשר משפיע על היוצאים, על משפחתם ועל סביבתם. בתערוכה התבקשו היוצרים להציג נקודת מבט אישית המתייחסת להתמודדותם עם שלל התחושות המלוות אותם ביום יום – פחד, אמונה, חופש, משפחתיות, חברות, מסגרות, פערים, בדידות ועוד.

 

 

עמותת הלל קיימת מאז שנת 1991, והיא שמה לה למטרה לסייע ליוצאים בשאלה בקשיים שבהם הם נתקלים עם המעבר מחברה החרדית לחברה החילונית – סיוע ליוצאים בתחילת דרכם בשיכון בדירות בניהול העמותה ללא עלות; סיוע במציאת עבודה מכיוון שבמקרים רבים משפחותיהם של היוצאים מנתקות איתם קשר או נמנעות מעזרה כלכלי; הענקת מלגות לימודים ליוצאים שלומדים לתעודת בגרות ולתואר ראשון באוניברסיטה; וסיוע ליוצאים המשרתים בצה"ל בקבלת מעמד חייל בודד וזכויות אחרות המגיעות להם מצה"ל. בעמותה גם מארגנים ארוחות שישי בעזרת מתנדבים במרכזי הפעילות ברחבי הארץ, ובכל יום שלישי מתקיימות פעילות חברתית וארוחת ערב. נוסף על כך מתקיימות פעילויות בסופי שבוע, סדנאות וארוחות בערבי חג.

רובם של הפונים לעמותה הם צעירים בשנות ה-20 לחייהם, ומספרם נע סביב 3,500. מערך מתנדבים מורכב מ-1,500 צעירים ומבוגרים, חילונים ומסורתיים. החזון של העמותה הוא חברה ישראלית שבה לכל צעירה וצעיר חרדים יש חופש לבחור את דרכם ואורח חייהם, תוך מימוש עצמי מלא.

PHOTO IS:RAEL היא חברה לתועלת הציבור ושלא למטרות רווח, שהוקמה בשנת 2012 למימוש חזון לחברה טובה יותר בשפת הצילום, לעשייה חברתית וליצירת דיאלוג בין האמנות לקהילות השונות ברחבי הארץ. החברה מציעה פלטפורמות לתצוגה ולמחקר של נושאים אמנותיים וחברתיים באמצעות שפת הצילום. בחברה מאמינים כי צילום הוא שפה אוניברסלית החוצה תרבויות ומגדרים ואשר מאפשרת יצירת גשר בין מרכז לפריפריה ובין הקהילות המוחלשות בחברה לכלל הציבור.

"בצלמי", שלישי-חמישי, 4-2 באפריל, בשעות 21:00-18:00. עמותת הלל יוצאים בשאלה, מעלות הנביאים 21. הכניסה חופשית.

 

מתוך התערוכה ב"צלמי" (צילום: שי בוכניק)

מתוך התערוכה ב"צלמי" (צילום: שי בוכניק)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר