פנינה בלייר ז"ל (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
פנינה בלייר ז"ל (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

אבל בעולם הקולנוע: פנינה בלייר הלכה לעולמה

פנינה בלייר, לשעבר המנהלת האמנותית של פסטיבל הסרטים הבינלאומי של חיפה ואחת מהדמויות המשפיעות בתעשיית הקולנוע הישראלית, הלכה לעולמה. יונה יהב: "בלייר יצרה בכישרונה הרב את אופיו הייחודי של פסטיבל הסרטים, אשר אותו היא ניהלה ביד רמה במשך 33 שנים"

פורסם בתאריך: 10.6.24 08:44

פנינה בלייר, לשעבר המנהלת האמנותית של פסטיבל הסרטים הבינלאומי של חיפה, הלכה לעולמה הלילה (בין ראשון לשני).

בפברואר 2021, לאחר 33 שנים כמנהלת האמנותית של פסטיבל הסרטים, שב-19 מהן היא שימשה גם מנהלת הסינמטק, פרשה בלייר פורשת מתפקידה. כאות הוקרה על תרומתה רבת השנים מונתה בלייר לנשיאת כבוד של הפסטיבל על ידי דירקטוריון התאגיד העירוני אתו"ס.

בלייר נחשבת לאחת מהדמויות המשפיעות בתעשיית הקולנוע הישראלית, ובמהלך השנים היא הובילה, בנתה, קידמה והפכה אותו מפסטיבל קטן של 30 סרטים לפסטיבל בין לאומי גדול, מוכר ומוערך שמציג מדי שנה תוכנית אמנותית איכותית של כ-200 סרטים מכל רחבי העולם, מארח את יוצריו ומקיים כנסים ומפגשים בין לאומיים.

בלייר היתה אחראית על יוזמות, על השקות ועל ליווי של אירועי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה ושל תחרויות קולנוע ישראלי ובין לאומי, ועל גיוס כספים, מענקי הפקה ופרסים לזוכים. היא יזמה שיתופי פעולה, בין השאר עם האיחוד האירופי סינמה וטלוויזיה אירופה ועם צ'ינצ'יטה סינמה איטליה (המוסד הרשמי לקידום קולנוע איטלקי ברומא), הביאה לארץ אורחים מעולם הקולנוע הערבי במצרים, בתוניס ובמרוקו, והובילה את השקת יום הקולנוע הפלסטיני בשנת 2006. בלייר היתה אמונה גם על גיוס אורחים, שופטים, נציגי תעשיית הקולנוע הבין לאומית, ובהם שחקנים ובמאים ידועים, מנהלי פסטיבלים ומנהלי חברות הפקה והפצה בעולם.

 

 

בלייר היתה חברת האקדמיה האירופית לקולנוע והאקדמיה הישראלית לקולנוע, וכיהנה כשופטת וכאוצרת תוכניות קולנוע בפסטיבלים בינלאומיים. על פועלה לקידום פלורליזם ודו קיום ולקידום הקולנוע הישראלי בארץ ובעולם היא זכתה בפרסים ובעיטורים רבים, ובהם פרס תא מבקרי הקולנוע בישראל (2004), פרס רוברטו רוסליני שהוענק לה ע"י השחקנית איזבלה רוסליני בטקס רשמי באי מאיורי באיטליה (2006), ואות אבירת מסדר האמנויות והספרות הצרפתי (2018). ב-2013 היא נבחרה כאחת מעשר הדמויות המשפיעות בקולנוע הישראלי שפרסם עיתון "הארץ".

ראש העיר יונה יהב: "הצטערתי מאוד לשמוע על מותה של פנינה בלייר, שבמהלך כל חייה היתה אושיית תרבות מהשורה הראשונה, שיצרה בכישרונה הרב את אופיו הייחודי של פסטיבל הסרטים, אשר אותו היא ניהלה ביד רמה במשך 33 שנים. בשם כל תושבי העיר, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתה של פנינה".

 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. מיכל

    יותר ויותר אנשים שהקיפו את יהב בקדנציות הקודמות שלו הולכים לעולמם. מעניין שרק הוא שורד.

  2. אורן

    מנהיגת תרבות אמיתית. נאבקה לקידום הקולנוע הישראלי ולמרכזיות חיפה בנוף התרבותי הישראלי. נזכור אותך פנינה יקרה.

  3. בעיקר גרמה נזק לשם הפסטיבל ומעמדו

    גררה את פסטיבל חיפה לקולנוע להיות גרעוני מדי שנה הפסד של מליוני ש"ח
    + חנופה לשמאל הקיצוני

  4. תל אביב עולה באש זוכה כאן בפרס = פסטיבל מחבלים, לא שכנים

    מוטב לבטל את הפסטיבל. באו כל מיני סטודנטים לקולנוע וכמה קשישים משועממים בכרמל וצפו בסרטי הסתה נגד ישראל של במאים ערבים. אם זה הפסטיבל אז לכו תקיימו אותו ברפיח

  5. מציאות חיפאית

    פסטיבל כושל בן כושל של זקנים וקשישים . עלאק "פסטיבל " . השקעה של שקל וחצי ברחבת האודיטוריום וגן מאניה . עדיף לבטל את הבדיחה הזו .

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר