ההרכב סינדרום (צילום: אסף עמר)
ההרכב סינדרום (צילום: אסף עמר)

כבר מזמן לא חוג אלא קהילה מוזיקלית

פורסם בתאריך: 26.1.18 19:53

מתחם הביט כולל בית ספר למוזיקה, מועדון הופעות וחדרי חזרות הפועלים תחת המטרייה של אתו”ס, ללא זכיינים חיצוניים ובניהול אחיד משותף שהציב לעצמו כמטרה לפתוח את שערי המועדון למגוון סגנונות וגילאים ולשדרג את בית הספר בכך שיהפוך לקהילה מוזיקלית מגוונת ורב דורית המעודדת יצירה מקורית בסגנונות מגוונים.

מועדון הביט החזיר עטרה ליושנה ולצד האמנים הגדולים במדינה פיתח סדרות מופעים הכוללות סטנד אפ, זמר עברי וערבי שנות ה-60. בית הספר למוזיקה ביט חרת על דגלו לפתח את הכישרונות המקומיים בצפון ולהביא את הבשורה מחיפה. הפעילות מתמקדת ביצירת חומר מקורי ובפיתוח נגנים והרכבים.

הביט כבר מזמן אינו חוג אלא קהילה מוזיקלית הפועלת בכל שעות היממה, מרכזת מוזיקאים מכל שכבות הגיל והשכונות השונות — מילדים ועד בוגרים — ומעודד יצירה מקורית בכל סגנונות המוזיקה, ובהם פופ, פאנק, מטאל, ישראלי וג’ז.

פרויקט ההרכבים של הביט הוא הגדול במדינה. אחת לשבוע זוכים התלמידים לשיעור של שלוש שעות בליווי של מפיק מוזיקלי משלב הקמת ההרכב ועד שלב הקלטת האלבום וההופעה על הבמה, בתהליך ארוך ומורכב שאין לו אח ורע, ושתוצאתו היא שבביט פועלים יותר מ-24 הרכבים ותזמורות בשלל סגנונות.

 

יובל קאופמן

יובל קאופמן

 

 

הביט הוא חלק מהנוף החיפאי ועבר גלגולים רבים — מועדון הופעות מיינסטרימי, מועדון לילה ומועדון עם ליינים של מסיבות — אבל חווה עליות וירידות בשל חוסר הגדרה מדויקת ותחלופה רבה באחריות הניהולית עליו, כאשר חלקו היה בבעלות פרטית וחלקו בבעלות עירונית.

לפני ארבע שנים, כשמוניתי למנהל המקום, הייתי הראשון שלמעשה התמנה כאחראי על הכל – בית הספר והמועדון. החלטתי להתמקד דווקא בשיקום בית הספר ובהחדרת תכנים שחסרים בעיר. מסיבות, בר מצוות ומיינסטרים יש למקומות הפרטיים בעיר להציע, אבל צרכני התרבות הנוספים בעיר יכולים בזכות הביט ליהנות מהשפע שהיה כל כך חסר להם.
אני סבור שהביט הפך להיות מרכז תרבות ומוזיקה ייחודי שנותן מענה לכולם ובעיקר מפתח בתנאים הטובים ביותר האפשריים את דור העתיד של היוצרים. הביט הפך לשם דבר בתעשייה הארצית הן ברמת התכנים שלו והן ברמת היוצרים שהוא מפתח ומגדל, והוא משתלב היטב בעשייה הקהילתית והעירונית לצד העסקים הפרטיים שבעבר ניזוקו ממנו והיום עובדים מולו ואיתו.

יצרנו תרבות יש מאין – קהילתית, ערכית וייחודית – ואני משוכנע שבנינו מוסד תרבות חיפאי אמיתי וייחודי, שייתן כבוד לעיר עוד שנים רבות.

 

הכותב הוא מנהל מועדון הביט

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר