הפסטיבל הבין לאומי ה-29 להצגות ילדים (צילום: אלה אהרונוב)
הפסטיבל הבין לאומי ה-29 להצגות ילדים (צילום: אלה אהרונוב)

הצגת הדגל של פסטיבל הצגות הילדים – "הלילה ה-12"

הקומדיה "הלילה ה-12" של ויליאם שייקספיר תעלה מחוץ למסגרת התחרות בביצועה של להקת התיאטרון החיפאית של תיאטרון חיפה. השנה תעלה במסגרת הפסטיבל לראשונה הצגה המותאמת לילדים על הספקטרום האוטיסטי

פורסם בתאריך: 25.2.19 13:07

קבוצת התיאטרון החיפאית של תיאטרון חיפה תעלה במסגרת הפסטיבל ה-29 להצגות ילדים את הקומדיה "הלילה ה-12" מאת ויליאם שייקספיר. המחזה יוצג מחוץ לתחרות והוא מוגדר כהצגת הדגל של הפסטיבל.

"הלילה ה-12", שתוצג בתרגומו של דורי פרנס ובבימויה של המנהלת האמנותית של החיפאית רוני ברודצקי, מספרת על ויולה שניצלת מספינה טובעת ומתחפשת לגבר כדי שתוכל לשמש כמשרת של דוכס האי, שבו היא גם מתאהבת. ההצגה נועדה לילדים מגיל 6 ומעלה.

הצגות התחרות נחשפו כאן לפני כחודש וחצי, והיום (שני) ערכה הפקת הפסטיבל מסיבת עיתונאים שבו הוצגו רגעי השיא המתוכננים. בין ההצגות מחוץ למסגרת התחרות נכללת השנה לראשונה גם הצגה המותאמת לילדים על הספקטרום האוטיסטי ולילדים בעלי שונויות קוגניטיביות אחרות. ההצגה נקראת "אפצ'י" והיא מופע חזותי-פיזי ללא מילים על יום בחייו של ליצן מבולבל שמבקש לדוג אבל מוצא את עצמו מצונן ומנוזל מכדי לצאת מהבית.

"יש חשיבות רבה ביצירת הצגות המונגשות לילדים עם צרכים מיוחדים", אומרת מנכ"לית התיאטרון ניצה בן צבי, "באחריותנו לספק תחושה כי כל הילדים שווים ולהעניק חווית תיאטרון טבעית ונוחה כמו שרק ילדים אוהבים להרגיש".

 

 

נוסף על ההצגות הקונבנציונליות, גם השנה חלק ניכר מהפסטיבל יתקיים תחת כיפת השמים. הצגות הרחוב, כתמיד, מגיעות ממדינות שונות ברחבי העולם, ובהן צרפת, ארגנטינה, הולנד, ספרד, שווייץ ואיטליה.

אחד מהחידושים במסגרת הפסטיבל השנה או האירוע "אותות ומופתים", שיתקיים בגן האשליות שליד גן בנימין ויכלול קוסמים צעירים שיבצעו להטוטים. כמו כן, בערבי הפסטיבל תתקיים תחרות של מוזיקאים חיפאים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר