אוצרת חדשה למוזיאון טיקוטין, אתי גלס גיסיס (צילום: עמית גיסיס)
אוצרת חדשה למוזיאון טיקוטין, אתי גלס גיסיס (צילום: עמית גיסיס)

אוצרת חדשה למוזיאון טיקוטין: ד"ר אתי גלס-גיסיס

אתי גלס גיסיס תחליף בתפקיד את ד"ר אילנה זינגר בליין הפורשת לגמלאות לאחר כ-30 שנים. גלס גיסיס: "למוזיאון תפקיד חשוב בהפצת התרבות והאמנות היפנית, וחשוב לי לשמור על ייחודו ולהרחיב את משפחת אוהבי האמנות היפנית בישראל"

פורסם בתאריך: 30.3.21 11:56

ד"ר אתי גלס-גיסיס נבחרה פה אחד לתפקיד האוצרת של מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית על ידי חברי ועדת איתור, שכללה את יו"ר דירקטוריון מוזיאוני חיפה נעמה לזימי, חבר הדירקטוריון דותן מורנו, בתו של מייסד המוזיאון פליקס טיקוטין, אילנה דרוקר-טיקוטין, שגרירת ישראל ביפן לשעבר רות כהנוב, האוצרת שיר מלר-ימגוצ'י, פרופ' אורי ברטל יפנולוג ומנהל מחלקה בבצלאל ומנכ"ל מוזיאוני חיפה יותם יקיר.

ד"ר גלס-גיסיס היא בעלת תואר ראשון ושני בתולדות האמנות ומזרח אסיה מהאוניברסיטה העברית ובעלת דוקטורט מאוניברסיטת גאקושואין בטוקיו. את דרכה החלה במוזיאון טיקוטין במחלקת החינוך, ובהמשך הצטרפה למחלקת האוצרות של מזרח אסיה במוזיאון ישראל. במסגרת תפקידה כאוצרת אצרה מספר תערוכות במוזיאון ישראל ובמוזיאון וילפריד לאמנות המזרח.

ד"ר גלס-גיסיס תחליף בתפקיד את ד"ר אילנה זינגר בליין, האוצרת הראשית של מוזיאון טיקוטין זה כ-30 שנה, הפורשת לגמלאות. שתי האוצרות יתחילו בחפיפה מיד לאחר חג הפסח, לאחר שהמינוי אושר גם על ידי חברי דירקטוריון מוזיאוני חיפה.

גלס-גיסיס אמרה עם היבחרה לתפקיד: "אני מתרגשת לשוב אל המקום שבו התחלתי את דרכי. במרכז המוזיאון נמצא אוסף פליקס טיקוטין. אשקוד על יצירת הקשרים חדשים בין האוסף לאמנות המקומית. למוזיאון תפקיד חשוב בהפצת התרבות והאמנות היפנית, וככזה חשוב לי לשמור על ייחודו ולהרחיב את משפחת אוהבי האמנות היפנית בישראל".

 

 

 

מנכ"ל מוזיאוני חיפה יותם יקיר: "בחרנו באתי גלס-גיסיס מתוך מועמדים רבים מתוך הערכה רבה הן למקצועיותה בתחום האוצרות והן לערך המיוחד שהיא מביאה בתחום תרבות ואמנות יפן. אני מבקש להודות לד"ר אילנה זינגר בליין על שנים רבות של עבודה מקצועית ומסורה. לאתי – לאחל בהצלחה רבה בהמשך פיתוח מוזיאון טיקוטין למקום של כבוד, מקום ייחודי שהוא ראוי לו בנוף התרבות בישראל".

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית ציין בשנה שעברה 60 שנים להיווסדו בשורה של אירועים מיוחדים: מפגש מיוחד בבית נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, אירוע תקשורת רב משתתפים ותערוכת ה-60 למוזיאון – "קנרקי" (התחלה חדשה ביפנית) – המוצגת בימים אלה במוזיאון.

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית נפתח בשנת 1960. המוזיאון מחזיק באוסף גדול של חפצי אמנות יפניים ומציג תערוכות אמנות יפנית מסורתית ועכשווית. במהלך שנות קיומו הפך המוזיאון למרכז להפצת תרבות יפן, להבנת תרבות ייחודית זו ולידידות בין שני העמים. בשנת 2000 זכה המוזיאון בפרס המיוחד של קרן יפן, המוענק על ידי קיסר יפן. מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית מרבה בפעילויות חינוך והעשרה על תרבות יפן המיועדות לילדים ונוער. כמו כן, פועלת בשגרה באודיטוריום המוזיאון, אודיטוריום רפאל אנג'ל, סדרת ההרצאות הפופולארית "מועדון תרבות" המושכת מדי יום מאות משתתפים. במוזיאון טיקוטין מבקרים כ-70 אלף איש מדי שנה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר