התערוכה "100 זריחות ביממה" בליאו באק (צילום: יח"צ)
התערוכה "100 זריחות ביממה" בליאו באק (צילום: יח"צ)

התרבות העשירה של יהדות אתיופיה בתערוכה חדשה בליאו באק

התערוכה "100 זריחות ביממה" מוצגת בחטיבת הנעורים של מרכז חינוך ליאו באק במסגרת אירועי יום הזיכרון השנתי ליהודי אתיופיה שמצאו את מותם בדרכם לישראל

פורסם בתאריך: 9.5.21 14:25

חטיבת הנעורים של מרכז החינוך ליאו באק מארחת השבוע את התערוכה "100 זריחות ביממה" – יוזמה משותפת של שותפות חיפה-בוסטון, עיריית חיפה והאוצרת ולריה גסלב. התערוכה, החושפת את התרבות העשירה של יוצאי אתיופיה, מוצגת בבית הספר במסגרת אירועי יום הזיכרון השנתי ליהודי אתיופיה שמצאו את מותם בדרכם לישראל.

אירוע פתיחת התערוכה בבית הספר התקיים במעמד מפקחת בית הספר במשרד החינוך, מירה יובל, מנכ"ל מרכז חינוך ליאו באק, הרב אופק מאיר, מנהל חטיבת הנעורים בליאו באק, ערן ברסלר, מנהלת שותפות חיפה-בוסטון, הילה פרלמן-פניאל, סגנית מנהלת האגף לטיפול בפרט בעיריית חיפה, ליאת בלמס-שטיינברג ואורחת הכבוד של הקהילה, אסרסי גטו, ששימשה אחות בצלב האדום במחנה הפליטים בסודן, הצילה חולים רבים במהלך המסע, ודמותה מופיעה בתערוכה ושימשה השראה לחלק מהמיצגים.

 

 

הרב אופק מאיר: "אמנות היא דרך רגישה, מוחשית ומיוחדת לקירוב לבבות ולחיבור התלמידים והתלמידות לסיפורה המרגש והמורכב של קהילת יהדות אתיופיה עם עלייתה לארץ ישראל. הצגת תערוכה כה מרשימה על יהדות אתיופיה היא אירוע חינוכי-קהילתי בעל משמעות רבה שישפיע וייצור פתיחות ורצון לחיבור עמוק ומשמעותי יותר בין קהילות שונות בחברה הישראלית".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר