ההצגה "דירה להשכיר"
ההצגה "דירה להשכיר"

חודש הקריאה בחיפה: הצגות ילדים, מופעים ומפגשים עם סופרים ומשוררים

שבוע הספר העברי המיתולוגי כבר מזמן הפך לחודש שלם של אירועים מבוססי ספרות. בחיפה יימשכו האירועים השנה לתוך חודש יולי ויתקיימו במוקדים שונים בעיר: בשוק תלפיות, בבמות שונות של התיאטרון העירוני, בספריות ובמקומות פרטיים

פורסם בתאריך: 13.6.21 16:02

זוכרים את יריד שבוע הספר העברי בחיפה, כשמאות מטרים של שולחנות ועליהם אלפי ספרים של מיטב הוצאות הספרים בארץ, היו נפרשים ברחבת התיאטרון העירוני או בהיכל הספורט ברוממה? כבר 12 שנים, למעט בשנת 2019, ששבוע הספר העברי מצוין בכל מיני דרכים, רק לא בדרכו המסורתית. עיריית חיפה, כמו גם התארגנויות פרטיות, מציעים לתושבים אירועים אלטרנטיביים במהלך חודש יוני 2021.

שלושה ימים בשוק תלפיות

בשוק תלפיות, למשל, חברו יחד "‏מקום לשירה‏", ‏"גולדמונד ספרים"‏ ו-‏‎HQRN"‎‏" (הקרן) לחגיגת ספרות חינמית בשם "טרי טרי". במשך שלושה ימים, רביעי-שישי, 18-16 ביוני יוצבו בשלושת מקומות אלו דוכנים של ספרי פרוזה, שירה וקומיקס, בימים רביעי-חמישי בין השעות 21:00-18:00, וביום שישי בין השעות 17:00-15:00.

ביום רביעי, בשעה 20:00, תתקיים השקה של ספר השירה "מאושרת ועצובה" מאת חיה לוי, בהשתתפות המשוררות סיגל בן יאיר, אורית נוימאיר פוטשניק, ד"ר רעות בן יעקב והמשורר שלומי חתוכה. מוזיקה: דותן סיטבון. מיקום: גולדמונד ספרים, רחוב עקרון 6; במקביל, בשעה 20:30 יוקרן סרטו של יקי יושע, "סוסעץ", על פי ספרו של יורם קניוק בגינה הקהילתית, רחוב סירקין 1.

ביום חמישי, בשעה 20:00, יתקיים אירוע של ג'אם-שירה, עם חגיגת ספרי שירה חדשים, בהשתתפות: סתיו בשעה אתלן, ערן הדס, טלי וייס, ניסן אליהו כהן, קרן להמן ומוזיקה של עמית אשבל ויניב פירות. "מקום לשירה", סירקין 5.

בחמישי, בשעה 21:00, יתקלט זיו שמח – אמן, מעצב גרפי וצייר גרפיטי, כשעל האוכל יופקד הדר גולן, ב-"HQRN", סירקין 5.

בשישי, בשעה 12:00, תתקיים שעת סיפור עם שרון קנטור ועדיה גודלבסקי עם הספר "שיבויה ושיקויה עפות למדבר" ב"גולדמונד ספרים"; בשעה 15:00 בגינה הקהילתית תתקיים הופעת מוזיקה של גיל גיירמו.

לפרטים נוספים >>>

חודש הקריאה בתיאטרון העירוני

בחמישי, 17 ביוני, בשעה 20:00, תתקיים חגיגה מוזיקלית עם אשכול נבו לרגל הוצאת ספרו החדש "גבר נכנס בפרדס". משתתפים: אשכול נבו, רונית רולנד ולהקתה, שהרה בלאו, מנחה: אבי גיל.

"פסטיבל מספרי סיפורים" בהנחיית המספר יוסי אלפי חוזר לשלושה ערבים רצופים: בשלישי, 29 ביוני –"סיפורי המוסד": יש אנשים המחזיקים את סודות המדינה על הכתפיים. בערב זה יספרו מעט מגודל היריעה העושה את סיפורי המוסד. הם יגלו טפח ויסתירו טפחיים. אבל כל טפח בעל נפח וכל צעד הוא דרמטי. משתתפים: גד שומרון, אפריים הלוי, שוש עמית, גייזי צפריר, דובי שילוח. שירה: דוריס נימני בליווי מוזיקאלי דור קמינקא.

ברביעי, 30 ביוני, "האמא של כל העדות": בארץ יש עדה אחת מאוחדת: עדת הנשים! מי שיציל אותנו מכל הכאוס יהיו הנשים, אין ספק בכך. מפגש של נשים מצחיקות המביאות כל אחת בדרכה את סיפורה של העדה ממנה באה. במופע משתתפות מספרות המגיעות מתחומי עיסוק שונים: נשות במה ותקשורת ידועות, אמניות, יוצרות ונשות ציבור מעניינות, זמרת מפורסמת ועוד. משתתפות: חני נחמיאס, ענת אביעד, שרית סרי, נעמי לויצקי, שרית ישי לוי. שירה: מורין נהדר, שרי אלפי בליווי מוזיקלי של ערן צנחני.

פסטיבל מספרי סיפורים

פסטיבל מספרי סיפורים

בחמישי, 1 ביולי, "בגידות היסטוריות" – העולם מלא בבגידות קטנות וגדולות. יש העוברות מתחת לרדאר ולא משאירות פצעים חוץ מאשר לנבגדים עצמם. אבל יש בגידות שהופכות לאירוע היסטורי. על אירועים כאלה ששינו סדרי עולם, יביאו סיפורים האנשים הקרובים אל ההיסטוריה, שיודעים להביאה אליכם כחוויה מיוחדת. משתתפים: עו"ד משה שחל, פרופ' עוזי רבי, ד"ר יצחק נוי, פרופ' יוסי שיין. שירה ונגינה: חני דינור.

הילדים לא מקופחים בחודש הקריאה והם יזכו להצגות המבוססות על ספרי ילדים בין 29-14 ביוני. מרבית ההצגות יתקיימו בחצר הווילה, בשעות אחת הצהריים, תחת כיפת השמיים, אך גם בגן בנימין ובבמה 3. ההצגות: "ספר השיאים של פוז", "אם פתאום אפגוש אריה בחצר", "איה אאוץ' ואווה", "הרפתקת הגן המכושף", "חנן הגנן", "מכתב הקסם", "גבעת האיריסים השחורים", "הרפתקת הגן המכושף", "דירה להשכיר", "עכבר העיר ועכבר השדה".

לפרטים נוספים באתר התיאטרון העירוני >>>

 

 

שוק קרא תן

בעיריית חיפה החליטו כי חודש הקריאה יוארך ויימשך גם בחודש יולי. "שוק קרא תן" יימשך השנה חמישה ימים ויתקיים בימים ראשון-חמישי 8-4 ביולי, בין השעות 21:00-16:00 בגן הכט באודיטוריום.

במרכז היריד תוקם עמדת החלפת ספרים, שבה ימוינו הספרים, כך שחלקם יוצעו להחלפה בדוכני היריד ואחרים יועברו לספריות העירוניות ולספריות בתי הספר וגני הילדים. בכל יום תתקיים הצגת ילדים בשעות 17:00 ו-18:30 ומופע מוזיקלי לנוער ומבוגרים בשעה 20:00. מחיר כניסה: 10 שקלים.

"שוק קרא תן" יתקיים גם בבית נגלר קרית חיים, בימים רביעי-חמישי, 17-14 ביולי, בין השעות 21:00-16:00. גם כאן תוקם במרכז היריד עמדת החלפת ספרים. בכל יום תתקיים הצגת ילדים בשעה 17:30. הכניסה חופשית. ההצגות בתשלום.

בספריות העירוניות יתקיימו שעות סיפור בימי שלישי, בשעה 17:30, בעלות 15 שקלים לילד ו-5 שקלים למלווה. בין ההצגות: "מיץ פטל" בתיאטרון "תות", במרכז תרבות דתי נו”ש; "הענק ושמו עוג" במרכז הקהילתי נווה דוד; "איילת מטיילת" בבית היינה; "פינוקיו" בבית נגלר; "כשדוב פגש שועל" בספריית קרית שפרינצק; "מסע בארץ האור" בספריית ש. שלום; "האריה והעכבר" בבית יד לבנים, "טיול פלוטו" במרכז קהילתי בת גלים.

אירועים נוספים למבוגרים

המחלקה לספריות עורכת אירועים גם למבוגרים, כמו מפגש עם ליהיא לפיד בבית נגלר ובבית יד לבנים; מופע ספרותי מוזיקלי – "בין שני זיכרונות" בבית יד לבנים; "בסמטאות ילדותי", מחווה ליוסי בנאי בספריית ש. שלום בנווה שאנן; מפגש עם הסופר מאיר שלו בבית נגלר. מחיר כרטיס: 30 שקלים.

בפירמידה – מרכז לאמנות עכשווית יתקיים ביום חמישי, 24 ביוני, בשעה 20:00, ערב הקראת שירה ומוזיקה בהנחיית המוזיקאי מיכה ועקנין;  בשעה 19:00, ערב מספרי סיפורים מהווי חיל הים במוזיאון ההעפלה וחיל הים. הכניסה חופשית בהרשמה מראש.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר