תמר סצמסקי, מישל בוגינסקי וצופית קירשנר (צילום: צורי אדמוני)
תמר סצמסקי, מישל בוגינסקי וצופית קירשנר (צילום: צורי אדמוני)

הוכרזו הזוכים בפרס לצילום על שם מיכה קירשנר ז"ל

מישל בוגינסקי מהמחלקה לאמנויות הצילום והמסך בוויצו חיפה ומעיין כהן מהמדרשה לאמנות בית ברל זכו ב-5000 שקלים כל אחת. זו השנה הראשונה שבה מחולק הפרס על שמו של קירשנר, אחד הצלמים הבולטים בארץ ומי שעמד במשך 15 שנים בראש מחלקת הצילום בוויצו

פורסם בתאריך: 20.6.21 15:55

ביום העיון השנתי לזכרו של הצלם מיכה קירשנר ז"ל, שהתקיים ביום חמישי האחרון במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה, הוכרזו הזוכים בפרס לצילום על שמו של קירשנר, ששימש ראש המחלקה לצילום בוויצו במשך 15 שנים. הזוכים נבחרו על ידי ועדת שיפוט שכללה את המרצה לצילום תמר סצמסקי, צופית קירשנר והאוצרת גליה בר-אור. זו השנה הראשונה זבה מחולק הפרס.

פרס על סך 5000 שקלים הוענק למישל בוגינסקי מהמחלקה לאמנויות הצילום והמסך בוויצו חיפה. מנימוקי ועדת הפרס: בעבודתה המציאה בוגינסקי עולמות חיים, שבהם מככבים בני משפחה שהגיעו עם "עליית הנקניק" מרוסיה לעכו, עיר הולדתה, ונוגעת בנוף השיכון, בדמויות, במפגש הפרוע בין זמנים ומקומות, נורמות וקרעי חלומות שנשזרים למופע שאין בו רגע דל.

פרס על סך 5000 שקלים הוענק למעיין כהן מהמדרשה לאמנות בית ברל. מנימוקי ועדת הפרס: בעבודתה האינטימית והחודרת היא שואלת על עצם עשיית האמנות כהוויה שיש להתחקות אחריה בלא תיווך. היא משכילה ליצור במבעיו של הווידיאו התבוננות פנימית אינטימית וחשופה, הבנויה על זיקות פנימיות בין מערכות יחסים מרחביות ואקוסטיות, אור וחשכה, תחושת אובדן וגילוי. עבודתה הפואטית פועלת מתוך חירות בעולם הווידיאו-ארט כבעולם רב-תחומי אך קיומי וממוקד, ומחדשת בו באומץ ומקוריות.

 

 

בנוסף, הוענקו ציונים לשבח לסטודנטים: מג'ד בדיר מהמחלקה לאמנויות הצילום והמסך ויצו חיפה, חי שלום מהמחלקה לאמנות בצלאל, גיא גלסברג מהמחלקה לאמנויות הצילום והמסך ויצו חיפה, דפנה אמירה מהמחלקה לצילום בצלאל, חי טובול מהמחלקה לצילום בנשר.

ראש המחלקה לאמנויות הצילום והמסך בוויצו חיפה, ערן חדד ברק: "מיכה קירשנר ז"ל הוא בין הצלמים המשפיעים והבולטים שפעלו בארץ. תחת עדשת מצלמתו הוא היטיב לתאר את הכיעור, הכאב והיופי השלובים יחד בחברה הישראלית. מיכה קירשנר כיהן כראש המחלקה לצילום במרכז האקדמי ויצו חיפה בין השנים 2012-1997. כמרצה, הדגיש את חובתו של מדיום הצילום להוות כלי פוליטי בעל אחריות תרבותית וחברתית. פרס זה על שמו מהווה חלק מהמורשת העשירה שהשאיר אחריו, כצלם מעורר השראה שחסר לכולנו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר