"לה קליסטו" (צילום: ארלה הצמצם הבוער)
"לה קליסטו" (צילום: ארלה הצמצם הבוער)

האופרה החד מינית הראשונה בישראל תוצג החודש בחיפה

האופרה המרהיבה "לה קליסטו" מאת פרנצ'סקו קוואלי תוצג במסגרת פסטיבל "מכשפות?" של תזמורת הבארוק ירושלים, שמוקדש לנשים מלחינות ולייצוג נשים במוזיקה במאה ה-17

פורסם בתאריך: 1.7.21 11:44

האופרה החד מינית הראשונה בישראל, "לה קליסטו", תוצג בחיפה במסגרת פסטיבל "מכשפות?" שמעלה תזמורת הבארוק ירושלים. הפסטיבל, שמוקדש לנשים מלחינות ולייצוג נשים במוזיקה במאה ה-17, יעלה שלל פעילויות מוזיקליות וייתן במה למלחינות מהבארוק – מרביתן נשכחו באופן מהיר לאחר מותן – ולייצוג נשים ביצירות האמנות של הבארוק.

תזמורת הבארוק ירושלים (צילום: יואל לוי)

תזמורת הבארוק ירושלים (צילום: יואל לוי)

במרכז הפסטיבל האופרה המרהיבה "לה קליסטו" מאת פרנצ'סקו קוואלי (1651), שתבוצע בבכורה ישראלית על ידי נגני תזמורת הבארוק ירושלים, זמרי "מיתר אופרה סטודיו" של האופרה הישראלית, המנצח דוד שמר והבימאית שירית לי וייס.

 

 

זהו סיפורה של הנימפה קליסטו (על פי מטמורפוזות מאת אובידיוס). על מנת לזכות באהבתה של קליסטו, מתחפש יופיטר לאלה דיאנה, לצד ניסיונותיה של רעייתו ג'ונו להפריד בין השניים על ידי הפיכתה של קליסטו לדוב. הסיפור משולב בסיפור אהבתה של דיאנה עם הרועה אנדימיון. באמצעות אריות יפהפיות ורצ'יטטיבים מלאי הבעה, משרטט קוואלי את דמותה של קליסטו, את שאלות הזהות איתן היא מתמודדת ואת היחסים המורכבים בין הדמויות השונות בעלילה. שמותיהם של מלחינים רבים מתקופת הבארוק שגורים בפי הציבור – באך, ויוואלדי, הנדל, מונטוורדי, קורלי ורבים אחרים. עם זאת, מעטים יודעים על פעילותן הרבה של מלחינות נשים שנאלצו להתמודד עם סביבה פטריארכלית שהקשתה ולעיתים אף ניסתה למנוע פעילות אמנותית של נשים. אותן נשים יוצרות עוררו בקרב החברה הגברית פחד מצמית שנבע מכוחן היצירתי, והיחס כלפיהן הזכיר את היחס שהופנה באותה התקופה לנשים חזקות מתחומים מקבילים כמו רפואה ומחקר, נשים שבמקרים רבים הוקעו כ"מכשפות", נרדפו ולעיתים אף הועלו על המוקד. גישה זו היוותה מקור השראה לשמו של הפסטיבל.

הזמרות המשתתפות באופרה הן: תום כהן, תמרה נבות, סיוון קרן, רונה שרירא, נעם לובנשטיין,  סטס דווידוב, ירדן קיפרמן, קרינה רדזיון, לידור מסיקה.

אולם רפפורט, 13 ביולי, 20:00. לפרטים נוספים >>> 

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר