ליליה גויזמן בתערוכת האיורים
ליליה גויזמן בתערוכת האיורים

אגדות ידועות בתערוכת איורים בין לאומית

143 עבודות של 44 מאיירים משבע מדינות יוצגו בתערוכה במרכז קסטרא, שאותה ארגן מועדון הצפון בחסות הרשות לקליטת עלייה. והכל התחיל - איך לא - בפוסט בפייסבוק

פורסם בתאריך: 15.1.18 09:11

תערוכת איורים בין לאומית בנושא אגדות ומיתוסים תיפתח מחר (שלישי) בשעה 19:00 במרכז קסטרא. את התערוכה ארגן מועדון הצפון (מועדון לעוסקים בצילום ובאמנות) בחסות הרשות לקליטת עלייה בחיפה, ובטקס הפתיחה ישתתפו סגנית ראש העיר יוליה שטראים המשמשת גם יו"ר הרשות לקליטת עלייה וקונסול רוסיה בחיפה איגור פופוב.

בתערוכה מוצגות 143 עבודות של 44 מאיירים משבע מדינות – ישראל, רוסיה, בלרוס, אוקראינה, קזחסטן, פולין וארצות הברית. היוזמה להקמת התערוכה נולדה לפני כחודשיים אצל המאיירת החיפאית ליליה גויזמן בעקבות פוסט שהיא פרסמה בפייסבוק ביחד עם מאיירות נוספות, ובו היא קראה לאמנים לפרסם בתגובות את איוריהם לאגדות ולסיפורי ילדים מפורסמים.

 

תערוכת האיורים

תערוכת האיורים

 

"בתגובות לפוסט פרסמו אמנים מכל העולם את עבודותיהם", מספרת גויזמן, "היו כל כך הרבה עבודות עד שהחלטנו להפוך את זה לתחרות ולהוסיף שלב שני שאליו עלו העבודות שקיבלו את הכי הרבה לייקים". בשלב הגמר בחרו אמנים ממועדון הצפון את העבודות שיופיעו בתערוכה. "ישבנו וחשבנו איך להציג את כל העבודות היפות, ולבסוף הרשות לקליטת עלייה עזרה לנו במציאת מקום מתאים במרכז קסטרא". אומרת גויזמן.

 

 

 

כל העבודות בתערוכה הודפסו בחיפה, וליד כל איור מופיע כיתוב באנגלית עם פרטי האמן, עם סיפורה של העבודה ועם פירוט הטכניקה שבה היא נעשתה. "הטכניקות הן יוצאות מן הכלל", מתלהבת גויזמן, "לדוגמה, שתי בנות עשו את כל העבודות מפלסטלינה. האיורים מוקדשים לאגדות ידועות כמו 'כיפה אדומה', 'אליסה בארץ הפלאות' ו'אצבעונית'".

התערוכה צפויה להינעל ב-25 בינואר, והכניסה אליה היא חופשית. בסיומה מתכננים המארגנים לתרום את העבודות למחלקות ילדים בבתי החולים בחיפה ולבתי ספר לאמנויות.

 

עבודות מתוך התערוכה

עבודות מתוך התערוכה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רעיון מקסים מתחילתו ועד סופו. אולי כדאי גם ליצור קטלוג מהתמונות כשההכנסות ממנו קודש למטרות שיבחרו המארגנים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר