הפגנה לרגל יום האשה הבין לאומי (צילום: באדיבות ארכיון אשה לאשה)
הפגנה לרגל יום האשה הבין לאומי (צילום: באדיבות ארכיון אשה לאשה)

לראשונה: פסטיבל היסטוריה גאה בחיפה

הפסטיבל יכלול אירועים רבים כגון הקרנת סרטים, השקת ספר, יום עיון, סיורים ותערוכה של היסטוריה גאה. המארגנים: "אנחנו מתרגשים ומתרגשות שזה קורה דווקא בחיפה"

פורסם בתאריך: 7.2.18 07:59

מחר (חמישי) ייפתח פסטיבל ההיסטוריה הגאה הראשון שיזמו חברי פרויקט "ההיסטוריה הגאה החיפאית". הפסטיבל, שייערך בבית הקהילות ברחוב מסדה 6 בהדר ויימשך עד 23 בפברואר, יכלול שלל אירועים ובהם הקרנה של הסרט "בבה" בנוכחות היוצר יאיר קידר (ראשון, 11 בפברואר, המתנ"ס ברחוב ירושלים), השקה של הספר "הקולנוע הישראלי יוצא מהארון" עם היוצר רון ישועה (שלישי, 13 בפברואר) בבית הקהילות, סיור בעקבות ההיסטוריה הגאה של חיפה (ראשון, 18 בפברואר, בשעה 10:00, התכנסות מבית הקהילות), מסיבת שנה לבית הקהילות (חמישי, 22 בפברואר), ויום עיון בנושא היסטוריה קווירית בשיתוף עם מכון המחקר הפמיניסטי של אשה לאשה (שני, 19 בפברואר, בשעה 12:00, מרכז אשה לאשה ברחוב ארלוזורוב).

יוזמי הפסטיבל שאבו את ההשראה מהקונספט המוכר של "חודש ההיסטוריה הגאה" בארצות הברית ובבריטניה. לדבריהם, מדובר באירוע ראשון מסוגו במזרח התיכון אשר ילווה בתערוכה שתוצג בבית הקהילות ותתעד יותר מ-50 שנה של חיים להט"ביים בחיפה. חברי הקבוצה עוסקים בבניית ארכיון ציבורי שיוקדש להיסטוריה של הקהילה בעיר, מראיינים את ותיקיה וותיקותיה, אוספים חומרים היסטוריים ולאחרונה גייסו יותר מ-50,000 שקל בפרויקט מימון המונים לטובת הנגשת החומר הרב שנאסף.

 

 

חבר הקבוצה דותן ברום: "הגיע הזמן שההיסטוריה של הקהילה הגאה תקבל את מקומה הראוי כחלק מהסיפור של המקום שבו אנחנו חיים וחיות. אנחנו מתרגשים ומתרגשות מכך שזה קורה דווקא כאן, בחיפה, שיש לה היסטוריה מרתקת בכלל והיסטוריה קווירית מרתקת בפרט, הכוללת את ההתארגנות הלסבית-פמיניסטית הראשונה בארץ, מקרי רצח מצמררים, מאבקים עם המשטרה, היסטוריה קווירית פלסטינית ומאבק של תושבים ותושבות שהוביל לפתיחתו של בית הקהילות לפני שנה. כיף שיצרנו לעצמנו ולקהילה את ההזדמנות להכיר את ההיסטוריה הזאת ולתבוע עליה בעלות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר