ההצגה "דוט והקנגורו" (צילום: דור אהרון)
ההצגה "דוט והקנגורו" (צילום: דור אהרון)

"רמת הפסטיבל השנה היא הגבוהה ביותר"

פסטיבל הצגות הילדים הבין לאומי בחול המועד פסח יעמוד השנה בסימן סיפורים של יוצרים בין לאומיים על ילדים עצמאיים ורבי תושייה. ראש העיר חיפה יונה יהב קשר בין הפסטיבל לבין אירועי שנת ה־70 למדינה והכריז על כוונתה של העירייה להשתמש בקרונות הכרמלית הישנה להקמת תיאטרון בובות

פורסם בתאריך: 15.2.18 08:09

ראש העיר חיפה יונה יהב קשר במסיבת עיתונאים לרגל חשיפת ההצגות המשתתפות בפסטיבל הצגות הילדים הבין לאומי בין הפסטיבל לבין אירועי 70 שנה למדינת ישראל. יהב אמר כי הפסטיבל הוא אירוע שיוצר את החיבור הראשוני בין ילדים לבין התיאטרון וגורם לכך שבבגרותם הם יהיו קהל חובב תיאטרון. כמי שעוקב אחרי הפסטיבל מיום היווסדו הוסיף יהב: "אין לי ספק שרמת הפסטיבל השנה היא הגבוהה ביותר אי פעם".

במסיבת העיתונאים הודיע יהב שבכוונתה של העירייה להשתמש בקרונות הכרמלית, שאותם אמורים לדבריו להוציא מן המנהרה בחודש הבא, ולהפוך אותם לתיאטרון בובות שיוצב ברחבת תיאטרון חיפה.

פסטיבל הצגות הילדים יתקיים השנה בפעם ה-28 בחול המועד פסח. מופע הפתיחה, ההצגה “בלונה” מאת שירה גפן, הוא הפקה משותפת לתיאטרון ולתזמורת הסימפונית של חיפה, ובה הילד אלון שעוזב את הבלון שלו בטעות יוצא למסע בעקבותיו ולומד כיצד להרפות ולשחרר את האחיזה בו. את המוזיקה להצגה כתב נדב ויקינסקי, ובהפקה משתתפת גם מקהלת בת שיר.

 

 

הפסטיבל יעמוד השנה בסימן סיפורי ילדים של יוצרים וכותבים בין לאומיים. “במרכז הצגות התחרות השנה עומדות דמויות של ילדים עצמאיים ובעלי תושייה, שמצליחים בעזרת כוח הדמיון וקשריהם עם הסביבה להתגבר על שלל מכשולים”, אומרת מנכ”לית התיאטרון ניצה בן צבי, “אנו מאמינים ומקווים שדמויות אלו יהוו מקור להשראה ולתעוזה לצופינו הצעירים”.

אחת מההצגות שנכללת במסגרת התחרותית היא “קאיטוש הילד המכשף” לפי ספרו של יאנוש קורצ’ק, שבגרסתו העברית נקרא בעבר “יותם הקסם”. קאיטוש מגלה יום אחד שהוא מכשף, אבל כשפיו מעוררים מהומות והוא נאלץ לברוח מהמשטרה. הוא מטייל בעולם, מאמץ לעצמו דמויות שונות, ולבסוף נאלץ להתמודד עם המכשף החזק מכולם שמטיל עליו כישוף שממנו הוא חייב להשתחרר. את הספר עיבד למחזה איתן מושקובסקי, וההצגה נועדה לבני 5 ומעלה.

הצגה נוספת במסגרת התחרות מבוססת על אגדת שבעת העורבים של האחים גרים ונקראת “אגדת הילדה והעורבים”. את המחזה כתבה צרויה להב והוא מספר על משפחה שבה חמישה בנים ובת. בגלל שובבותם מוטלת על האחים קללה והם הופכים לעורבים. האחות יוצאת למסע שנועד להשיב את אחיה ולאחד את המשפחה. את המוזיקה למחזה כתב דניאל סלומון.

הקומדיה “דוט והקנגורו” היא הפקה של תיאטרון באר שבע המבוססת על ספרה של את’ל פדלי שעיבדה תמר לוין. זהו סיפור על ילדה שמבקשת להוכיח להוריה שהיא עצמאית ויוצאת ליער האוסטרלי לקטוף עשב לארנבות שלה. היא הולכת לאיבוד, פוגשת בנקבת קנגורו ויוצאת איתה למסע הרפתקאות בדרך חזרה הביתה.

ההצגה “הנסיך מפלסטלינה” בהפקה של תיאטרון גושן היא עיבוד לספרו של הסופר ההולנדי הארם דה יונגה “יסה, בלוואל צ’י” על ילד וילדה שנפגשים בימי מלחמת העולם השנייה. הילדה היהודייה מתחפשת לבן כדי לשרוד בגטו, והשניים ממציאים עולם דמיוני. את המחזה כתב רענן פז.

הצגה נוספת היא “אליק בליק” — מחזה ללא מילים על היחסים בין אב לבנו שכתבה שמרית ידין.

ההצגה האחרונה במסגרת זו היא “ביוש” — הצגה לנוער העוסקת בבריונות ברשת אשר מבוססת על סיפור אמיתי. במחזה מוצג סיפורה של מיה, שתמונה אינטימית שלה הופצה ברשת והיא מתמודדת עם הפגיעה. המחזה נכתב, בוים והופק על ידי חלי קניזו ובני יזרעאל, ומשתתפים בו כוכבי נוער.

כבכל שנה, חלק נכבד מהפסטיבל יתפסו מופעי הרחוב, שרובם מגיעים מחו”ל. השנה יוצגו 18 מופעים מ־11 מדינות — צרפת, ספרד, איטליה, שווייץ, הולנד, ליטא, מקסיקו, קנדה, יפן, ארגנטינה וישראל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר