נתן אלתרמן ותרצה אתר (צילומים: הערוץ הראשון)
נתן אלתרמן ותרצה אתר (צילומים: הערוץ הראשון)

מופע בסדרת "שיר ישראלי" יוקדש לנתן אלתרמן ולתרצה אתר

במופע ישמיעו את שיריהם של שני המשוררים - אב ובתו - הזמרות שולה חן, עדנה גורן, עדנה לב ואסנת זיביל והזמר נתן סלור, נכדו של אלתרמן ובנה של אתר. התזמורת הסימפונית חיפה תלווה את הזמרים

פורסם בתאריך: 19.3.18 07:59

סדרת "שיר ישראלי" בהפקתה של אתו"ס חוזרת למופע שני השנה. אחרי המופע הקודם שהוקדש לשיריו של מתי כספי, יוקדש האירוע הבא לשיריהם המולחנים של המשוררים נתן אלתרמן ותרצה אתר. המופע יתקיים ביום רביעי בשעה 20:30 באודיטוריום.

שיריהם של אלתרמן ואתר – אב ובתו – הם מהמוכרים והייחודיים בספר השירים העברי. מעבר למקומו המבוצר של אלתרמן בפסגת הפואטיקה הישראלית הוא חיבר פזמונים, מחזות זמר וקברטים שהלחינו גדולי המלחינים הישראלים, ובהם משה וילנסקי, סשה ארגוב, יאיר רוזנבלום ונחום היימן. פזמוניו כוללים שירים לאומיים כמו "אליפלט", "מסביב למדורה", "הנה תמו יום קרב וערבו" ו"נאום תשובה לרב חובלים איטלקי", שירים היתוליים כמו "חנה'לה התבלבלה", "גדליה רבע איש" ו"שיר הסנדלר", ושירי אהבה רוויי יצרים כמו "זמר שלוש התשובות", "הזר המקנא לחן רעייתו" ו"ניגון עתיק".

 

 

אתר חיברה גם היא שירים רבים שהיו לפזמונים, ובהם "בלדה על נערי שגדל", "פתאום עכשיו, פתאום היום" ("אהבתיה"), "הלילה הוא שירים" ו"בלדה לאשה". כמו כן היא מוכרת בזכות ספרי הילדים שחיברה, ובהם "מלחמה זה דבר בוכה", "יעל מטיילת" ו"האריה שאהב תות".

השניים חיברו גם שירים המופנים זה לזו, שהמפורסמים שבהם הוא "שיר משמר" שכתב אלתרמן ו"שיר לערב חג" שכתבה אתר. את השירים בערב יבצעו שולה חן, עדנה לב, עדנה גורן, אסנת זיביל ונכדו של אלתרמן ובנה של אתר נתן סלור. יואב קוטנר ינחה את הערב וקארין בן יוסף תנצח על התזמורת הסימפונית חיפה שתנגן את עיבודיו של דניאל קרוגלוב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר