ההצגה "הנסיך מפלסטלינה" (צילום: יח"צ)
ההצגה "הנסיך מפלסטלינה" (צילום: יח"צ)

הזוכה בפרס ההצגה הטובה ביותר לילדים – "הנסיך מפלסטלינה"

המקום הראשון בפסטיבל הבין לאומי להצגות ילדים הוענק להצגה שמספרת את סיפורם של ילד וילדה במלחמת העולם השנייה. ההצגה גרפה גם את פרס השחקנית ופרס המחזה. פרס הבימוי הוענג לגמא פריד על "קאיטוש הילדה המכשף"

פורסם בתאריך: 8.4.18 13:58

יותר מ-60,000 מבקרים פקדו את פסטיבל הצגות הילדים הבין לאומי ה-28 בחיפה שנערך בחול המועד פסח, וצפו בהצגות במסגרת תחרות, בהצגות אורחות ובאירועים תיאטרליים בחוצות. בסיום הפסטיבל הוכתרה ההצגה "הנסיך מפלסטלינה" בהשראת הספר "יסה, בלוואל צ'י" של הסופר ההולנדי הארם דה יונגה בתואר ההצגה הטובה ביותר לילדים.

"הנסיך מפלסטלינה" מספרת על מפגש בין שני ילדים – רוג'ר ויסה בני ה-9 – במלחמת העולם השנייה. רוג'ר הוא ילד הולנדי נוצרי שמתגורר עם הוריו בצד הבטוח של העיר, ויסה היא ילדה יהודייה שחיה לבדה בגטו ומתחפשת לבן כדי לשרוד. השניים ממציאים עולם דמיוני שבו יסה היא נסיך של ממלכה קסומה בשם פלסטלינה ורוג'ר הוא לוחם אמיץ ויד ימינו.

 

 

השופטים אמרו על ההצגה: "זוהי יצירה אמיצה, כנה ולא מתפשרת שמצליחה לשמור על אופטימיות, על קלילות ועל תום מתוך מציאות מורכבת. כל מרכיבי ההצגה עובדים בהרמוניה וחוברים ביחד לכדי יצירה אחת שלמה. ההצגה סוחפת את קהל הילדים לתוך עולם מלא דמיון וקסם בעזרת אלמנטים מקוריים".

ההצגה זכתה בפרס כספי של 10,000 שקל, מתנת קרן תרבות חיפה. היא בוימה על ידי דויד בילנקה לפי מחזה של רענן פז, והשתתפו בה עומר יצחקי, אורן הגני והנגן אסף רוט. יצחקי זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על הופעתה בהצגה ופז זכה בפרס המחזה הטוב ביותר.

בפרס הבימוי זכה הבמאי גמא פריד על ההצגה "קאיטוש הילד המכשף". רוי סער זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על הופעתו ב"קאיטוש הילד המכשף".

מקרב מופעי הרחוב זכה במקום הראשון "מופע פח" ממקסיקו. "סקנדל בסל" מהולנד זכה בפרס הראשון לתהלוכת הרחוב הטובה ביותר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר