מנהל הסינמטק אבישי כפיר
מנהל הסינמטק אבישי כפיר

מנכ"ל הסינמטק אבישי כפיר עוזב בטריקת דלת

אבישי כפיר הודיע במפתיע שהוא יעזוב את תפקידו ב-1 באוגוסט. בפוסט בפייסבוק הוא מתח ביקורת על העירייה, שלדבריו התעלמה מהסינמטק במשך שנים רבות ולא דאגה לצרכיו הבסיסיים

פורסם בתאריך: 24.4.18 12:56

מנכ"ל הסינמטק אבישי כפיר הודיע במפתיע על סיום תפקידו ב-1 באוגוסט אחרי שמונה וחצי שנים בתפקיד. בדף הפייסבוק שלו כתב כפיר פוסט על החלטתו, ובו ביקורת על העירייה שלטענתו התעלמה מהסינמטק במשך שנים רבות, לא דאגה לצרכיו הבסיסיים "והותירה אותו גלמוד".

עוד כתב כפיר כי עכשיו הוא מרגיש תחושת הקלה מכיוון שהוא לא צריך להיות יותר המבוגר האחראי שמנסה "להגן על הבן הנטוש". הוא הביע תקווה שהמנהל הבא יצליח לחדור אל לבם של "הוריו" כדי שיחזרו לטפח ולאהוב את הסינמטק.

"אני מסיים וממשיך הלאה בתחושות של מיצוי, שמחה, הקלה ותקווה", כתב כפיר, "שמחה על שהבאתי עשרות יוצרי קולנוע משלנו – מוכשרים, מרתקים ומרגשים – כדי להקרין את סרטיהם התיעודיים או העלילתיים ולשוחח עם הקהל בכל רחבי העיר ולא רק באולם הסינמטק. זו היתה חוויה נהדרת לי, ליוצרים ולקהל שלמד להכיר את המשמעות האמיתית של הסינמטק. היה נפלא. אני מאחל הצלחה רבה לסינמטק ולקהל לקוחותיו. יאללה ביי. אני חוזר הביתה לסרטים – ליצור ולצפות".

יצוין שכפיר בן ה-62 הוא במאי ומפיק, ובעבר הפיק את פסטיבל הסרטים הבין לאומי של חיפה.

 

 

עו"ד יגאל זאבי, מנכ"ל חברת הבת העירונית אתו"ס האחראית על הסינמטק: "מאז כניסתי לתפקיד מנכ"ל אתו"ס לפני כמה חודשים אני שוקד על רענון ועל ארגון מחדש של פעילויותיה של אתו"ס, ובהן גם של הסינמטק על מנת להחזירו למעמדו כפי שהיה לפני עשר ו-20 שנה כמוקד לפעילות תרבותית קולנועית וחינוכית שהשפיעה על סביבתו הקרובה, כמו גם על שאר חלקי העיר. אנחנו סבורים כי יש למתוח את הפעילויות המוצלחות של פסטיבל הסרטים לאורך כל השנה, ולכן נוצר הצורך לאחד את הניהול של פסטיבל הסרטים והסינמטק, וכך נעשה. כבר בחודשים הקרובים נראה את תחילתו של שינוי, שילך ויתרחב ככל שיחלוף הזמן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר