מייסא דאו (צילום: טארק זינאתי)
מייסא דאו (צילום: טארק זינאתי)

פסטיבל ימי התרבות הערבית ייערך בפעם ה-38

רוב האירועים במסגרת הפסטיבל יהיו בערבית, והם יתורגמו במידת האפשר כדי לאפשר גם לקהל שאינו דובר את השפה להיחשף לעשייה התרבותית של יוצרים ערבים צעירים וותיקים

פורסם בתאריך: 26.4.18 08:32

בית הגפן יערוך בפעם ה-38 את פסטיבל ימי התרבות הערבית, שבו מוזמן הקהל לסדרה של הופעות, הצגות, תערוכות והקרנות של יוצרים ערבים ותיקים וצעירים. האירועים יתקיימו רובם בערבית אך הם מתורגמים לעברית במידת האפשר, כך שגם קהל שאינו דובר את השפה יכול להיחשף לתרבות הערבית ולפגוש את נציגיה. הפסטיבל יתקיים ב-6-3 במאי בבית הגפן ובמקומות נוספים כמו מרכז קלור בעין הים, מתנ"ס חליסה ומתנ"ס עבאס.

קונצרט הפתיחה יתקיים ביום חמישי, 3 במאי, בשעה 20:30 בתיאטרון בית הגפן, עם התזמורת הערבית על שם סוהיר רדואן. המופע "נולדתי בטעות וייתכן שלא אמות" שיתקיים למחרת בתיאטרון בית הגפן הוא מחווה ספרותית לסופר הסורי חנא מינא, ובמסגרתו יוקראו ויוקרנו קטעים נבחרים מיצירותיו בשילוב עם קטעים מוזיקליים מעולם הים והנמל. משתתפים: מכרם ח'ורי, לנה זראיק, רביע ח'ורי, חביב חנא שחאדה (זוכה פרס אופיר לפסקול הסרט "ביקור התזמורת") והזמרת רוזן ח'ורי.

 

 

ביום שבת תועלה בחליסה ההצגה "השיבה לחיפה" לפי סיפור של ע'סאן כנפאני, ובגלריה בית הגפן יוקרן הסרט הדוקומנטרי "No Time to Celebrate" שעוסק ביוזמות תרבותיות ואמנותיות ערביות בחיפה בשנים האחרונות.

במהלך ימי הפסטיבל תופיע הזמרת מייסא דאו בבתי ספר במגזר הערבי והיהודי ותבצע שירים מהאלבום שהוציאה ומאלבום שבדרך. דאו גם תשוחח עם תלמידים על חייה של יוצרת ערבייה צעירה בארץ.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר