מתוך הסרט "המחיר האמיתי" (צילום: יח"צ)
מתוך הסרט "המחיר האמיתי" (צילום: יח"צ)

המאבק נגד השחיתות מגיע לסינמטק

פסטיבל סרטי פועלים יתקיים בסינמטק בסוף השבוע בפעם ה-11. הסרטים יעסקו בקרל מרקס, בקריסת מערכת הבריאות ברוסיה ובמחאה נגד השחיתות בישראל. בין המרצים: מני נפתלי ופרופ' דני גוטוויין

פורסם בתאריך: 30.4.18 11:48

מני נפתלי, פרופ' דני גוטוויין וד"ר עמי וטורי הם חלק מהאורחים שישתתפו בהקרנות השונות בפסטיבל סרטי הפועלים שיתקיים בסינמטק בפעם ה-11 וייערך בימים רביעי-שבת. פסטיבל סרטי הפועלים הוא הפקה משותפת של סינמטק חיפה ושל התוכנית להנהגת עובדים במכללה החברתית-כלכלית.

השנה עומד הפסטיבל בסימן 200 שנה להולדתו של קרל מרקס ולהופעתו של הרעיון הסוציאליסטי על במת ההיסטוריה ובמקביל עליית הפופוליזם הימני. "בין הפטיש לסדן מוצאים עצמם בני ובנות המעמד הפגיע – הפרולטריון החדש – במאבק הישרדות יום יומי", אומרים יוזמי הפסטיבל, "בעבודות חלקיות ולא מתוגמלות, בשירותי בריאות בקריסה ומול שחיתות שלטונית שמאיימת אפילו על הזכות הבסיסית למחות על המצב ולפעול לשינויו".

 

 

הסרטים שיוקרנו באולמות 1 ו-2 עוסקים בנשים המייצרות מותגי אופנה בבנגלדש ("המחיר האמיתי"), בעלייה של הימין הצרפתי ("לעבור את הגבול"), במערכת הבריאות הקורסת ברוסיה ("הפרעה בקצב הלב") ובמחאה נגד השחיתות בישראל ("זכות הצעקה").

נפתלי יישא הרצאה שכותרתה "פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש שהוא בשירות העם", גוטוויין ירצה על השאלה מדוע השמאל מאבד את המעמד הפגיע, וטורי ינסה לענות על השאלה אם אנחנו לקראת קץ העבודה, וד"ר יפתח גולדמן ישוחח עם הקהל על תורת המהפכה של מרקס אז ועכשיו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר