העבודות "נמתחת" וללא כותרת (צילומים: סמאח שחאדה)
העבודות "נמתחת" וללא כותרת (צילומים: סמאח שחאדה)

הציירת החיפאית סמאח שחאדה זכתה בפרס שיף

סמאח שחאדה נבחרה מבין כ-70 אמנים לקבל את פרס שיף המוענק ליוצרים בתחום האמנות הריאליסטית-פיגורטיבית. חבר השופטים: "ברישומיה המפעימים בעדינותם וביופים היא עוסקת בשאלות מרכזיות של העולם האמנותי העכשווי"

פורסם בתאריך: 10.6.18 07:56

סמאח שחאדה, הציירת תושבת חיפה, זכתה בפרס ע"ש חיים שיף היוקרתי לאמנות פיגורטיבית וריאליסטית לשנת 2018. הפרס כולל מענק של 10,000 דולר ותערוכת יחיד מלווה בקטלוג במוזיאון תל אביב לאמנות. הפרס יוענק ב-24 ביוני.

שחאדה, ילידת 1987, גדלה בכפר שעב בגליל. היא בוגרת תואר שני באמנות מאוניברסיטת חיפה, ועבודותיה הוצגו במוזיאונים רבים ובגלריות בארץ וכן בתערוכות בדובאי, בברלין ועוד. בשנת 2015 היא זכתה בפרס האמן הצעיר מטעם משרד התרבות והספורט.

 

 

מנימוקי חבר השופטים לזכייה: "האמנית מציעה בעבודותיה תפישות ריאליסטיות-פיגורטיביות עם אמירה פמיניסטית ועם הקשרים של מקום וזהויות, כשהיא מתייחסת לזהות האשה הערבייה בתרבות הערבית ובכלל. ברישומיה המפעימים בעדינותם וביופיים, אשר עשויים בדיוק מופתי, בשחור-לבן, היא עוסקת בשאלות מרכזיות של העולם האמנותי העכשווי ומציעה תיעוד חזותי הנע בין הפנימי, החברתי, המקצועי והתרבותי".

יצוין כי יותר מ-70 אמנים הציעו השנה את מועמדותם לקבלת הפרס הקרוי על שמו של שיף, שהיה אספן נלהב של אמנות ישראלית ופעל למען טיפוח אמנים. בנו דובי שיף החליט להנציח את זכר אביו באמצעות הפרס, אשר ניתן מדי שנה במוזיאון תל אביב לאמנים הפועלים בז'אנר האמנות הפיגורטיבית-ריאליסטית. בוועדת השופטים ישבו בין השאר מנכ"לית מוזיאון תל אביב סוזן לנדאו והאוצר הראשי דורון רבינא.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר