ההצגה "אמסטרדם (צילום: יוסי צבקר)
ההצגה "אמסטרדם (צילום: יוסי צבקר)

החיפאית מציגה: מה לעשות בחשבון גז מ-1944

"אמסטרדם" - הצגה חדשה שמעלה קבוצת התיאטרון החיפאית של תיאטרון חיפה - עוסקת בחוויותיה של מוזיקאית ישראלית צעירה בהולנד שמנסה לטגן חביתה, מגלה שאין לה גז ומוצאת על מפתן דלתה חשבון בן עשרות שנים

פורסם בתאריך: 31.7.18 10:38

בוקר אחד מתעוררת מוזיקאית ישראלית צעירה בדירתה של תעלת הקייזרסחראכט באמסטרדם. היא רוצה לטגן לעצמה חביתה אבל להפתעתה מגלה שאין לה גז. כשהיא פותחת את הדלת היא מוצאת על מפתנה חשבון גז מנופח מריביות חוב שלא שולם מאז 1944. כך מתחילה להתגלגל עלילתה של ההצגה החדשה "אמסטרדם" של קבוצת חיפאית בתיאטרון חיפה. דירתה של גיבורת ההצגה הופכת לזירה של אירועים אירוניים וטרגיים שמוצגים על ידי ריבוי קולות של דוברים שמרכיבים סיפורים אפשריים מהעבר. את המחזה כתבה מאיה ערד יסעור, והוא זכה השנה בפרס "תיאטרטרפן שטוקמרקט" היוקרתי בברלין.

"כמו שהגיבורה מנסה לחבר את חלקי נפשה המפוצלת, כך ניסיתי לחבר את הטקסט על הבמה ולהצליח ליצור ממנו סיפור קוהרנטי", אומרת במאית ההצגה מור פרנק, "השחקנים מזדהים עם הטקסט דרך חוויה משותפת להם ולגיבורת הסיפור. העובדה שרובם עברו לא מזמן לחיפה מהמרכז לצורך עבודתם בחיפאית, הזרות הראשונית שהם הרגישו בה לנוכח מראות ואנשי העיר ושחקני הקבוצה החדשה עצמם, הניסיון להיטמע בעיר ובקבוצה החדשה – כל אלה אולי מזכירים את הגיבורה פדיה, את שאיפותיה ואת יחסה לקבוצת היחס שלה שאותה היא מכנה להקת זרזירים. ככל שהגיבורה, ואולי גם השחקנים, מנסים ליצור לעצמם זהות חדשה, תמיד ימשיכו לרדוף אחריהם דימויים וזיכרונות מהעבר שמאלצים אותם להכיר שוב ושוב בכך שקשה מאוד לברוח מלהקת הזרזירים שלך".

 

 

מאיה ערד יסעור היא דרמטורגית ומחזאית שמחזותיה תורגמו לאנגלית, צרפתית, גרמנית, נורבגית ופולנית. מור פרנק היא במאית ודרמטורגית בעלת ניסיון רב בהתמודדות עם טקסטים קנוניים ועם עיבודים של טקסטים ספרותיים לבמה. היא ביימה בין השאר את ההצגות "הזהו האדם" בתיאטרון החאן, "הוא הלך בשדות" ביחד עם אבנר בן עמוס וקבוצת התיאטרון רות קנר ו"הדרך לעין חרוד" עם מיכל קפלן לפסטיבל עכו.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר