מתוך הסרט "עץ התאנה" (צילום: דניאל מילר)
מתוך הסרט "עץ התאנה" (צילום: דניאל מילר)

פורסמה רשימת הסרטים הישראליים בפסטיבל הסרטים בחיפה

77 סרטים ישראליים יוקרנו בפסטיבל הקולנוע הבין לאומי ה-34 שייפתח ב-22 בספטמבר ויינעל ב-1 באוקטובר. שבעה מהם ישתתפו בתחרות העיקרית לסרטים עלילתיים ושבעה נוספים יתחרו בתחרות הקולנוע הישראלי התיעודי

פורסם בתאריך: 8.8.18 08:43

פסטיבל הקולנוע הבין לאומי ה-34, שיתקיים בסוכות בחיפה, ייפתח ב-22 בספטמבר ויינעל ב-1 באוקטובר, ובמסגרתו יוקרנו 77 סרטים ישראליים במסגרות השונות. שבעה מהם ישתתפו בתחרות העיקרית לסרטים עלילתיים, שבעה סרטים נוספים יתחרו בתחרות הקולנוע הישראלי התיעודי, וסרטים נוספים יוקרנו כחלק מהתחרות לסרטים קצרים, מהתחרות לסרטי אנימציה ומהתחרות ליצירה צעירה. כמו כן יוקרנו סרטים ישראליים מחוץ למסגרת התחרות. גם השנה המנהלת האמנותית של הפסטיבל היא פנינה בלייר.

הסרטים שיוקרנו במסגרת התחרות העלילתית הם "בוקר טוב ילד" בבימויו של שרון בר זיו ובהשתתפותם של קרן מור, שרון בר זיו ואביב אלקבץ, אשר עוסק בלוחם צנחנים שנפצע במבצע צבאי ובמלחמתם של חבריו ובני משפחתו להשיבו לחיים; "בלי דם" בבימויו של יוסף אל-דרור ובהשתתפותם של דני איסרליש, אודי רוטשילד ודנה מיינרט, אשר מספר על מסעו של מורה לכתיבה בעקבות פגישה שמערערת אותו; "טרילוגיה על אהבה: עירום" בבימויו של ירון שני ובהשתתפותם של לליב סיון ובר גוטפריד, אשר עוסק בכוכבת ספרותית שמסתגרת בביתה בשל מצב נפשי קשה ובקשריה עם תלמיד תיכון המתגורר מעבר לכביש; ו"עכו חלומות" בבימויו של דניאל וקסמן ובהשתתפותם של היתאם עומרי, לירז צ'רכי ודוד וקסמן, אשר מביא את סיפורו של במאי תיאטרון פלסטיני שמביים בעכו הצגה על סיפור אהבה בין סבתו לבין רופא יהודי תושב העיר בשנת 1947.

סרט מסקרן במיוחד הוא "עץ התאנה", בבימויו של אלמורק דוידיאן, כאשר בתפקיד הראשי משחק בית לחם אסמאמווה שזכה בעבר בתחרות הפיצ'ינג של חממת הקולנוע הבין לאומית בירושלים. הסרט מספר על צעירה שחיה עם סבתה ועם אחיה בפאתי אדיס אבבה בזמן מלחמת האזרחים באתיופיה. הצעירה, שמתכננת לעלות לישראל, מסרבת לעזוב מאחור חבר שחושש מחטיפה ומגיוס לצבא.

 

מתוך הסרט "פרא אציל" (צילום: עמית יסעור)

 

 

הסרט "פרא אציל" של מרקו כרמל מבוסס על ספרו של דודו בוסי, שגם השתתף בכתיבת התסריט. הסרט עוסק בחייו של נער עם הפרעות אכילה שמתגורר בשכונת הארגזים רוויית היצרים והמתחים. בסרט משתתפים נוה צור, ליאת אקטע ואלון אבוטבול.

את הרשימה סוגר הסרט "תל אביב על האש" – קופרודוקציה ישראלית-צרפתית-בלגית-לוקסמבורגית בבימויו של סאמח זועבי – שמגיע מבכורה עולמית בפסטיבל ונציה. הסרט מספר את קורותיו של עוזר הפקה בצילומי אופרת סבון ברמאללה, שהופך לתסריטאי בעקבות שקר שהוא מספר, ומסתבך משום שהוא אינו יודע לכתוב. בסרט משתתפים קייס נאשף, לובנה אזאבל, יניב ביטון, מאיסה עבד אלהדי וסלים דאו.

במסגרת האירועים שמחוץ לתחרות תתקיים הקרנה מיוחדת של הסרט "אחד משלנו" במלאת חמש שנים לפטירתו של מפיק הסרט צבי שפילמן. הסרט, זוכה פרס האקדמיה בבימויו של אורי ברבש, יוקרן בעותק דיגיטלי מחודש.

הסרטים "גן ילדים", "עד סוף הלילה", "מקודשת", "מחסומים" ו"הגננת" יוקרנו גם הם בהקרנה מיוחדת לזכרה של ערה לפיד – עורכת סרטים, במאית ומרצה שהיתה יו"ר צוות השיפוט של הפסטיבל לפני שנתיים והלכה לעולמה לפני חודשיים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר