עבודה מתוך תערוכה של יוס סטייבל (צילום: יוס סטייבל)
עבודה מתוך תערוכה של יוס סטייבל (צילום: יוס סטייבל)

שלל תערוכות ואירועים בפסטיבל בית גלים ובפירמידה

עשרות אמנים משתתפים בפסטיבל בית גלים שחוזר בפעם התשיעית ובמסגרתו יוצגו ארבע תערוכות מרכזיות ויתקיימו הופעות והרצאות. השנה לראשונה יתקיימו גם אירועי סוכות בקומפלקס פירמידה המחודש

פורסם בתאריך: 25.9.18 08:00

חול המועד סוכות יהיה שוב עמוס באירועים מקומיים, שאחד מהבולטים שבהם, כמדי שנה, יהיה פסטיבל הבתים הפתוחים בית גלים. בימים חמישי-שבת יפתחו אמנים תושבי השכונה את בתיהם למבקרים במסגרת הפסטיבל שיתקיים זו השנה התשיעית. כמו כן יתקיימו מופעי מוזיקה, הרצאות, ערבי שירה וסיורים מודרכים במבני ציבור בבת גלים. בסך הכל ישתתפו בפסטיבל, בניהולה האמנותי של שירלי משולם, 25 אתרים שונים וייקחו בו חלק 84 אמנים.

ארבע תערוכות מרכזיות יוצגו במהלך הפסטיבל. אחת מהן היא תערוכת הצילום “בת גלים שלי”, שבה משתתפים 16 צלמים שמציגים היבטים שונים של השכונה. יעל הורוביץ מציגמ פרויקט תיעודי בשם “שיכון הבריגדה” שבו היא מביאה את סיפורן של 12 משפחות של אנשי הצבא הבריטי שהתגוררו בשיכון לפני עשרות שנים, ביטריס ברנט מציגה את תושבי השכונה המבוגרים בחוף ים סוריאליסטי ואקי פלקסר מציג מעקב אחרי חריטות על גבי גזעי עצים עתיקים בשכונה.

תערוכה שנייה היא “סודות החומר” שבה מציגים 27 אמנים מהשכונה ואורחים עבודות העוסקות בחומרים. התערוכה נאצרה על ידי משולם בהקשר של הספרייה החדשה במקום, והיא כוללת מיצבים פיסוליים של אריק ונונו, נחמה לבנדל, נחמה גולן ולידה שרת מסד. בתערוכה גם עבודות פורצלן של פרופ’ אריה אופיר, לשעבר ראש מחלקת הצורפות בבצלאל, עבודות קרמיקה של אוריאל כספי ועבודות זכוכית של האדריכל והאמן אהוד רטנר. כמו כן מוצגות בתערוכה עבודות מבצק, מנייר ומפחיות קוקה קולה, ומיצב שקפים וצילומים של גולגולות פרה היסטוריות של קרן בן הילל.

תערוכה שלישית היא של האמן החיפאי הרב תחומי גאי קפלן שיציג בגינת בית סקנדינביה מיצגים פיסוליים רב תחומיים של צבע, קול ותאורה. התערוכה הרביעית, “פיסול בשניים” של מוטי אלימלך ויעקב פלג, תוצג בבית אהרון ואולגה רוזנפלד. הצלם יוס סטייבל יציג את צילומיו בביתו הפרטי בשדרות בת גלים 11, ובסך הכל יתקיימו 17 תערוכות שונות יתקיימו בבתים פרטיים.

רחוב יונתן יהפוך במהלך הפסטיבל למדרחוב וייסגר לתנועת כלי רכב, כאשר יתקיימו בו פעילויות ומופעי מוזיקה. הפסטיבל יכלול גם מתחם לילדים בטיילת בת גלים.

בבר גלים יתקיימו הצגות, הופעות תיאטרון ותערוכת יחיד של אלכס גריי, ובמרכז הקהילתי תוצג תערוכת גילוף בעץ של בוגרי המרכז לבובנאות ותיאטרון בובות בית 9.

 

 

השנה לראשונה מוזמן הציבור לאירועי סוכות בקומפלקס האמנות המחודש פירמידה. אתמול (שני) התארחו במרפסת הפירמידה נגן הבוזוקי והמלחין ג’ריס מורקוס בלאן וחברים, שניגנו מוזיקה לבנונית, מצרית וגם מזרח אירופית. ההרכב פלאפון ענק של הגיטריסט החיפאי יוני כדן הציג מחווה לסרט “כחול” של קז’ישטוף קישלובסקי ולמלחין הסרט זביגנייב פרייזנר, שיהיה אורח הכבוד של פסטיבל הסרטים הבין לאומי.

היום יתארחו בפירמידה קבוצות אמנים מירושלים, מעפולה ומחיפה ויקיימו שיח פתוח על רקע המאבק נגד סגירת גלריה ברבור בירושלים. אנשי קבוצת האגף החיפאים יקיימו בערב אירוע מיוחד לרגל העבודה על הסרט “העיר האחרת”, שבו תיערך שיחה פתוחה על התפתחות העיר התחתית. לסיום יקיימו חברי האגף מסיבה במרפסת הפירמידה. ביום חמישי תתקיים בפירמידה הקרנה של סרט של האמן החיפאי דותן מורנו שעוסק בזהות מזרחית הומוסקסואלית, ולאחריה יקיימו חברי פרויקט ההיסטוריה הגאה בחיפה אירוע שיכלול ריאיונות, קטעי ארכיון ומופע מחול.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר