הסרט "תל אביב על האש" (צילום: Patricia Ibañez)
הסרט "תל אביב על האש" (צילום: Patricia Ibañez)

הזוכה בפסטיבל הסרטים בחיפה: "תל אביב על האש"

"נקודת מבט מפתיעה על סכסוך הישראלי-פלסטיני" - כך תיאר חבר השופטים של פסטיבל הסרטים הבין לאומי בחיפה את הסרט של סמאח זועבי שקיבל פרס בסך 100,000 שקל. את פרס הסרט התיעודי קיבל אסף גלאי על "ארמי אוף לאברז בארץ הקודש"

פורסם בתאריך: 30.9.18 17:45

חבר השופטים של פסטיבל הסרטים הבין לאומי בחיפה העניק את הפרס הראשון בתחרות הסרט העלילתי ל"תל אביב על האש" – סרטו של סאמח זועבי שגם זכה בפרס התסריט. הסרט מספר על קורותיו של עוזר הפקה באופרת סבון מרמאללה שהופך לתסריטאי מן השורה בעקבות שקר שהוא מספר לקצין צה"ל, למרות שאינו יודע לכתוב. הקצין מסייע לתסריטאי לכתוב את הסצנות ומקבל ממנו בתמורה חומוס.

"הסרט מהווה פריצת דרך הומוריסטית ומקורית, נקודת מבט מפתיעה על הסכסוך הישראלי-פלסטיני המתמודדת עם הנרטיב של שני הצדדים ממקום מחתרתי ורענן", נכתב בדברי חבר השופטים על הזכייה, "הדמויות הפרועות, המדויקות והחדות משתפות פעולה בתוך אבסורד קיומי שהכיבוש הנחיל. הגישה החתרנית והמקורית של הסרט עשויה לתקשר עם דור חדש וצעיר שהתייאש מחיפוש פתרונות פוליטיים מוכרים ובחר להתנתק". סכום הפרס הראשון בפסטיבל הוא 100,000 שקל.

 

 

הפרס לסרט ביכורים עלילתי הוענק לסרט "בלי דם" של יוסף אל-דרור, פרס השחקן ניתן לנוה צור על תפקידו בסרט "פרא אציל" ופרס השחקנית ניתן לליב סיון על "טרילוגיה על אהבה: עירום".

בחבר השופטים ישבו הבמאית ג'ולי שלז, הבמאי הצרפתי פיליפ לה גיי, השחקנית סלוואה נקאר, הצלם ירון שרף והמפיק הספרדי ג'ורדי רדיו.

 

הסרט "ארמי אוף לאברס" (צילום: נעמה פיריץ)

 

בפרס הסרט התיעודי הישראלי הטוב ביותר זכה "ארמי אוף לאברז בארץ הקודש" – סרטו של אסף גלאי על להקת הפופ טראש השוודית שפעלה בשנות ה-90 וזכתה לפופולריות רבה בישראל. הסרט עוקב אחר החלטתו של כוכב הלהקה ז'אן פייר ברדה לעלות לישראל. בנימוקי השופטים לזכייה נכתב: "סרט מרענן ומשעשע המתאר את המעבר מעולם הזוהר, מפלסטיק של עקבים דקיקים ויהלומים מזויפים, לחספוס של המציאות והשמרנות הישראלית. הסרט מייצר רגעים משעשעים ואבסורדיים לצד מהלך רגשי אותנטי של חיפוש שייכות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר