האירוע "מאירות בלילה" (צילום: דנה גולדרינג)
האירוע "מאירות בלילה" (צילום: דנה גולדרינג)

אירוע התרבות "מאירות בלילה" יתקיים בהדר

במסגרת האירוע "מאירות בלילה", שנועד לעורר מודעות לנושא הביטחון האישי, יתקיימו פעילויות תרבות במקומות שונים בהדר, ובהם גן המדעטק, קפה טיפול וקפה הפינה. בין הפעילויות: הופעות מוזיקה, קריאה, מחול וסדנאות ציור

פורסם בתאריך: 1.12.18 17:27

אירוע תרבות הנושא את הכותרת "מאירות בלילה" יתקיים מחר (ראשון) בהדר. "ללילה קסום אחד יוארו הרחובות החשוכים בהדר ויהפכו למתחם אמנות רב תחומי אינטראקטיבי", נכתב בעמוד האירוע בפייסבוק. הפעילות תכלול מופעי מוזיקה ומחול שיתקיימו במקביל בגן המדעטק וברחובות מסדה והלל, ומטרתה היא הגברת המודעות לביטחון האישי בהדר.

האירועים ייפתחו בשעה 19:00 בגן המדעטק בטקס עם טלי עופרים, אחריו יתקיימו בגן סדנת ציור באור של האמנית ליה רוז מגן וסדנת ציורי גוף של אריאל עיני, ולבסוף יתקיים מופע מחול של עלמה ליבנה.

בקפה טיפול במסדה תקיים המשוררת לילך ובר קריאת סיפור דרמטית בשעה 19:40, וב-20:00 יתקיים שם מופע מוזיקה בשילוב עם וידאו ארט של אייל וייס. במקביל יוקרן בקפה הפינה וידאו ארט בשעה 19:00 ואחר כך יועלו שם מופעים נוספים, ובהם מופע נגינה בפסנתר של עדנה קובץ' בשעה 21:30. לסיום יופיעו בקפה הפינה הזמרת והיוצרת נטלי שטבסקי והאמן סלביק סטרזמייסטר. הופעות נוספות יועלו במקומות נוספים באזור. הכניסה לכל האירועים היא חופשית.

 

 

האירוע "מאירות בלילה" הוא חלק מפרויקט "בוסר" שאותו ייסדה לפני שנתיים דנה גולדרינג, תושבת הדר. "בוסר" הוא יוזמה לקידום אמנות ותרבות במרחב הציבורי, ו"מאירות בלילה" גובש במשך שנתיים ונוצר מתוך הצורך האישי של גולדרינג להרגיש בטוחה בחזרתה הביתה בשעות הערב המאוחרות.

גולדרינג: "יום אחד, כאשר חזרתי לבדי מאוחר, התלבטתי אם לעבור ברחוב חשוך ובמדרגות לא מוארות. תהיתי אם אספיק לקרוא לעזרה במקרה שיופיע מולי מישהו חשוד. הבנתי שחופש התנועה שלי מוגבל ושאני נדרשת לתכנן מראש את המסלול שבו אחזור הביתה לבד".

משיחות עם תושבות בשכונה גילתה גולדרינג שהחששות הם משותפים ושנושא הביטחון האישי הוא אחד הדברים האקוטיים בשכונת הדר. "'מאירות בלילה' נועד לעורר את המודעות לביטחון אישי במרחב הציבורי באמצעות אמנות תוך הזמנת קהל הצופים לקחת חלק ביצירה, להיות אקטיבי ולנהל שיח פעיל בנושא", מסכמת גולדרינג..

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר