המקעקעת אליזבט קרוגלוב (צילום: פיטר סודרבאום)
המקעקעת אליזבט קרוגלוב (צילום: פיטר סודרבאום)

שבת בפירמידה: יום של אירועי אמנות בנושא שינוי

תחת הכותרת "רוחות של שינוי" תתקיים ביום שבת בפירמידה בוואדי סאליב סדרה של אירועים, ובהם תערוכות בסטודיו פתוח בשיתוף עם האמנים, שיח גלריה, מפגש עם שניים מסגני ראש העיר החדשים ומפגש ספידייטינג עם מובילי תרבות

פורסם בתאריך: 11.12.18 14:11

רצף של אירועי אמנות, עיצוב, תרבות ומפגשים חד פעמיים העוסקים בשינוי יתקיים ביום שבת במרכז לאמנות עכשווית פירמידה בוואדי סאליב תחת הכותרת "רוחות של שינוי". במהלך היום יעלו במפגשים השונים שאלות כמו "מה עושה פה פירמידה?" ו"מה עוד יכול לקרות פה?", ויתקיימו דיונים על שינוי, למשל דרך הפריזמה של ההנהגה העירונית החדשה, ששניים מנציגיה, סגני ראש העיר הרב דובי חיון ונחשון צוק, ישתתפו באחד האירועים.

האירוע ייפתח בשעה 10:00, שבה יפתחו אמני הפירמידה את הסטודיו שלהם לקהל, יציגו תערוכות ויקיימו שיחות פתוחות עם המבקרים. האמנים המשתתפים הם דוד בהר פרחיה, יעל בלבן, פולי בלום, גבי בן חיים, חמודי ג'נאם, ישראל ורטמן, מיכאל חלאק, יעקב חפץ, ניצן סט, אורית סימן טוב, יובל פייגלין וסמאח שחאדה. פירמידה היא המקום היחיד בחיפה שמפעיל סדנאות אמנים, ומקרב האמנים המציגים יש כמה שיפתחו את הסטודיו שלהם לראשונה לקהל, ובהם שחאדה, זוכת פרס שיף לאמנות לשנת 2018, ומיכאל חלאק שזכה בפרס רפפורט לצייר צעיר בשנת 2011.

בשעה 11:00 תתקיים סדנה לכל המשפחה בשם "ארטעזאכן" שבמסגרתה יעיר האמן גיא קפלן לחיים חפצים שנזרקים אל הרחוב, והמשתתפים יביאו חפצים ביתיים שיצאו משימוש וישנו את ייעודם בהנחייתו של קפלן.

האוצרת הראשית של פירמידה גליה בר אור תנחה בשעה 12:00 שיח גלריה עם כמה מאמני הבית. בשעות 16:00-13:00 יתקיימו שתי הרצאות ומיצג עם לירון לביא טורקניץ', יוצרת הפונט ערברית, שתציג לקהל שפה היברידית שמחברת בין העברית לערבית מתוך הפרויקט שנולד בחיפה וזכה להד ברחבי העולם. מעצב האופנה חנא חמאם יציג את הקשר בין אופנה למיעוטים אתניים, ניכוס תרבותי ואפשרות של מרד מבפנים, והמקעקעת אליזבט קרוגלוב תקעקע את עצמה בזמן אמת ותדבר על צורכי הדור שלה.

 

 

בשעה 16:00 מוזמנים פעילים חיפאים להציג את חזונם לעיר בסגנון הייד פארק, והקהל יוכל להגיב לרעיונות בזמן אמת ולהציג את דעתו. באירוע ישתתפו גם חברי קבוצת האמנים והאדריכלים הוותיקה תו, מחדשי הפירמידה.

בשעה 17:00 יתקיים אירוע ספידייטינג – מפגש אישי עם נציגי מפעלי תרבות חיפאיים. בהרשמה מראש ניתן יהיה לשריין פגישה עם אחד מהמשתתפים כדי להעלות רעיונות ולהציע יוזמות. באירוע ישתתפו בר אור, אוצרת מוזיאון חיפה לאמנות סבטלנה ריינגולד, אוצרת מוזיאון העיר חיפה ענבר דרור לקס, יזם המוזיקה בן רפתין (הסירופ, טאקו סלאש, פסטיבל "SoLow") ועורך הוצאת פרדס דוד גוטסמן.

בשעה 19:30, אחרי המפגש עם צוק וחיון, יתקיים אירוע שירה בשם "עם הספר בין רגלי" שיחתום את היום עם המשוררות מיטל נסים ולילך ובר. ההשראה לאירוע, שמוגדר כפמיניסטי רדיקלי, התעוררה בעקבות סירוב שקיבלה נסים לפרסום השיר שלה בחוצות בגלל השורה "עם הספר בין רגלי" שנתפשה כפרובוקטיבית למרות שהיא עוסקת בסיטואציה אינטימית שבה המשוררת מנענעת עריסה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר