ציור על קירות הגלריה בתערוכה "Empty Pool" (צילום: המרכז האקדמי ויצו)
ציור על קירות הגלריה בתערוכה "Empty Pool" (צילום: המרכז האקדמי ויצו)

תערוכה של אמני גרפיטי נפתחה בגלריה של ויצו

התערוכה כוללת עבודות של ארבעה ציירי רחוב הפועלים בחיפה. שמה של התערוכה - "Empty Pool" - מהווה מטאפורה למרחב העירוני שבו פועלים האמנים ומתייחס באופן קונקרטי לבריכת הפועל הנטושה בהדר

פורסם בתאריך: 19.12.18 14:54

תערוכה הכוללת את עבודותיהם של ארבעה ציירי רחוב פתחה את עונת התערוכות בגלריה של המרכז האקדמי ויצו לשנה זו. האמנים הם Swan ,Zivink ,Erezoo ו־Mashiah, והם כולם פועלים במרחב האורבני החיפאי ובפרויקטים נוספים של ציורי קיר בארץ.

שם התערוכה הוא "Empty Pool", שלדברי אוצרת התערוכה ענת גטניו הוא “מטאפורה למרחב העירוני שבו פועלים האמנים, הכולל בדרך כלל אתרים שהיו פעילים בעבר ונעזבו, מקומות נטושים שפעם שקקו חיים”. השם מתייחס ספציפית לבריכת הפועל בהדר ומרמז על מהות העשייה של ציירי הגרפיטי – הפחת חיים במקומות עזובים.

עם זאת, הכוונה בתערוכה לא היתה להכניס את הרחוב לגלריה או למסד את ציור הגרילה אלא לאפשר לאמני הרחוב לפעול במסגרת חלל פעיל של גלריה, בלב בניין של מכללה לעיצוב. “טשטוש הגבולות בין הרחוב לממסד מתרחש כבר כמה עשורים כשאמנים שהחלו את דרכם ברחוב חצו את הקווים לתוך חללים ממוסדים ולגיטימיים”, נכתב בהודעה על התערוכה, “גם אמנות הרחוב עברה בשנים האחרונות מיסוד בדמות פסטיבלים לאמנות רחוב או פרויקטים שונים המתוכננים על ידי גורמים רשמיים”.

 

 

האמנים בתערוכה מתייחסים אל מבנה הגלריה ואל צורת הקירות כעבודה תלויית מקום, והציורים גובשו במיוחד לתערוכה. הם גם ייצאו מהגלריה למגרש החניה ויציירו על משאית נטושה שעומדת בו דרך קבע. האמנים פועלים בתערוכה זו כיחידים וכקבוצה בו זמנית ומגיבים זה לזה במקביל לביטוי האישי. סקלת הצבעים נבחרה במשותף והיא מחברת בין כל הציורים, וכך גם ההחלטות לגבי המיקום והקומפוזיציה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר