ההצגה "GERRON" (צילום: תיאטרון חיפה)
ההצגה "GERRON" (צילום: תיאטרון חיפה)

הצגה אורחת בגרמנית בתיאטרון חיפה

ההצגה "GERRON" בביצוע של תיאטרון קונסטנץ מגרמניה תעלה בתיאטרון חיפה ב-4 בפברואר. ההצגה, שמבוססת על הרומן "גרון" מאת צ'רלס לוינסקי, עוסקת בדילמות של הבמאי והשחקן היהודי קורט גררון שנדרש על ידי הנאצים להציג את גטו טרזין כגן עדן

פורסם בתאריך: 29.1.20 09:30

בתיאטרון חיפה תעלה ב-4 בפברואר ההצגה "GERRON" בשפה הגרמנית בביצוע של תיאטרון קונסטנץ מגרמניה. ההצגה, שתלווה בכיתוביות בעברית, מבוססת על הרומן "גרון" מאת צ'רלס לוינסקי.

קורט גררון נולד בשנת 1897 למשפחה יהודית בגרמניה. הוא החל ללמוד רפואה, ובשנת 1920 עבר ללימודי משחק והפך לשחקן מפורסם, שנודע לא רק בזכות פרשנותו לשיר "מאק הסכינאי" מאת ברטולד ברכט אלא גם כיכב בסרטים, ובהם "המלאך הכחול" לצדה של מרלן דיטריך. הוא הופיע גם בכמה סרטים אילמים ועבד גם כבמאי קולנוע בחברת ההפקות.

 

 

כאשר גורש על ידי הנאצים לגטו טרזין התבקש גרון להפיק סרט על המקום, שאמור היה להראות את החיים המשפילים בטרזין כגן עדן. הוא התמודד עם הדילמה כדי להיות מסוגל לביים פעם נוספת, אך בכך לשחק לידיהם של הנאצים. אתגר זה משך אותו יותר ויותר אל זיכרונותיו מחייו הקודמים והוא ידע שכל עוד המצלמה מתגלגלת, השחקנים לא יגורשו למחנות המוות.

הבמאית אנט גליכמן עיבדה לראשונה את הרומן "גררון" לבמה. הספר היה מועמד לפרס הספרות הלאומית בשווייץ בשנת 2014. בהפקה משולב גם תיאטרון בובות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר