צילום אווירי של חיפה, ינואר 1945
צילום אווירי של חיפה, ינואר 1945

תערוכת צילומים נדירים של המושבות הגרמניות

תערוכה של צילומי אוויר נדירים וצילומים נוספים מהשנים 1947-1917 של הערים שבהן היו מושבות גרמניות בארץ תוצג בתערוכה שתיפתח ביום שלישי במלון קולוני בחיפה. צילומי האוויר צולמו על ידי חיל האוויר הגרמני וחיל האוויר הבריטי ממלחמת העולם הראשונה ועד סמוך להקמת המדינה

פורסם בתאריך: 9.8.20 07:51

במלון הבוטיק קולוני במושבה הגרמנית בחיפה תיפתח ביום שלישי תערוכה של צילומי אוויר נדירים וצילומים נוספים של הערים בארץ שבהן יש מושבות גרמניות שהקימו הטמפלרים, ובהן בחיפה, בתל אביב ובירושלים, מהשנים 1947-1917. מהתמונות שיוצגו בתערוכה, שתתקיים בשיתוף עם חברת אדם הר וגיא שמתמחה בצילומי אוויר, ניתן להתרשם מההתפתחות האדירה של המדינה מהתקופה שבה הן צולמו ועד ימינו. צילומי האוויר צולמו על ידי חיל האוויר הגרמני וחיל האוויר הבריטי ממלחמת העולם הראשונה ועד סמוך להקמת המדינה.

מלון קולוני, שהוקם על ידי משפחת אפינגר הטמפלרית בשנת 1905, הוא מבנה היסטורי ששימש אכסניה ללא מעט דמויות מוכרות שביקרו בארץ ישראל בימים שלפני הקמת המדינה. המפורסמים שבהם היו חברי ועדת פיל ההיסטורית בראשותו של הלורד וויליאם רוברט פיל, ששהו בארץ בשנת 1936 בניסיון למצוא פתרון לסכסוך היהודי-ערבי, ותמונתם מהביקור במלון תוצג אף היא.

התערוכה תוצג באוויר הפתוח ותוך שמירה על כללי הריחוק החברתי.

 

חברי ועדת פיל בכניסה למלון אפינגר, 1936 (צילום באדיבות משפחת אפינגר)

חברי ועדת פיל בכניסה למלון אפינגר, 1936 (צילום באדיבות משפחת אפינגר)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר