"סלון" - עבודה של מירב הימן
"סלון" - עבודה של מירב הימן

מוזיאון חיפה: אשכול תערוכות חדש על החיים בצל משבר הקורונה

אשכול התערוכות החדש "מרחבים במשבר" במוזיאון חיפה לאמנות יציג תשע תערוכות שיעסקו במרחב שהצטמצם, בתחושת חוסר הוודאות, באמביוולנטיות ביחס למשפחה, בנשים שהסגר הפך את חייהן לגיהינום, בפלישה של הטבע לעיר ובהשתלטות של המרחב הווירטואלי על חיינו

פורסם בתאריך: 24.8.20 09:14

מוזיאון חיפה לאמנות יפתח אשכול תערוכות חדש – "מרחבים במשבר" – ובו תשע תערוכות שיציגו את החוויה של החיים בצל משבר הקורונה – המרחב שהצטמצם, תחושת חוסר הוודאות, האמביוולנטיות ביחס למשפחה, נשים שהסגר הפך את חייהן לגיהינום, הפלישה של הטבע לעיר וההשתלטות של המרחב הווירטואלי על חיינו.

האמנים שיציגו את עבודותיהם באשכול התערוכות הם דן אורימיאן, ברכה ביינ'ונידה גיא, מיה גורביץ', פסי גירש, גד זהבי, איתי זלאיט, מיכל חלבין, בועז טל, אנה ים, לנה ליב, זיוה רון, מיכה אולמן, אילונה בלגה, נפתלי בזם, יוסל ברגנר, אביטל בר-שי, מיכאל גרוס, יהושע גרוסברד, עמי דרך ודב גנשרוא, אמירה זיאן, איתי זיו, רענן חרל"פ, יעל כהן, אוהד מטלון, בלו-סימיון פיינרו, שוש קורמוש, אלינה רום-כהן, רחל שביט-בנטואיץ, ברכה ל. אטינגר, דגנית ארטמן, חמוטל אתר, עודד בלילטי, לילך בר-עמי, ענבל ולדמן בן דור, יובל יאירי, מרתה ריגר, אנג'ליקה שר, מירב הימן, יובל חן, אייל אגיבייב, תמיר ארליך, מיקה חזן בלום, ברק חמו, מיכל לופט, אלינור סלומון, אלנה רוטנברג ואיתמר שטמלר. האוצרות הן סבטלנה ריינגולד, יפעת אשכנזי, לימור אלפרן זרד, ענת מרטקוביץ', שגית זלוף נמיר, לינה פלאח.

מהמוזיאון נמסר כי "משבר הקורונה, על השלכותיו המרובות, הציף על פני השטח את קיומנו השברירי. לצד החששות ותחושת אי הוודאות, בתקופה זו טמונה גם הזדמנות להתבונן לעומק דרך הסדקים שנפערו ביסודות קיומנו, וכך לבחון אותם מחדש, גם אם המפגש לא נוח ומטלטל".

 

עבודה של מריה רוזנבלט

עבודה של מריה רוזנבלט

 

 

עוד נמסר כי תשע התערוכות בוחנות את המרחבים המוּכרים שהופכים למתעתעים וזרים בשעת משבר: "עבור רבים חשף המשבר תחושה של אמביוולנטיות ביחס למרחב הביתי והמשפחתי, המשמש עוגן אך גם הופך לסיר לחץ מבעבע ומחניק, ומכאן ההתייחסות למרחבים קיומיים שונים שנוצרו בהם סדקים בעקבות המשבר העמוק שאנו חווים. בחלק מהתערוכות בולט העיסוק בערעור על מושג הבית כמרחב בטוח של פרטיות ומשפחתיות, ובאחרות מופיעה התייחסות למרחב של הגוף אשר נתון לפיקוח ולמשטור ממסדי בזמן מגיפה. גם גופה של האשה, המזוהה עם הבית, הופך פגיע יותר בזמנים של הסתגרות. לצד זאת יעסוק האשכול בגבולות המתערערים בין האדם לטבע בשל פלישתם של בעלי החיים למרחבי הקיום האנושיים בימים של סגר, ובהשתלטות של העולם הווירטואלי בזמן הבידוד עד כדי התנתקות מחוויה הגופנית הממשית".

באשכול התערוכות יוצגו עבודות מתקופות שונות של האמנות הישראלית לצד עבודות עכשוויות שנוצרו ממש בחודשי המשבר. האשכול ייפתח ביום שבת, 5 בספטמבר, ללא אירוע פתיחה בשל ההגבלות. ביום הפתיחה הכניסה למוזיאון תהיה ללא תשלום.

 

"חלב שחור" - עבודה של בלו-סימיון פיינרו

"חלב שחור" – עבודה של בלו-סימיון פיינרו

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר