תיאטרון הצפון (צילום: רמי שלוש)
תיאטרון הצפון (צילום: רמי שלוש)

תוכנית השיקום של תיאטרון הצפון נחשפת

הנאמן של תיאטרון הצפון עו"ד רון חכים הגיש לבית המשפט בקשה שלפיה גדי צדקה, מבעלי התיאטרון העברי, ירכוש את התיאטרון. לטענתו של הנאמן, "למרבה הצער, פנייה לתאם פגישה עם ראש העיר מתוך ציפייה שעיריית חיפה תביע עניין בהליך השיקום של התיאטרון, לא נענתה"

פורסם בתאריך: 21.9.20 07:58

תוכנית השיקום של תיאטרון הצפון והסדר הנושים נחשפים. עו"ד רון חכים, הנאמן שמונה לתיאטרון, הגיש לבית המשפט המחוזי בקשה לאישור הסדר נושים ולמתן צו שיקום קבוע, וכן בקשה דחופה לאישור הסכמים ולהגשת דין וחשבון לבית המשפט. עוד ביקש הנאמן להאריך את תקופת הליך השיקום עד 31 בדצמבר. כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", בתחילת חודש יולי הגישו בעלי המניות של התיאטרון איזה פלדמן וסמיון קזנסקי לבית המשפט בקשה למתן צו פתיחת הליכים ולמינוי נאמן זמני.

"תוך תקופה קצרה ביותר של כחודשיים ימים הצליחו הנאמן וצוותו, תוך מאמצים עילאיים שנמשכו לילות כימים, להביא לתוצאה מיטבית שלפיה התיאטרון ימשיך לפעול, מנויי התיאטרון ורוכשי הכרטיסים להופעות יקבלו את מלוא התמורה עבור המנויים והכרטיסים שרכשו, ותושבי חיפה והצפון ימשיכו ליהנות ממיטב ההצגות וההופעות אשר יוצגו בהיכל מפואר וחדש", כתב הנאמן בפתח הבקשה.

מהבקשה עולה כי "הוגשו לנאמן חמש הצעות לרכישת התיאטרון ולהפעלתו במתווים שונים מטעם חמש קבוצות שונות. בסיום הליך הטיוב התברר באופן מוחלט כי הצעתו של גדי צדקה, מבעלי התיאטרון העברי, היתה ההצעה הגבוהה והעדיפה ביותר, הן בהיבט של המשך פעילות התיאטרון, הן בהיבט התמורה הכספית לנושים, הן בהיבט של ההשקעה הנדרשת בשיפוץ ההיכל, הן בהיבט של פתרון תעסוקתי לעובדים והן ובמיוחד במתווה הצעה למנויים ולרוכשי הכרטיסים. משכך בחר הנאמן בהצעתו של צדקה כהצעה הזוכה בהליך".

עוד עולה מהבקשה כי עיקרי ההצעה הם: בתמורה לרכישת מניות התיאטרון ישלם צדקה ו/או תאגיד בהקמה מטעמו 2,635,000 שקל, מתוכם 1,535,000 שקל תוך 90 יום מאישור בית המשפט את המכר, והיתרה – 1.1 מיליון שקל – תשולם בחמישה תשלומים שנתיים עוקבים רצופים ושווים של 220,000 שקל כל אחד, שהראשון שבהם יהיה תוך 12 חודשים מהסרת מגבלות הקורונה; הרוכש התחייב להציע ל-80 אחוז מעובדי התיאטרון להיות מועסקים בעמותה הקשורה אליו – התיאטרון העברי; הרוכש התחייב לספק למנויים ולרוכשי הכרטיסים את אותו מספר ההצגות שנרכשו על ידם, באותם המקומות באולם שנרכשו על ידם, וככל שלא נרכשו מקומות ספציפיים – לתת למנויים ולרוכשי הכרטיסים זכות קדימה לבחור מקום לפי רצונם, בתקופה של שנתיים מהסרה מלאה של מגבלות הקורונה; השקעות אולם התיאטרון יכללו החלפת מערכת המיזוג, החלפת הכיסאות באולם, הקמת מערכת סאונד ומערכת חיווט חדשות, שיפוץ הבמה, הדברה ומיגור תופעת מזיקים ועוד בהשקעה כוללת המוערכת על ידו בשישה מיליון שקל.

 

 

לפי הצעת הסדר הנושים, מטרתה של תוכנית השיקום הכלכלי של התיאטרון נועדה "לאפשר את שיקום פעילות התיאטרון לתועלתם של כל הנושים, העובדים וחובבי התרבות באזור חיפה והצפון, ובפרט מנויי ולקוחות התיאטרון; לאפשר לתיאטרון לשוב ולהציג, ולהביא את מיטב התרבות, ההופעות וההצגות לרווחת המנויים, רוכשי הכרטיסים ותושבי הצפון כולו; למצוא פתרון למנויים ולרוכשי הכרטיסים אשר השקיעו ממיטב כספם על מנת לרכוש הצגות והופעות שבחלופת הפירוק לא יסופקו להם; לאפשר את העסקתם של רוב עובדי התיאטרון, אשר יוצעו להם מקומות עבודה, ובכך ימנעו מלהגיע למעגל האבטלה, דבר חשוב במיוחד בתקופה שבה אנו נמצאים; לרכז את מקורות ההסדר עבור הנושים כאלטרנטיבה עדיפה על פני הליך פירוק, על מנת שיוסדרו החובות בהליך קולקטיבי, תוך השאת החזר החובות לנושים".

בבקשה שהגיש הנאמן לבית המשפט עולה כי "מנכ"לית התיאטרון, כמו גם עובדים נוספים, על אף היותם בחופשה ללא תשלום (חל"ת), עדיין מסייעים בידו של הנאמן בשיתוף פעולה מלא". מנגד, "ביחס לעיריית חיפה, הרי שבמסגרת פועלו ביקש הנאמן לתאם פגישה עם ראש העיר מתוך ציפייה שהעירייה תביע עניין בהליך השיקום של התיאטרון, אשר אין חולק כי הוא מהווה אחד ממוסדות התרבות המרכזיים בעיר. למרבה הצער, פנייה זו של הנאמן לא נענתה. מכל מקום יובהר כי הנאמן הגיש לעירייה בקשה לפטור מארנונה בקשר להיכל התיאטרון בשל היותו נכס ריק. עד כה לא התקבלה התייחסות העירייה לבקשה חרף פניות חוזרות של הנאמן בעניין".

ביום חמישי נערך דיון בעניין בבית המשפט, וכעת ממתינים הצדדים לפסק הדין שיינתן על ידי השופטת בטינה טאובר, כאשר ההערכות הן שהיא תאשר את התוכנית ואת הסדר הנושים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מירי

    כתבה מעניינת ומלאת תקווה. נקווה שהדברים אכן יוכלו להתממש. אנחנו מאוד אוהבים את תיאטרון הצפון ויש לנו 2 מינויים זוגיים שרק רכשנו.
    לתיאטרון אופי אינטימי ואוירה נעימה וטובה. מקווה שגם כך ימשיך להיות בעתיד.
    נחזיק אצבעות למען כולנו.
    בהצלחה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר