הסרט "זו לא קבורה, זו תחיה" (צילום: יח"צ)
הסרט "זו לא קבורה, זו תחיה" (צילום: יח"צ)

הזוכה בפסטיבל הסרטים: "זו לא קבורה, זו תחיה"

הוכרזו שמות הזוכים בקטגוריות התחרות השונות בפסטיבל הסרטים הבין לאומי ה-36 של חיפה. בפרס הסרט הטוב ביותר בסך של 40,000 שקל בתחרות הקולנוע הישראלי התיעודי זכה הסרט "לעזוב את גן עדן"

פורסם בתאריך: 10.10.20 08:59

נבחרו הזוכים בקטגוריות התחרות השונות בפסטיבל הסרטים הבין לאומי ה-36 של חיפה. בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות כרמל לקולנוע בין לאומי זכה הסרט "זו לא קבורה, זו תחיה" של הבמאי למהאנג ג'רמיה מוזסה, אשר צולם בלסוטו, בדרום אפריקה ובאיטליה.

"סרט פיוטי זה הדהים אותנו בשימוש המרהיב שהוא עושה בדימויים חזותיים, במילים ובצלילים", נכתב בנימוקי השופטים, "זהו אחד משיאי הקולנוע האפריקני. סיפורה של אשה הלוחמת מלחמה חסרת סיכוי נגד השלטונות כדי להציל את כפרה. זהו סיפור התבגרות, אך כזה שעוסק בגיל מבוגר. החזון המקורי של הסרט כישף אותנו ונגע בנו עמוקות".

בציון לשבח זכה הסרט "דאו. נטאשה" של הבמאים איליה חרז'נובסקי ויקטרינה ארטל אשר צולם בגרמניה, באוקראינה, בבריטניה, וברוסיה. מנימוקי השופטים: "'דאו. נטאשה' הוא חלק מניסוי קולנועי פרוע אשר יוצא לחקור את טבעו המתפתח של האדם כשהוא נאלץ לחיות תחת השלטון הסובייטי. התוצאה היא עוצמתית במיוחד. הסרט מציע תובנות עמוקות לגבי דמויותיו הנאבקות לשמור על העצמי שלהן גם תחת משטר של דיכוי כבד. זהו סרט מחוספס וחסר רחמים. עבודת המשחק בסרט היא מלאכת מחשבת, והשפה הקולנועית מגוללת במיומנות את הסיפור ומכתיבה את הטון הריאליסטי שלו".

 

הסרט "דאו.נטאשה" (צילום: יח"צ)

הסרט "דאו.נטאשה" (צילום: יח"צ)

 

בפרס הסרט הטוב ביותר בסך של 40,000 שקל בתחרות הקולנוע הישראלי התיעודי זכה הסרט "לעזוב את גן עדן" בבימויו של עופר פריימן. "זהו אפוס תיעודי רחב יריעה שמשרטט באנושיות ובמבט אוהב וסקרן את היווצרותו והתפוררותו של חלום אוטופי, פראי ושנוי במחלוקת – קומונה משפחתית בלב יער ברזילאי מרהיב ביופיו", כתב חבר השופטים, "זהו סרט נפלא שצולם, נערך ובוים בכישרון רב אשר אינו מפסיק להפתיע, לרגש ולהאיר שאלות של זהות אישית, יהודית וקהילתית, תוך שהוא נוגע בנושאים אוניברסליים מרתקים של יחסים משפחתיים, פטריארכליות בעולם מודרני, מתח בין טבע וקדמה, ומנעד רחב של השקפות עולם אינדיבידואליסטיות ואקזיסטנציאליסטיות".

 

הסרט "לעזוב את גן עדן" (צילום: משפחת ברגה-בזרה, וילה ברולו)

הסרט "לעזוב את גן עדן" (צילום: משפחת ברגה-בזרה, וילה ברולו)

 

בציון לשבח בתחרות הקולנוע הישראלי התיעודי זכה הסרט "דבש מר" בבימוים של אודי קלינסקי ורויטל אורן. חבר השופטים כתב עליו כי מדובר ב"התבוננות עדינה ורגישה במאבק הישרדות יומיומי של מגדל דבורים, בעולם שאנחנו, בני האדם, ממשיכים להרוס. במעקב אחרי גיבור הנע בין דבקות במשימה מתוך תחושת שליחות, לבין מסירות למשפחתו שמשלמת את המחיר, מצליח הסרט לייצר השראה לפעולה שבאה מאהבה".

 

הסרט "דבש מר" (צילום: אודי קלינסקי)

הסרט "דבש מר" (צילום: אודי קלינסקי)

 

 

בתחרות לקולנוע ישראלי קצר חולקו כמה פרסים. בפרס לסרט הסטודנטים הקצר בסך של 5,000 שקל זכה הסרט "גפן" בבימויו של נעם אליס. בנימוקי השופטים נכתב כי "זהו סרט אינטליגנטי ובוגר, שבבימוי מבריק ומדויק מצליח להחזיק את הצופה דרוך ופתוח לב בעת ובעונה אחת, תוך שהוא משרטט את עולמה הפנימי, העמוס והמורכב של ילדה אמיצה ללא מבוגר אחראי, שייתכן כי אפילו יותר מהגדולים היא יודעת לדבר את שפת האהבה, גם כשאין לה מילים".

בציון לשבח לסרט הסטודנטים הקצר זכה הסרט "מכאן ניתן לראות את התצפית" בבימויו של טל אלקים. חבר השופטים כתב כי זהו "פורטרט מרתק וחריף על החברה הישראלית, שעולה מתוך התבוננות בטיילת ארמון הנציב בירושלים. באמצעות מבט זה פותח הסרט צוהר לדמויות ולדימויים בעלי עוצמה, המשקפים את הכוחות המבעבעים השוכנים בקרבנו".

בפרס לסרט העצמאי הקצר בסך של 5,000 שקל זכה הסרט "בלתי ניתן לריפוי" בבימויו של סשה טמרין. "דרך מסע להר פוג'י ביפן ומבט על הדמויות המנסות ללכוד את מהותו, הסרט מתמרן בקלילות בין הסתמי לנשגב, בין היומיומי לנצחי", נכתב בנימוקי השופטים, "התשוקה והחופש שמניעים את היצירה הזו מעניקים לנו את הזכות לגעת לרגע בחיים רחוקים שמהדהדים בנו ובחיפוש עמוק שמצוי בכולנו".

בציון לשבח לסרט העצמאי הקצר זכה הסרט "פרח הרימון" בבימויו של איתמר אלקלעי. בנימוקי השופטים נכתב כי "זהו סרט מלא תשוקה ואהבה על כישלון ההתאמה לדרישת החברה לחיות בזוגיות 'נורמטיבית'. תסריט פיוטי שכתוב בהתכוונות מרגשת ונוגעת ללב שמניח לעצמו מדי פעם 'להתלכלך' ולחרוג מהנרטיב הצפוי".

בפרס לסרט האנימציה הקצר בסך של 5,000 שקל זכה הסרט "מטען עודף" בבימויה של עינת קשת. השופטים כתבו כי "זהו סרט עדין ועמוק שמצליח בעושר מרכיביו לספר באופן מדויק ונוגע ללב על מערכת יחסים טעונה ומורכבת, ומוביל את הצופה צעד צעד דרך כאבי הגדילה עד לרגע המתוק של ההתבגרות".

בציון לשבח לסרט האנימציה הקצר זכה הסרט "6:6" בבימויו של יהלי הרבט. "במיומנות סגנונית רבה נושא אותנו הסרט בזרם אסוציאטיבי הנובע מתוך רגע אחד של כאב וגעגוע שטמון בנבכי הזיכרון והתודעה", נכתב בנימוקי ההשופטים.

בפסטיבל חולקו גם מענקי התעשייה לפיתוח וקידום קולנוע ישראלי בשווי כולל של יותר מ-130,000 שקל. במסגרת סינמרקט 10, חיפה – עבודה בתהליך קיבל הסרט "סינמה סבאיא" בבימויה של אורית פוקס רותם מענק ממעבדת הפוסט ריפבליק בגרמניה לשירותים פוסט דיגיטליים בשווי של 20,000 יורו. השופטים קבעו כי "הסרט מציג קבוצה של נשים מרקעים שונים אשר מספרות כל אחת בדרכה את סיפורן האישי באמצעות עשייה קולנועית. שילוב ייחודי של פעולה מבוימת ומציאות, שחקנים ולא שחקנים. מהול בהומור ומצליח לתפוס את העימותים התרבותיים הבין-דוריים הבוערים ביותר".

במסגרת כנס הפיצ'ינג הבין לאומי ה-17 הוענק מענק עידוד פיתוח של קרן הקולנוע הישראלי לסרט "הפוכות" של בת אל מוסרי בבימויה של לי גילת. בנימוקיהם כתבו השופטים: "הסרט בולט בייחודו ומציג את המרכיבים הנדרשים לדרמה מסקרנת ומורכבת. הפרויקט הוצג באנרגיה ובמחויבות, ואין לנו ספק שזה יהיה סרט חשוב ומיוחד". מענק חדר אונליין לעריכת טריילר של אופוס הפקות הוענק לסרט "המעברים" של ריטה בורודיאנסקי. מענק עריכת סאונד לטריילר של ג'אנגלסאונד הוענק לסרט "בורדל טוטאל" של רועי אסף ועומרי ואן אסן בבימויו של רועי אסף.

במסגרת פיצ'ינג סרטי הסטודנטים ה-6 זכה הסרט "החרא הזה ממשיך לגדול" של ערן לוזון ומיכאל נגרי במענק של קרן גשר לקולנוע רב תרבותי בסך של 23,000 שקל. במענק של אופוס הפקות זכה הסרט "חייה ומותה של אנה ליזה" של יפתח אילוז. במענק לעריכת סאונד של ג'אנגל סאונד זכה הסרט "שלג אדום" של יונתן דומוש. מענקי עריכת תסריט הוענקו לסרטים "קולנוע עלמה" של שקד קציר ו"אלברט" של נטע עמירם.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אילנה כרמל

    הסרט פינוקיו הוצג בעבר עם השחקן במאי בניני המיוחד .
    הסרט מעניין וחמוד להפליא.
    זה לא רק לילדים.
    מהווה בריחה נהדרת מהקורונה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר