מקום לשירה (צילום: ליה רוז מגן)
מקום לשירה (צילום: ליה רוז מגן)

מקום לשירה – בית למשוררים ולסופרים בחיפה

בשוק תלפיות החל לפעול הסניף החיפאי של מקום לשירה - מוסד ירושלמי שנחשב לבית ספרותי לקוראים, לכותבים, למתרגמים ולעורכים. מנהלת השלוחה רותם עטר, זוכת פרס שרת התרבות לתרגום: "לקהילה הספרותית של הצפון אין בית, ולכן פתחנו את המקום במטרה לתת ליוצרים של הצפון קול ובמה"

פורסם בתאריך: 19.10.20 11:03

מקום לשירה – מוסד ירושלמי שנחשב לבית ספרותי לקוראים, לכותבים, למתרגמים ולעורכים – פתח שלוחה בחיפה. הפעילות של מקום לשירה כוללת את בית הספר לאמנויות המילה – תוכנית דו שנתית לכתיבה יצירתית, את פסטיבל "מטר על מטר" לשירה, את כתב העת "ננופואטיקה", הוצאה לאור, סדנאות כתיבה לילדים ולמבוגרים, ופסטיבל שירה מקוון.

הסניף החיפאי שוכן ברחוב סירקין 5 בשוק תלפיות, ומתקיימים בו מופעי ספרות ושירה, השקות לספרים חדשים של יוצרים מקומיים, מפגשי יוצרים וסדנאות כתיבה מקצועיות. הפעילות מתקיימת בעברית ובערבית, וסדנאות הכתיבה הקרובות ייפתחו בנובמבר 2020 – סדנת כתיבת סיפור קצר בהנחייתו של הסופר ניצן וייסמן, סדנת כתיבת שירה בהנחייתה של המשוררת ושדרנית הרדיו ענת שרון בלייס, סדנת תרגום בהנחייתה של המתרגמת רותם עטר, סדנה בשעות הבוקר לאמהות לאחר לידה בהנחייתה של המשוררת איריס רילוב, וסדנת כתיבה בערבית בהנחייתו של ד"ר ג'ודת עיד.

את הסניף מנהלת רותם עטר – זוכת פרס שרת התרבות לתרגום שתרגמה ספרי פרוזה ושירה והיתה חלק מצוות מקום לשירה בירושלים. בשנת 2019 היא עברה לחיפה עם משפחתה בעקבות הצטרפותה לקבוצת מפרש – קיבוץ עירוני שפועל בשכונת קרית שפרינצק. עטר זיהתה את הצורך של תושבי העיר במוסד שיהווה מקום לדיון ספרותי עכשווי וייצור תשתיות ספרותיות, ופעלה להקמת סניף של מקום לשירה. הסניף החיפאי נפתח בחודש מאי בתמיכתה של קרן הדרים, והוא פתוח לקהל הרחב בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

 

 

עטר: "השלוחה של מקום לשירה בחיפה היא מוסד הספרות הראשון שקם בעיר. לקהילה הספרותית של הצפון אין בית, ולכן פתחנו את המקום במטרה לתת ליוצרים של הצפון קול ובמה ולגדל את הדור הבא של הכותבים בצפון. אנחנו מביאים איתנו לא רק תשוקה ואמונה בדבר שאנחנו מקימים אלא גם ידע מקצועי של שנים והיכרות עמוקה עם עולם הספרות בישראל".

נועה שקרג'י, מנכ"לית משותפת של מקום לשירה: "שלוחת חיפה היא יוזמה של עטר. כשהיא העתיקה את חייה לחיפה היא חיפשה בית ספרותי שבו תוכל להמשיך ולפעול, והציעה להקים שלוחה חיפאית של מקום לשירה. בתהליך בזק היא הצליחה לגייס שותפים, לשפץ חלל ואפילו להפוך את חלקי המעלית שהיו במחסן הישן למדפי ספרים. כעת היא עוסקת בהתאמת התכנים לסלון הספרותי שהקימה – סדנאות בעברית ובערבית, הקמה של קבוצת אוליפו עברית, אירועים ספרותיים וספרייה קטנה לשירות הקהילה. עטר מביאה עמה לחיפה את הבשורה של מקום לשירה – קיום של בית ספרותי המאפשר שייכות, התפתחות והעצמה לאוהבי ספרות באשר הם. כעת רק נשאר לגייס את הסכומים הדרושים להפעלת השלוחה, בתקווה שרותם תוכל להמשיך לקיים אותה לאורך זמן".

 

רותם עטר (צילום: ליה רוז מגן)

רותם עטר (צילום: ליה רוז מגן)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר