נשיא המדינה ראובן ריבלין ועינת קליש רותם (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
נשיא המדינה ראובן ריבלין ועינת קליש רותם (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ריבלין אירח את קליש רותם ואנשי טיקוטין

לציון 60 שנה להקמתו של מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית אירח נשיא המדינה ראובן ריבלין את ראש העיר עינת קליש רותם, את אילנה דרוקר-טיקוטין, בתו של מייסד המוזיאון, את שגריר יפן בישראל קואיצ'י אייבושי ואת אוצרת המוזיאון ד"ר אילנה זינגר בליין, ואמר: "האמנות היא חלון לתוך נשמתה של האומה"

פורסם בתאריך: 9.11.20 14:28

נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח היום (שני) את ראש העיר עינת קליש רותם ואת אנשי מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית שמציין 60 שנה להקמתו. המוזיאון הוקם על ידי פליקס טיקוטין ז"ל – ניצול שואה שהצליח להבריח את אוסף האומנות הנדיר שלו מגרמניה. המפגש התקיים בהשתתפותם של אילנה דרוקר-טיקוטין, בתו של מייסד המוזיאון, שגריר יפן בישראל קואיצ'י אייבושי ואוצרת המוזיאון ד"ר אילנה זינגר בליין.

"האמנות היא חלון לתוך נשמתה של האומה", אמר ריבלין במפגש, "דרך האמנות אפשר להשיג הבנה עמוקה הרבה יותר על אנשיה, על ההיסטוריה שלה ועל הערכים שלה. מוזיאון טיקוטין הנפלא מספק לנו חלון לתוך נשמתה של התרבות היפנית. זהו גשר חי בין ישראל ליפן". הנשיא הודה לדרוקר-טיקוטין ואמר לה: "מדינת ישראל תהיה לנצח אסירת תודה על מתנתו של אביך".

בתום המפגש העניקה קליש רותם ריבלין מגילת קלף שעליה כתובה המילה "קנרקי" בעברית וביפנית, שמשמעותה היא "התחלה חדשה אחרי 60 שנה". לנשיא הוענק גם אבטיפוס של הקמע העתידי של מוזיאון טיקוטין – הדמויות טיקו וטיני שמסמלות את דגלי ישראל ויפן.


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר