ד"ר קובי בן-מאיר (צילום: דן ענבר)
ד"ר קובי בן-מאיר (צילום: דן ענבר)

אוצר ראשי חדש למוזיאון חיפה לאמנות

ד"ר קובי בן-מאיר נבחר על ידי ועדת איתור לתפקיד האוצר הראשי של מוזיאון חיפה לאמנות. בן-מאיר, שיתחיל את עבודתו בתחילת חודש ינואר, שימש במשך 17 שנה בתפקידים שונים בתחומי האוצרות והחינוך במוזיאון ישראל בירושלים

פורסם בתאריך: 16.11.20 10:27

ועדת האיתור של מוזיאון חיפה לאמנות בחרה פה אחד בד"ר קובי בן-מאיר לתפקיד האוצר הראשי של המוזיאון, והוא צפוי להתחיל את עבודתו בתחילת חודש ינואר 2021. בן-מאיר, 42, הוא אוצר וחוקר של אמנות עכשווית, ומאחוריו 17 שנים בתפקידים שונים בתחומי האוצרות והחינוך במוזיאון ישראל בירושלים. גישתו האוצרותית מתאפיינת באינטגרטיביות, בשילוב בין אמנות עכשווית לתרבות חזותית מהעבר.

בן-מאיר מלמד באוניברסיטה העברית בירושלים, ועבודת הדוקטורט שלו מהאוניברסיטה העברית בחנה ייצוגים של מסעות באמנות עכשווית כביטוי לסוגיות פוליטיות. הוא פרסם מאמרים על אמנות ישראלית בשנות ה-70, ובשנים 2019-2017 היה עמית מחקר בחוג לתולדות האמנות של האוניברסיטה החופשית בברלין.

 

 

בן-מאיר: "מוזיאון חיפה לאמנות הוא חלק מהותי בנוף התרבותי בישראל. השורשים העמוקים שעליהם ניצב המוזיאון – האוסף המעולה, התערוכות המכוננות, והסביבה העירונית והאנושית -– הופכים אותו למקום המדויק למלאכת טוויית קשרים בין אמנות, רעיונות ואנשים. אני נרגש מהאמון שניתן בי להובלת הקו האוצרותי שלו, ונלהב להצטרף לצוות מוזיאוני חיפה".

יו"ר דירקטוריון חברת מוזיאוני חיפה נעמה לזימי, שעמדה בראש ועדת האיתור: "סיימנו תהליך מיון מקצועי ואיכותי, שבו היינו צריכים לבחור מבין עשרות מועמדים מצוינים את המתאים ביותר למוזיאון חיפה לאמנות. אני מודה לחברי הוועדה ובמיוחד לאוצרות הבכירות שסייעו לנו מאוד – אלן גינתון, מירה לפידות ועדנה מושנזון. אני מאושרת מהבחירה שלנו ומאחלת לבן-מאיר הצלחה רבה".

מנכ"ל חברת מוזיאוני חיפה יותם יקיר: "אני מאמין שזכינו. בן-מאיר הוא האדם הנכון להצעיד את מוזיאון חיפה קדימה למקום משמעותי בעולם התרבות בישראל. מוזיאון חיפה יגבש לעצמו בתקופה הקרובה כיוון, דרך ומסילות ללבם של קהלים חדשים ומגוונים, ואני משוכנע שבן מאיר הוא האדם הנכון להוליך את התהליך המרתק הזה ולהצליח בו בגדול".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ניסים

    בזבוז כספי משלמי המיסים
    המוזיאונים מתוקצבים במיליוני שקלים
    מוזנחים ,לא מתוחזקים ,לא נקיים ולא בטיחותים
    אז לאן הלך הכסף .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר