פעילות לכל המשפחה במדעטק (צילום: מושון תמיר)
פעילות לכל המשפחה במדעטק (צילום: מושון תמיר)

מסתמן: המדעטק ייפתח בסוף השבוע

במדעטק - המוזיאון הלאומי למדע טבע וחלל - נערכים לפתוח את שערי המוזיאון כבר בסוף השבוע הקרוב במסגרת פיילוט של משרד התרבות שבו ייפתחו ברחבי הארץ ארבעה מוזיאונים בלבד תחת מתווה מוקפד. מנכ"ל בית הגפן אסף רון: "ברור שאנחנו מאוכזבים מההחלטה לפתוח רק מוזיאונים גדולים"

פורסם בתאריך: 25.11.20 14:19

המדעטק – המוזיאון הלאומי למדע טבע וחלל – נערך לפתיחה מחודשת, ככל הנראה כבר בסוף השבוע הקרוב. אתמול (שלישי) הודיע שר התרבות חילי טרופר כי משרדו יקיים פיילוט לפתיחת מוזיאונים תחת מתווה מוקפד, שבמסגרתו ייפתחו ברחבי הארץ ארבעה מוזיאונים בלבד – המדעטק, מוזיאון ישראל בירושלים, מוזיאון תל אביב לאמנות ומוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. לדבריו של טרופר, אם הפיילוט יוכתר בהצלחה ייפתחו גם שאר המוזיאונים בארץ.

במדעטק קידמו בברכה את הודעתו של שר התרבות והודיעו כי המוזיאון ייפתח לפי תנאי התו הסגול עם בקרה על מספר המבקרים, עם הקפדה על עטיית מסיכות ועל שמירת מרחק, ועם חיטוי מדוקדק בכל רחבי המוזיאון.

מהמעדטק נמסר ל"כלבו – חיפה והקריות" כי הם נערכים במרץ לפתיחה המחודשת בתקווה ובשאיפה לכך שכבר ביום שישי יפתח המוזיאון את שעריו, וכי בהתאם לתקנות ולמתווה שאושר, הכניסה תהיה בקבוצות קטנות בלבד.

 

 

אלא שלא כולם מרוצים. בפורום מנהלי מוסדות האמנות – ארגון שבו חברים 43 מוזיאונים עירוניים וגלריות, ובהם גם המרכז היהודי-ערבי בית הגפן – הביעו חוסר שביעות רצון מהחלטת של טרופר שלא לכלול בפיילוט גם גלריות קטנות. יצוין שהפורום נוסד בעקבות משבר הקורונה במטרה להתמודד עם הבעיות הייחודיות של חללי תצוגה קטנים ובינוניים.

מנכ"ל בית הגפן אסף רון: "ברור שאנחנו מאוכזבים מההחלטה לפתוח רק מוזיאונים גדולים. לנו בגלריות הקטנות קל יותר לשלוט ולקיים בקרה על מתווה התו הסגול. חבל שאנחנו לא כלולים בפיילוט כי המצב הנוכחי רק גורם לנו נזק מתמשך".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המחירים במדעטק מבריחים את הציבור.
    לא ברור גם למה אין כרטיס אחד שמאגד את כל המוזיאונים בחיפה כמו בערים שרוצות תיירות ומתאמצות..
    לא ברור גם למה מוזיאון לאומי כזה צריך למדר מאות אלפי ילדים שלהורים שלהם כרגע בחל"ת, אבטלה וירידה בהכנסות אין כסף לכניסה ואין תוכנית מסודרת לתת לילדים כאלו כרטיסים חינם ולתאם הדרכות בקבוצות קטנות.
    ככה נראה מוזיאון לאומי למדע??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר