ג'יש (צילום: רויטל טופיול)
ג'יש (צילום: רויטל טופיול)

"החג של החגים": תערוכות, מופעים וסדנאות אוכל ותרבות

אירועי "החג של החגים" ייפתחו ביום חמישי תחת הכותרת "Online & Outside" ויינעלו ב-20 בדצמבר. רוב האירועים יתקיימו במתכונת דיגיטלית, אך גם במרחבים ציבוריים, בגלריות ובחללי סטודיו פתוחים, כאשר מספר המשתתפים יהיה מוגבל

פורסם בתאריך: 8.12.20 15:44

שנתם ה-27 של אירועי "החג של החגים" תיפתח ביום חמישי תחת הכותרת "Online & Outside" ותינעל ביום ראשון, 20 במרץ. רוב האירועים יתקיימו במתכונת דיגיטלית, ובמידת האפשר במרחבים ציבוריים, בגלריות ובחללי סטודיו פתוחים, כאשר מספר המשתתפים יהיה מוגבל וההשתתפות תותנה בהזמנה מראש.

במסגרת האירועים יתקיימו תערוכות, מפגשי אמן, מופעים וסדנאות תרבות וקולינריה. האירועים המרכזיים יהיו סיורי כריסטמס, מפגש מיוחד לציון 30 שנה לג'יש עם אהוד בנאי, ג'ורג' סמעאן וסלאם דרוויש, משדרים חגיגיים של רדיו אל-ג'בל, תערוכת חוצות של אמנים חיפאים, אנסמבל תיג'וואל במופע לייב, קונצרט קלאסי בכנסייה ומופע מחווה לאום כלתום.

ב-10 בדצמבר יתקיימו סדנת בישול של אוכל ערבי מקומי עם פאטמה שחאדה; סלון אל ג'בל – משדר עם מריה דה פינה, יעל מסר, רחמה חמזה ולריה גסלב; הקרנה של עבודת מיפוי (Video Mapping) של האמנית טל מיכאליס על בניין גלריה בית הגפן; הדלקת נר ראשון בזום; ומופע בשידור חי של אנסמבל תיג'וואל.

ב-11 בדצמבר יתקיימו סדנת בישול של אוכל חיפאי עכשווי עם ורד פארן; סטודיו פתוח שבמסגרתו יפתחו אמנים חיפאים את חללי העבודה שלהם לקהל הרחב; וטוק שואו מוזיקלי בהשתתפותם אנשי תעשיית המוזיקה, אמנים ומוזיקאים חיפאים.

ב-12 בדצמבר יתקיימו סדנת יצירה דו לשונית לילדים ולהורים בשיתוף עם מוזיאוני חיפה; סיור אדריכלי מהדר לוואדי ניסנאס בהדרכתו של מנהל מחלקת שימור מבנים בעיריית חיפה אדר' ווליד כרכבי; סלון אל-ג'בל שבמסגרתו תנהל האוצרת והמנהלת של גלריה בית הגפן יעל מסר שיחות סטודיו עם אמנים מקומיים; "אור החג" – מופע מוזיקלי עם שירי כריסטמס וחנוכה; ו"קלאסי בכנסייה" – חמישיית פסנתר ורביעיית חליל ביצירות "דג השמך" מאת שוברט ו"רביעיית חליל" מאת מוצרט שהוקלטו בכנסיית בית החסד.

ב-14 בדצמבר יוקרן הסרט "הדברים הקטנים" של מיכל אהרונסון, עדי בר יוסף ויהודה פרומן, ובסיומו מפגש עם היוצרים.

ב-16 בדצמבר ייערך האירוע ג'יש, כאשר 30 שנה מפגישתם הראשונה יעשו אהוד בנאי, ג'ורג' סמעאן וסאלם דרוויש קאמבק אמנותי.

ב-17 בדצמבר תתקיים סדנת בישול "טעם של בית יפני", וייערך המופע "כוכב המזרח" – מופע מחווה לאום כלתום בכיכובה של ננסי חווא שתלווה בתזמורת של עשרה נגנים.

 

סדנת בישול יפני (צילום: יפעת ורד)

סדנת בישול יפני (צילום: יפעת ורד)

 

 

ב-18 בדצמבר יתקיימו סדנת בישול של אוכל אתיופי טבעוני עם ברטוקן איינעלם ועם חן איילין, ו"בורעום" – קונצרט ערבי קלאסי מאת אנטוניו שקור בביצועה של תזמורת עם עשרה נגנים.

ב-19 בדצמבר תיפתח תערוכה של ציורי ילדים בנושא הקורונה. כמו כן ייערכו סדנת יצירה דו לשונית להורים ולילדים עם רוזין חוריה ועם שרון אלפרט; סלון אל-ג'בל שבמסגרתו תנהל מסר שיחות סטודיו עם אמנים מקומיים; "תאקי חראקי" – מופע מוזיקלי דו לשוני לכל המשפחה; ו"LIVE FROM MAROCO" – מפגש עם להקת Karden Genawa מאגדיר שבמרוקו בהנחייתם של עידן טולדנו ונעה בן שושן.

ב-20 בדצמבר – יום הנעילה של אירועי "החג של החגים" – יתקיימו ג'אם במסגרת סלון אל-ג'בל; ומופע של ויולט סלאמה עם השירים של גדולי הזמר המצרי.

במסגרת האירועים תתקיים תחרות הבית המקושט אשר פתוחה לכל תושבי העיר, ולזוכים בה יינתן פרס כספי. בעלי בתים פרטיים ודיירי בתים משותפים מוזמנים להשתתף במיזם של קישוטי אור על חזיתות הבתים, כאשר ההרשמה לתחרות תסתיים ביום חמישי, ובין 17 ל-21 בדצמבר יעבור צוות השיפוט בין הבתים ויעניק ניקוד על מקוריות, על יצירתיות, על יופי ועל אסתטיקה.

 

"תאקי חראקי"

"תאקי חראקי"

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר