יאיר משיח (צילום: יח"צ)
יאיר משיח (צילום: יח"צ)

אתו"ס מינתה מ"מ מנהל לתזמורת הסימפונית חיפה

יאיר משיח, בן 54, שנולד בתל אביב וגדל בחיפה, מונה למ"מ מנהל התזמורת הסימפונית חיפה. בתפקידו הקודם הוא שימש מנכ"ל סולמות מוזיקה לשינוי חברתי בתזמורת הפילהרמונית הישראלית, ולפני כן הוא שימש בתפקידים שונים בעיריית כפר סבא, ובהם מנהל האגף לתרבות ומנכ"ל היכל התרבות

פורסם בתאריך: 16.12.20 12:22

יאיר משיח מונה למ"מ מנהל התזמורת הסימפונית חיפה. משיח, 54, שנולד בתל אביב וגדל בחיפה, נכנס לאחרונה לתפקידו, והוא מחליף את מוטי איינס שהלך לעולמו בחודש אוגוסט.

משיח הוא בעל ניסיון רב בתחומי התרבות והמוזיקה. בתפקידו הקודם הוא היה מנכ"ל סולמות מוזיקה לשינוי חברתי בתזמורת הפילהרמונית הישראלית, ולפני כן הוא שימש בתפקידים שונים בעיריית כפר סבא, ובהם מנהל האגף לתרבות, מנכ"ל היכל התרבות ומנכ"ל החברה לתרבות הפנאי.

למשיח יש השכלה מוזיקאית רחבה – הוא בעל תואר ראשון במוזיקולוגיה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, והוא בוגר התוכנית לניהול מוסדות תרבות ואמנות מבית הספר לניהול ע"ש רקנאטי באוניברסיטת תל אביב. משיח הוא נגן טרומבון ומנצח שניצח על תזמורות רבות, ובהן תזמורת הנוער הלאומית הצעירה לכלי נשיפה, תזמורת הנוער העירונית כפר סבא, תזמורת בני הקיבוצים, התזמורת הסימפונית חיפה, התזמורת העירונית טירת כרמל, הרכב המילואים של תזמורת צה"ל והתזמורת העירונית יקנעם.

 

 

"הסימפונית היא חלק בלתי נפרד מחיי המקצועיים מאז שנת 1988", מספר משיח, "ניגנתי בה בטרומבון, ולאחר מכן פגשתי בה בצמתים מקצועיים רבים בכהונותי כמנהל מרכזי מוזיקה וכמנהל אגף תרבות בכפר סבא. בימים אלה חוגגת הסימפונית 70 שנים להקמתה. היא הגוף האמנותי המוביל בצפון המדינה, ולזכותה נרשמו אלפי קונצרטים, אופרות, מופעים ופסטיבלים שמיצבו את חיפה כמטרופולין של תרבות איכותית. אחד מהתפקידים החשובים של התזמורת הוא שיתוף פעולה עם רשויות מקומיות לצורך הרחבה והטמעה של האזנה למוזיקה בבתי הספר כחלק חשוב בחשיפה של ילדים ובני נוער לעולם התרבות. אמונתי היא שלכל ילד ובן נוער צריכה להיות האפשרות להאזין לתזמורת, לביג בנד ולמקהלת בת שיר, להיחשף למוזיקה ולא לחשוש ממנה. אני בטוח כי מתוך הילדים והנערים יצמח דור העתיד של שוחרי המוזיקה והתרבות".

באשר לחזונו אומר משיח כי "התזמורת תמשיך להיות מהתזמורות המובילות בארץ ובעולם, תוך שימת דגש על הופעתם של מנצחים וסולנים ברמה בין לאומית, וזאת במסגרת קונצרטים ומופעים בכל היכלות התרבות המובילים בארץ ובסיורים בפסטיבלי מוזיקה בחו"ל".

תוכנית העבודה שהציע משיח היא שימת דגש על גיוון ההיצע המוזיקלי – מופעים משולבים עם זמרים ידועי שם, מופעים של מוזיקת עולם, שימור וקידום של הזמר העברי, וקידום וטיפוח של החינוך המוזיקלי שהתזמורת עוסקת בו – מקהלת בת שיר שהיא מקהלה אמנותית אשר משתתפת דרך קבע באופרות, בית הספר למוזיקה ביט אשר מתמחה במוזיקה קלה, בפופ, בג'אז ובמוזיקת עולם, והוראת נגינה על ידי הסולנים של התזמורת.

מנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי בירך את משיח לרגל כניסתו לתפקיד ואמר: "הבאנו לניהול התזמורת הסימפונית חיפה את איש המקצוע הטוב ביותר שאפשר. אני בטוח שניסיונו רב השנים בניהול בתחום התרבות וניסיונו המוזיקלי הרחב יצעידו את הסימפונית חיפה קדימה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ג'ובים ג'ובים ועוד ג'ובים

    למה תזמורת באיכות וברמה של האנסמבל המוסיקלי של דרום מזרח אוסטיה המערבית צריכה כל כך הרבה בעלי תפקידים ועוד בתקופת קורונה שאין בה בכלל הופעות ?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר