מוזיאון חיפה לאמנות (צילום: רמי שלוש)
מוזיאון חיפה לאמנות (צילום: רמי שלוש)

מוזיאון חיפה חוגג 70 שנה, ואתם בוחרים את הכרזה למאורע

שלוש כרזות עוצבו על ידי האמן והמעצב יוסי למל לציון 70 שנה להיווסדו של מוזיאון חיפה לאמנות. הכרזות הועלו לאתר אינטרנט, והציבור מוזמן לבחור את הכרזה האהובה עליו. בעוד שבועיים יינעלו הבחירות, ואז יתברר איזו כרזה תלווה את המוזיאון בשנת 2021

פורסם בתאריך: 28.12.20 07:57

מוזיאון חיפה לאמנות, שחוגג 70 שנה להיווסדו, השיק לכבוד המאורע פרויקט כרזות שילווה את שנת ה-70. הפרויקט מתקיים בשיתוף עם האמן והמעצב יוסי למל והמרכז האקדמי ויצו חיפה כחלק משיתוף הפעולה בין המוזיאון לקהילה.

למל יצר עבור המוזיאון שלוש כרזות שונות שעומדות לבחירת הציבור, והכרזה המנצחת תלווה את שנת ה-70. הכרזה הראשונה עוסקת במבנים ארכיטקטוניים אשר מאפיינים את חיפה ומזוהים איתה; השנייה מציגה את מוזיאון חיפה לאמנות כאחד מששת המוזיאונים של חברת מוזיאוני חיפה; ובשלישית מוצג המוזיאון כחלק מפסיפס רב תרבותי של העיר וכאחד מהמאפיינים הבולטים שלה. היום (ראשון) עלה לאוויר אתר שהוקם במיוחד לטובת הכרזות, ובמשך שבועיים יוכל הקהל לבחור את הכרזה שאותה הוא אהב. בתום התקופה ייספרו הקולות ותיבחר הכרזה המנצחת שתלווה את המוזיאון לכל אורך שנת 2021.

 

כרזה מס' 1

כרזה מס' 1

 

כרזה מס' 2

כרזה מס' 2

 

כרזה מס' 3

כרזה מס' 3

 

 

 

בחלקו השני של הפרויקט תתקיים תערוכה במרכז האקדמי ויצו חיפה בשיתוף עם המוזיאון, ובה ייצרו הסטודנטים כרזות של מוזיאון חיפה לאמנות העתידי. לאחר שיעברו כיתת אמן עם למל יבחרו הסטודנטים את נקודת המבט שדרכה משתקף בעיניהם מוזיאון חיפה בעתיד. התערוכה, שהאוצרת שלה היא שושי צ'כנובר, תיפתח לקהל בתחילת פברואר.

למל: "לרגל 70 שנה למוזיאון חיפה לאמנות הוזמנתי לעצב שלוש כרזות תדמיתיות מנקודות מבט שונות, כאשר המוזיאון משמש בהן ציר מרכזי – כחלק מאשכול מוזיאונים, כנקודת ציון אייקונית בעיר וכחלק ממארג רב תרבותי. הציבור מוזמן לבחור את הכרזה המועדפת עליו, והיא תלווה את אירועי שנת 2021".

מנכ"ל חברת מוזיאוני חיפה יותם יקיר: "משימה ראשונה במעלה עבורנו היא לחבר את מוזיאון חיפה לאמנות לעיר ולקהילה. שנת ה-70 תשמש פלטפורמה מצוינת לכך. נמשיך לייצר חיבורים נוספים, מיוחדים, מסקרנים ומרגשים שיביאו את המוזיאון קרוב ללבו של לכל אדם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. "סתם" אמנית חיפנית

    בוחרים מעצב זר למקום, שלא קשור לחיפה במקום לפנות למעצבים מקומיים?
    \
    על סמך אילו קריטריונים נעשתה הבחירה ביוסי למל? מה עם קול נשי? יש סיכוי לו?

    ועוד שאלה שחייבת להישאל, למה לקחו מעצב פוליטי.
    אין פלא שהכרזות לא מתווכות דבר מעולם האמנות. סתם הציב במסגרות דימויי בניינים ומילים. זאת האמירה שלו?

    אולי בעצם, יש לכך ביטוי יותר מכל לניתוק של המוסד מאיתנו, אומניות ואומני חיפה.

  2. סווטה

    בזבוז כספי ציבור ,מוזיאונים לא מתוחזקים ,לא נקיים ,ולא בטיחותים ,סכנה לשלוח את הילדים

  3. אדריכלית חיפאית

    'סתם אמנית' צודקת.
    מעבר לכך – הקשר בין הכרזות (האסתטיות אמנם) עם סמלים חיפאיים לבין המוזיאון הוא רופף. למה ערבית רק בחלופה יחידה, ורק בשם חיפה (במקום בכל הטקסט)? יש מה לשפר…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר