נותנת את המקסימום למטופלים. ד"ר רוסנה בלכטר | צילום: דוד חורש
נותנת את המקסימום למטופלים. ד"ר רוסנה בלכטר | צילום: דוד חורש

ד"ר רוסנה בלכטר פלטי – רפואת ילדים

ד"ר בלכטר-פלטי החלה את לימודי הרפואה בבואנוס איירס, ובמהלך הלימודים עלתה ארצה. את ההתמחות התחילה במרכז הרפואי קפלן ברחובות והמשיכה במרכז הרפואי כרמל. כיום היא רופאה במרפאת רמת הנשיא ובמרפאת נווה דוד

פורסם בתאריך: 13.1.22 18:13

ד"ר רוסנה בלכטר-פלטי, 43, נשואה, אמא לארבע בנות ושני כלבים. המשפחה מתגוררת בחיפה

תפקיד: רופאה במרפאת רמת הנשיא ובמרפאת נווה דוד

רזומה: ד"ר בלכטר-פלטי החלה את לימודי הרפואה בבואנוס איירס, ובמהלך הלימודים עלתה ארצה. לאחר העלייה לישראל עשתה פסיכומטרי, התקבלה ללימודי רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים והחלה ללמוד מהשנה השנייה. את ההתמחות התחילה במרכז הרפואי קפלן ברחובות והמשיכה במרכז הרפואי כרמל.

מה הוביל אותך ללמוד רפואה?

"בחרתי להיות רופאה מכיוון שאבא שלי היה רופא ילדים בארגנטינה. לאחר מספר שנים, כשהפך להיות הורה, הוא עזב את המקצוע כדי שהעתיד הכלכלי שלנו יהיה יותר בטוח, ותמיד התגעגע למקצוע".

למה דווקא רפואת ילדים?

"מאז שהייתי קטנה היו לי שני חלומות, להיות רופאת ילדים או גננת. אחי הוא כירורג ילדים וגם אני רציתי לעבוד עם ילדים. אני אוהבת ילדים ומאוד אוהבת לעזור להם, ובכך שאני רופאת ילדים אני מגשימה את שתי האהבות שלי. להיות רופאת ילדים זה אומר להרגיע את ההורים, לקבל חיוך בכניסה ונשיקה ביציאה, זה להיות חלק מהמשחק של הילדים כשהם משחקים שהם רופאים או מתחפשים לד"ר רוסנה, וזו הרגשה מאוד מספקת".

היום אתם כרופאים נמצאים בחזית הקורונה. איך מתמודדים?

"המצב היום קשה מאוד. אנחנו בחורף ולצד השפעת יש גם את נגיפי האדנו (Adenovirus) ונגיפי ה-RSV, שאליהם הצטרפה בשנתיים האחרונות הקורונה. בחורף שעבר, מאחר שהיינו בסגרים, הם היו פחות בשטח, אבל השנה הם כולם ביחד. יש לא מעט חולי קורונה שעושים את הבדיקה לפני שהם מגיעים אלינו, ואנחנו נותנים להם מענה טלפוני".

איך הילדים מתמודדים עם הקורונה?

"לשמחתי, רוב הילדים עוברים את הקורונה בסדר. יש ילדים עם חום ממושך וצינון ויש ילדים שגם לאחר שהם מבריאים, סובלים מכאבי ראש וקשה להם לרוץ ולהתאמן".

איך אתם עומדים בעומס?

"בכל חורף יש לנו עומס מאוד גדול, ועכשיו הוא גדול במיוחד בגלל שיש עוד שחקן על המגרש. לכן, אנחנו נשארים יותר זמן במרפאה, אם זה כדי לקבל מטופלים ואם כדי לעבור על הבדיקות, הייעוציים והבקשות של המטופלים".

את לוקחת עבודה הביתה?

"מבחינת חומרים, אני לוקחת הביתה רק אם יש איזה מקרה ספציפי שאני רוצה לעבור עליו, או מאמר שקשור לטיפול באחד הילדים. מבחינה רגשית, גם בן זוגי וגם הבנות שלי יודעים מתי היה לי יום שמח בעבודה, מתי היה יום עמוס או מתי קיבלתי בשורה קשה".

יש פחד שהמערכת הרפואית תקרוס?

"קשה לדעת מה יהיה בעתיד, אבל אני יודעת שכמו כל חורף תהיה תחושה של אי ספיקה ועדיין נתמודד. אני מקווה מאוד שלא תהיה עליה במקרים הקשים".

מה את מאחלת ליום הרופא?

"אני מאחלת לנו שנעבור את החורף בהצלחה, שנגיע לימים יותר רגועים ושקטים, שנוכל להרגיש שאנחנו יכולים לתת לכל אחד מהמטופלים שלנו את תשומת הלב המלאה ושיהיה לנו הרבה יותר רגוע, פחות עמוס וכמובן, הרבה בריאות“.


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר