אוהבת את עבודת הצוות במרפאה. ד"ר ליהיא שפיר | צילום: אנקה אברבנל
אוהבת את עבודת הצוות במרפאה. ד"ר ליהיא שפיר | צילום: אנקה אברבנל

ד"ר ליהיא שפיר – רפואת משפחה

ד"ר שפיר למדה בטכניון ואת ההתמחות עשתה במחלקה לרפואת משפחה במחוז חיפה וגליל מערבי של כללית. כיום היא מנהלת את מרפאת הרימונים בקריית ביאליק. "מבין כל ההתמחויות זו ההתמחות שהכי משכה אותי. אני אוהבת את הקשר האישי עם האנשים ולאורך שנים"

פורסם בתאריך: 13.1.22 19:02

ד"ר ליהיא שפיר, נשואה ואמא לשלושה ילדים

התמחות: מומחית ברפואת משפחה.

תפקיד: מנהלת מרפאת רימונים בקרית ביאליק.

רזומה: ד"ר שפיר למדה בטכניון ואת הסטאז' עשתה במרכז הרפואי כרמל. את ההתמחות עשתה במחלקה לרפואת משפחה במחוז חיפה וגליל מערבי של כללית. כיום היא מנהלת את מרפאת הרימונים בקריית ביאליק. "הגעתי למרפאה בסוף ההתמחות ואת התואר מומחה קיבלתי ברימונים. בשנתיים האחרונות אני מנהלת את המרפאה".

כמה עובדים יש במרפאה?

"במרפאה יש לנו חמישה רופאים, בית מרקחת, צוות סיעוד, צוות משרד ודיאטנית".

למה בחרת להיות רופאת משפחה?

"מבין כל ההתמחויות זו ההתמחות שהכי משכה אותי. אני אוהבת את הקשר האישי עם האנשים, העבודה עם משפחות שלמות, בכל הגילאים. יש פה אנשים שאני מלווה אותם ואת המשפחה שלהם כבר שנים. אני עובדת במרפאה קרוב לעשר שנים ונוצרים קשרים אישיים. גם ברמה המקצועית, אני מלווה את המטופל ברמות התסמין, המחלות והטיפולים. רפואת משפחה היא תחום מאוד רחב שנוגע גם בתחום הביולוגי וגם בזה הפסיכולוגי, ובכלל, אני יותר מתחברת לטפל בבן אדם ולא רק במחלה ספציפית".

כיום אתם בחזית הקורונה, איך מתמודדים עם זה?

"ההתמודדות קשה. יש עומס במרפאות, חוסר בצוותים ועומס של הקורונה, ותוך כדי אנחנו צריכים להמשיך את העבודה הרגילה שלנו, רפואה מונעת ומעקב אחר מטופלים, דבר שיוצר עומס על המערכת. כל זה לצד הקשיים של כל אחד בבית, שכוללים בידודים ומחלות".

איך אתם עומדים בעומסים?

"אנחנו עובדים במרפאה שבה כל אחד עוזר לשני. לצד הקורונה, זו תקופה של חורף שהיא תמיד עמוסה. יש לעיתים תקופות קשות ונעבור גם את זה".

מה אחוז המתחסנים אצלכם במרפאה?

"אחוז המתחסנים אצלנו גבוה. אנחנו עובדים בסביבה שהיא מאוד מבוגרת ויש לנו הרבה חולים כרוניים, לכן, אחוז המתחסנים הוא בהתאם – הם מבינים את המשמעות של המחלה ושל הסיבוכים שנובעים ממנה. גם אחוז המתחסנים אצלנו לשפעת גבוה".

את לוקחת את העבודה הביתה?

"בתור מנהלת מרפאה אני לוקחת את העבודה הביתה, בין אם אני רוצה ובין אם לא. בתור רופאה, אני רופאה בכל מקום: גם ברחוב ובכל מקום ציבורי, במיוחד כשאני גרה ביישוב קהילתי – זה בלתי נמנע. גם מבחינת נפשית, ברור שלוקחים את העבודה הביתה, במיוחד בימים כאלה. לוקחים הכול, את הקשיים, את ההצלחות וגם את הכישלונות".

יש פחד שהמערכת הרפואית תקרוס?

"אני לא חושבת שהיא תקרוס. אני חושבת שקשה, אבל הצוותים מאוד מסורים. וכמו תמיד, אנחנו עושים את כל מה שאפשר".

מה את מאחלת ליום הרופא?

"אני מאחלת שלכולנו תהיה עבודה יותר קלה. שכולם יהיו בריאים ושנוכל להתעסק בדברים אחרים – באורך חיים בריא, ברפואה מונעת, בדברים שכיום אנחנו מאוד משתדלים, אבל הרבה פחות מספיקים“.


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר