נבחרת הרובוטיקה של עירוני ה' עם מייסד FIRST אלוף (במיל') אביהו בן נון (צילום: זיו ברק)
נבחרת הרובוטיקה של עירוני ה' עם מייסד FIRST אלוף (במיל') אביהו בן נון (צילום: זיו ברק)

נבחרת הרובוטיקה של עירוני ה' זכתה בשני פרסים יוקרתיים בתחרות ה- FTC

נבחרת התלמידים של עירוני ה' בפרס הבקרה ובפרס הברית המנצחת בתחרות הארצית לרובוטיקה FTC (FIRST Tech challenge) מבית FIRST הבינלאומית, שהתקיימה באשדוד. מנהלת עירוני ה' חגית לוי: "אנו גאים ברוח היזמות, בעצמאותם ובהתלהבותם הרבה של התלמידים"

פורסם בתאריך: 21.2.23 15:59

בתחרות הארצית לרובוטיקה FTC (FIRST Tech challenge) מבית FIRST הבינלאומית, שהתקיימה השבוע באשדוד, זכתה נבחרת התלמידים של עירוני ה' בפרס הבקרה על בניית פתרונות אלגוריתמיים מתוחכמים לרובוט ובפרס הברית המנצחת. בתחרות השתתפו 48 נבחרות מבתי ספר ברחבי הארץ, ומהן שתיים מבתי ספר חיפאיים – עירוני ה' והריאלי.

לקראת התחרות קיבלה כל קבוצה בעולם שמשתתפת בתחרות את האתגר השנתי. המשימה השנה היתה לאסוף קונוסים הפזורים במגרש ולהשחיל אותם על עמודים בגבהים שונים באמצעות רובוטים המתוכנתים על ידי הנבחרות. ב-30 השניות הראשונות הפעילות מתקיימת באופן אוטונומי והיא מבוססת על חיישנים, כיול ותכנות מראש, ללא התערבות אנושית. בשתי הדקות האחרונות משתתף צוות המגרש בהפעלת מנגנוני הרובוט.

 

 

במסגרת ההיערכות לתחרות, צוות המכניקה אחראי על תכנון בסביבת תלת מימד של שלדת הרובוט ומנגנוניו, ועל ייצורם, הרכבתם ותחזוקתם, צוות התוכנה אחראי על תוכנת השליטה הידנית והאוטונומית, וצוות השיווק והקהילה מתעד את פעילויותם של הצוותים. נבחרת הרובוטיקה של עירוני ה' נעזרה במנטורים מהנבחרת של הריאלי ובמעבדת הרובוטיקה של הפקולטה למדעי המחשב בטכניון בהנהלתו של דודי דברת.

צוותי השיפוט התרשם מאוד מהיכולות שהפגינה הנבחרת של עירוני ה', ובתום יום התחרויות היא זכתה כאמור בפרס הבקרה ובפרס הברית המנצחת.

נבחרת הרובוטיקה של עירוני ה' הוקמה לפני ארבע שנים על ידי המורה לפיזיקה יוסי ברקאי, ולצדו המנטורים אריאל בוקריס (בוגר בית הספר) ואסף שולמן (מורה לרובוטיקה). בנבחרת חברים השנה 17 תלמידים מכיתות ח'-י"א. את הקבוצה מנהלת הקפטנית שון משגב, תלמידת כיתה י' בבית הספר.

מנהלת עירוני ה' חגית לוי: "אנו גאים מאוד בנבחרת הרובוטיקה שלנו, גאים ברוח היזמות, בעצמאותם ובהתלהבותם הרבה של התלמידים, וגם בפעילות החינוכית שלהם בהוראת תכנות לתלמידים צעירים בבית הספר ובבתי ספר יסודיים בעיר. זוהי מצוינות במיטבה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר