הרצאה בזום (צילום: Elmirex2009/depositphotos.com)
הרצאה בזום (צילום: Elmirex2009/depositphotos.com)

משנת הלימודים הבאה: סמסטר ראשון באקדמיה – כבר בתיכון

התוכנית "סמסטר ראשון - כבר בתיכון" תאפשר לתלמידים המעוניינים בכך לצבור נקודות זכות אקדמיות במהלך הלימודים בחטיבה העליונה עד לכדי סמסטר. הלימודים יתקיימו באמצעים דיגיטליים, וצבירת הנקודות תקצר עבור התלמידים את זמן הלימודים האקדמאיים ותכין אותם לעולם האקדמיה

פורסם בתאריך: 1.5.24 10:39

משרד החינוך מוציא לדרך תוכנית חדשה של לימודים אוניברסיטאיים בתיכון. התוכנית, שנקראת "סמסטר ראשון – כבר בתיכון", תאפשר לתלמידים המעוניינים בכך לצבור נקודות זכות אקדמיות במהלך הלימודים בחטיבה העליונה עד לכדי סמסטר. צבירת הנקודות תקצר עבור התלמידים את זמן הלימודים האקדמאיים ותכין אותם לעולם האקדמיה. יצוין כי היום רק לתלמידים מצטיינים בחטיבות העליונות יש אפשרות ללמוד באקדמיה עוד בזמן לימודיהם בתיכון.

לדברי שר החינוך יואב קיש, התוכנית שמה דגש על למידה רלוונטית למאה ה-21 "המשלבת קורסים דיגיטליים ברמה אקדמית, בליווי ובתמיכה של המורה בכיתה. הקורסים האלה יפתחו אצל התלמיד יכולות של למידה עצמאית ושאיפה למצוינות, וכל זאת, תוך מתן הזדמנות שווה לכל התלמידים בכל הארץ. כך, תלמידים בפריפריה החברתית כלכלית יוכלו ללמוד באוניברסיטאות המרוחקות פיזית מביתם באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית, לבסס תחושת מסוגלות לקראת לימודים גבוהים ולעשות צעד ראשון אל לימודים אקדמיים ומוביליות חברתית".

 

 

לפי אנשי המקצוע הפדגוגים, התוכנית הולכת לשנות את התפישה החינוכית בישראל ולהפוך את תלמידי התיכון המעוניינים בכך לסטודנטים לכל דבר ועניין. על פי עקרונות התוכנית, כל תלמיד יוכל להשתלב בה בסבסוד מלא של משרד החינוך. "התוכנית תבטיח לתלמידים תחילה של השכלה אקדמית המותאמת למציאות המשתנה ולאתגרי המאה ה-21, תוך דגש על מימוש כישוריהם האישיים של התלמידים", אומרים במשרד.

הלמידה תהיה באמצעים דיגיטליים במסגרת שעות הלימוד הפרונטליות בכיתה, כאשר מנהלי בתי הספר יבחרו את הקורסים האקדמיים שיילמדו, והמורים ישמשו מנחים לאחר שיעברו השתלמות שתיערך על ידי המוסד האקדמי הנבחר. הלימודים במסגרת התוכנית יהיו חלופה לבגרות והבחינה תיעשה במוסד האקדמי ולא בבית הספר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר