יו"ר ארגון המורים רן ארז (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יו"ר ארגון המורים רן ארז (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

שברו שביתה: רוב מוחלט של המורים העבירו ציוני מגן

לא סופרים את רן ארז: בדיון על המשבר בחינוך העל יסודי שהתקיים בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת נחשף כי יותר מ-92 אחוז מהמורים בארץ העבירו ציוני בחינות מגן לקראת בחינות הבגרות. בתגובה איים ארז - איך לא - בשביתה כללית. ואיזה מסכנים התלמידים

פורסם בתאריך: 29.5.24 14:47

רוב מוחלט של המורים חברי ארגון המורים העל יסודיים שברו את עיצומי הארגון והעבירו ציוני מגן לקראת בחינות הבגרות. מנכ"ל משרד החינוך מאיר שמעוני חשף כי למרות העיצומים שנוקט הארגון, יותר מ-92 אחוז מהמורים בארץ העבירו ציוני בחינות מגן לקראת בחינות הבגרות. הדברים נאמרו במהלך דיון שהתקיים היום (רביעי) בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בנושא המשבר בחינוך העל יסודי.

ארגון המורים מנהל מאבק עם משרד האוצר בטענה כי המשרד מתנה את המשך המשא ומתן לחתימה על הסכם עמו "בהפיכת המורים לעובדי קבלן על ידי הכנסת חוזים אישיים לבתי הספר – עניין שמשמעותו היא הצעד הראשון להפרטת מערכת החינוך. מורים עובדי קבלן, כפי שדורש משרד האוצר, הם מורים ללא כל תנאים שמוענקים על ידי הסכמים קיבוציים – ביטחון תעסוקתי וכלכלי, חופשות, קרנות וגמולי שכר".

שמעוני אמר בדיון כי עבור משרד החינוך "חוזים אישיים הם לא דגל אדום. חוזים אישיים הם לא הפרמטר שישפיע על מערכת החינוך מבחינה מקצועית, אבל אני לא נגד. התכלית היא איך להכשיר מורים ולתמרץ אותם, כך שהם יהיו הכי טובים במערכת".

 

מנכ"ל משרד החינוך מאיר שמעוני (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

מנכ"ל משרד החינוך מאיר שמעוני (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

 

יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב נזף בנציגי האוצר וארגון המורים ואיים לכנס את הוועדה מדי שבוע עד שהבעיה תיפתר: "אסור לקחת את תלמידי ישראל כבני ערובה. תמצאו את הדרך שהם לא ייפגעו. אני מבקש מארגון המורים לשחרר את ציוני הבגרויות ב-100 אחוז. הוועדה מצפה מהצדדים להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי למציאת פתרון. במשא ומתן צריכות לעלות כל האפשרויות, כולל חוזים אישיים לפחות כבחירה, אבל אם זו אבן הנגף יש להסיר אותה".

 

 

טייב פנה ליו"ר ארגון המורים רן ארז ולנציג האוצר ואמר: "תיכנסו לחדר ותתפשרו פה ושם. בסוף מישהו הרי יתקפל, אז תעשו את זה עכשיו".

בדיון הציגה חוקרת של מרכז המחקר והמידע של הכנסת את נתוני השכר של המורים: בשנת 2022 השכר החודשי הממוצע לכל המורים בחטיבה העליונה היה 16,716 שקל ברוטו למשרה מלאה. מורה עם ותק של שנה עד עשר שנים הרוויח 12,236 שקל ברוטו בממוצע, ומורה עם ותק של 31 שנים מגיע לשכר ברוטו של 22,314 שקל בממוצע. בעשור האחרון שבין 2012 ל-2022 עלה השכר של מורי החטיבה העליונה בשיעור של 35 אחוז, לעומת 15 אחוז בקרב אקדמאים במשרדי הממשלה ו-22 אחוז בקרב אקדמאים בגופים הציבוריים.

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית ספיר מוספי אמרה בדיון: "אני הולכת לסיים עם ציונים גרועים. מבחינתי, לכולם פה יש סמכות ואחריות. תגידו שהדבר הזה נפתר מחר. אני מצפה ממי שמחזיקים את הכספים ואחראים לחתימת ההסכם שימצאו את האלטרנטיבות האחרות ולא יילחמו על דברים מיותרים".

בתגובה לטענות אמר יו"ר ארגון המורים רן ארז: "המקום היחיד שאנחנו יכולים להיאבק בו הוא במערכת החינוך. שביתה כללית? אולי נגיע גם לזה".

 

יו"ר ועדת החינוך, הספורט והתרבות ח"כ יוסף טייב (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

יו"ר ועדת החינוך, הספורט והתרבות ח"כ יוסף טייב (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

 

תגובות

10 תגובות
10 תגובות
  1. מישהו

    רעיון: במקום להפריט את מערכת החינוך (חוזים אישיים),
    לתת למנהלים את היכולת לתגמל מורים בבונוסים על עבודה טובה שנעשתה

  2. לא רלוונטי

    די די הפרזיטים עובדים מאדדד קשה!! חצי שנה הם בחופשים ובחצי השני הם עובדים 5 ימים בשבוע 5 שעות ביום בקושי ורק מתבכיינים שיש גם עבודות ומבחנים לבדוק ולהכין חומר לימוד. אז למורה מעל שנה שנתיים החומר כבר מוכן ונו באמת, כמה מבחנים ועבודות יש?? כל יום?פעם בשבוע? פעם בשבועיים?? חבורת בכיינים עלובה! מה אתם רוצים משכורת של מנכל???

  3. אורי

    אתה האמת לא רלוונטי, וגם הגובה שלך מלאה בבורות, ממור ובכיינות. אם אתה אדם בעל שיעור קומה, משכיל וים ניצוץ בעיניים וטוב לב, שלגהי זה אני בספק, אז אתה מוזמן להגיע ולהיות מורה, לעבוד 24 שעות 7 ימים בשבוע כן גם היום החופשי עובדים, רק מהבית. אהה ואת החופש אף אחד לא משלם למורים, הם משלמים לעצמם. גם אתה יכול. תחסוך כל חודש מהנשכורת שלך וצא לחופש על חשבונך.

  4. בועד הורים

    חצי מהדברים בכתבה לא נכונים… גם הנתון על ה 92 אחוז הפוך מהמציאות. בינתיים מה המצב בשטח? חפשו מורים תיוכחו, אין. מורה ללשון בחט"ב מהמגזר, מורות לאנגלית יש זקנות מהפנסיה שאין להן כח לעבוד, מורים למדעים, אחד על חטיבה שלמה, אז כל כיתה לומדת חודש… בתיכון מגמות ביולוגיה, מחשבים פיזיקה נסגרות… האוצר ישנים על האף

  5. ולכן אין מורים

    שנה חמישית משרה מלאה 8 נטו. כשהייתי סטודנט לחינוך ומילצרתי הרווחתי יותר

  6. עבודה כפוית טובה

    התלמידים נוראים וההורים הכי גרועים בעולם.

  7. שישלמו מכיסם

    כשהחינוך יהיה פרטי אנשים יעריכו. מה שמקבלים בחינם לא מוערך. חינוך זה לא זכות אדם בסיסית זה פריבילגיה.

  8. אין מערכת חינוך ממלכתית

    יש לסגור את בתי הספר הציבוריים ותת לשוק הפרטי לנהל את מערכת החינוך. יחסוך עשרות מיליארדים למדינה ויראה סדר עדיפויות להורים.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שחושב שהמורים נופשים במשרת ההוראה, לא לימד מימיו. עבדת כמורה מחליפה בליאו בק ומימי לא עבדתי כל כך קשה ( אני מהנדסת במקצועי ועובדת מול ספקים הזקוקים לשיפור איכות היצור). עבודה מול כיתה מכריחה הרבה שעות תכנון בבית כדי לודא שבזמן השעור כל החומר המתוכנן יעבר לתלמידים בצורה ברורה, כולל דוגמאות תרגול כיתתי. עמידה על הרגליים ודיבור רציךף במשך שעות, ולפעמים גם בעיות משמעת גורמות לתשישות גופנית ונפשית. ופגישות מחוץ למסגרת השעות עם תלמידים הזקוקים להסברים נוספים, מוסיפות לעול. כדי לשמור על רענון נפשי ומניעת עיפות כרונית, המורה זקוק לחופשה יותר מהתלמידים.

  10. אמא שאיכות לה

    רן ארז, צריך ללמוד שיעור באיך עושים משא ומתן, במקום לגייס את ההורים והתלמידים, גורם לנו רק להוקיע אותו ואת השיטות שלו

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר