בית הספר אחמדיה (צילום: שי אילן)
בית הספר אחמדיה (צילום: שי אילן)

המסלול הדו לשוני: עשרות ילדים יישארו ללא מסגרת

בעמותת יד ביד האחראית על המסלול הדו לשוני בחיפה טוענים שהעירייה אינה מוכנה להגדיל את מספר הכיתות במסלול בבית הספר אחמדיה, ועשרות תלמידים שמעוניינים להירשם אליו צפויים לקבל הודעת דחייה

פורסם בתאריך: 10.1.18 16:35

עיריית חיפה אינה מוכנה להגדיל את מספר הכיתות במסלול הדו לשוני בבית הספר אחמדיה בכבאביר, ועשרות תלמידים שמעוניינים להירשם למסלול זה צפויים לקבל בקרוב הודעת דחייה – כך טענים בעמותת יד ליד האחראית על המסלול הדו לשוני בחיפה. יצוין שבעבר התנגדה העירייה לפתיחת מסלול שכזה בעיר אך לחץ ההורים והעמותה נשא פרי.

בשבוע הבא תיפתח ההרשמה לבתי הספר היסודיים ולגנים בחיפה, ובלית ברירה יצטרכו הורים אשר מעוניינים שילדיהם ילמדו במסלול הדו לשוני לחפש אלטרנטיבה אחרת. כיום רשומים בעמותה 50 משפחות שמבקשות לשלוח את ילדיהם לכיתה א' במסלול הדו לשוני, ומתוכם יעלו בגורל ארבעה תלמידים בלבד. המאושרים יצטרפו ל-24 התלמידים שלומדים כיום בגן החובה של העמותה ושמקומם בבית הספר מובטח באופן אוטומטי.

הבעיה בגני הילדים הדו לשוניים היא חמורה אף יותר. מדובר בקומפלקס של גנים פרטיים אשר כולל בתוכו תינוקייה וגנים לכל שכבות הגיל. הגנים שוכנים במבנה קטן ברחוב הלל שיכול לקלוט עד 100 תלמידים בלבד. בעמותה מציינים שעוד לפני פתיחת הרישום לגנים כבר הביעו 400 משפחות את רצונם לרשום לשם את ילדיהם, ומפצירים בעירייה כבר שנים רבות שזו תהפוך את גני העמותה לגנים עירוניים ובכך יינתן מענה לכל המבקשים, אך העירייה מתנגדת.

 

 

 

ד"ר מירב בן נון, מארגנת עמותת יד ביד: "במשך שנים אנחנו מבקשים מהעירייה שהגנים שלנו יהיו גנים עירוניים מגיל 3, אך עד כה לא נענינו. אין לזה אח ורע באף רשות מקומית בארץ. שם כולם שואפים שהגנים הפרטיים יהפכו לציבוריים. רק בחיפה חיים בשלום עם זה שהגנים הם פרטיים".

מהן הדרישות שלכם מהעירייה?

"ראשית, אנחנו רוצים שייפתח בית ספר דו לשוני. בעיר שמתהדרת בדו קיום ושהעירייה מבליטה את הנושא כסמל מגיע שיקום בית ספר ולא רק מסלול. שנית, אנחנו רוצים עוד כיתות בבית הספר אחמדיה כי הביקוש הוא עצום. אם העירייה היתה נותנת לנו היום מבנה לגנים ולבית ספר דו לשוניים היינו יכולים בקלות לפתוח שתי כיתות בכל שכבת גיל מטרום חובה ועד כיתה ג'. אנחנו יכולים לאכלס תשע כיתות כבר עכשיו. אני חושבת שהעירייה צריכה לתת מענה לביקוש ולרצון הגדולים של משפחות יהודיות וערביות ללמוד ולגדל את הילדים שלהן ביחד".

ראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק: "עיריית חיפה מקיימת דיאלוג מתמיד עם הורי התלמידים במסלול הדו לשוני ובעמותת יד ביד. בהתאם לסיכום עם ההורים ועם העמותה הגישה העירייה למשרד החינוך בקשה לאישור ולהכרה בצורך להקמת גן חובה מזין לדו לשוני, ונענתה בחיוב. בימים אלה נבחן נושא בניית אגף צמוד לבית הספר אחמדיה, וגם לכך התקבלו האישורים. מכל מקום, העירייה מחויבת להורי המסלול הדו לשוני לרצף מגן החובה ועד תום בית הספר היסודי. מספר הכיתות יקבע בהתאם לאישורים שיינתנו על ידי הגורמים המקצועיים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חינוך דו-לשוני | OnePlace, Arabs in Israel

    […] המסלול הדו לשוני: עשרות ילדים יישארו ללא מסגרת. בעמותת יד ביד האחראית על המסלול הדו לשוני בחיפה טוענים שהעירייה אינה מוכנה להגדיל את מספר הכיתות במסלול בבית הספר אחמדיה, ועשרות תלמידים שמעוניינים להירשם אליו צפויים לקבל הודעת דחייה, שושן מנולה, כלבו חיפה והצפון, 10.1.2018 ♦ […]

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר