חנה רובינא (צילום: תיאטרון הבימה)
חנה רובינא (צילום: תיאטרון הבימה)

באוניברסיטת חיפה יתקיים ערב עיון על חנה רובינא

הערב יכלול הרצאות של חוקרות מובילות בתחום התיאטרון ויוצגו בו חומרים ארכיוניים נדירים, ובהם הקלטות מהופעותיה של רובינא. הכנסותיו של האירוע יוקדשו למתן מלגות לסטודנטים מצטיינים לתואר שני בחוג לתיאטרון

פורסם בתאריך: 18.1.18 10:46

החוג לתיאטרון באוניברסיטת חיפה יקיים ביום שלישי, 23 בינואר, ערב עיון בנושא "חנה רובינא – הכוכבת הראשונה של התיאטרון העברי". ערב העיון ייערך בבית הספר לאמנויות בקמפוס, והכנסותיו יוקדשו למתן מלגות לסטודנטים מצטיינים לתואר שני בחוג. הערב יכלול הרצאות של חוקרות מובילות בתחום התיאטרון ויוצגו בו חומרים ארכיוניים נדירים, ובהם הקלטות מהופעותיה של רובינא.

ראש החוג ד"ר דורית ירושלמי: "ההרצאות יאפשרו לקהל הרחב להיפגש עם השפה הבימתית הייחודית ועם החותם הקולי שייצרה רובינא". מחיר כרטיס הכניסה יהיה 50 שקל, ובחוג מצפים שהציבור יתרום סכומים גבוהים יותר כדי שניתן יהיה לסייע לסטודנטים המצטיינים.

 

 

לדבריה של ד"ר שלי זר ציון, מרצה בחוג וממארגנות ערב העיון, שמונת הסטודנטים שלומדים השנה לתואר שני (מוסמך) בחוג עושים היסטוריה: "הם המחזור הראשון שלומד תיאטרון ומופע מחוץ לתל אביב. אנחנו מקווים שמתוך הקבוצה הזו יהיו אנשים שימשיכו לדוקטורט. השמונה מייצגים את הרב לאומיות ואת הרב מגדריות האופייניות לחיפה, וזה חידוש גדול. אפשר רק לדמיין ברבות הימים מה תהיה השפעתם על התפתחות השדה הזה בארץ".

על הצורך בלימודים אקדמיים מתקדמים בתחום אומרת ד"ר זר ציון: "על פי רוב, כשמישהו מבחוץ מביט על תיאטרון, הוא חושב מיד על השחקן, אבל מדובר בתחום ענק שהשחקן הוא רק קצה מסוים מאוד שלו. במקרים רבים השחקנים כיום הם אמנים ויזמי תרבות שבונים יצירות אמנותיות סביבם וסביב כישוריהם. הם עובדים גם במסגרות מקצועיות וגם במסגרות קהילתיות. יש משקל רב להשכלה של אנשים שיגיעו להנהלות אמנותיות של תיאטראות שיוכלו לעצב רפרטואר, ויש עוד מגוון תחומים שבהם השכלה אקדמית בתחום היא חשובה".

 

רובינא (צילום: תיאטרון הבימה)

רובינא (צילום: תיאטרון הבימה)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר