גן אגוז
גן אגוז

"מדוע לסגור גן באחוזה ולהעבירו לרמת אשכול?"

עיריית חיפה החליטה להעביר את גן החובה אגוז, השוכן במבנה בית הספר זכרון יוסף באחוזה, לרמת אשכול. ההעברה תתבצע כבר בשנת הלימודים הבאה, אך להורים נודע על כך רק בשבוע שעבר כאשר ביקשו לרשום את ילדיהם לגן

פורסם בתאריך: 25.1.18 16:12

עיריית חיפה החליטה להעביר את גן החובה אגוז, אשר שוכן במבנה בית הספר זכרון יוסף באחוזה, לרמת אשכול. ההעברה תתבצע כבר בשנת הלימודים הבאה, אך להורים נודע על כך רק בשבוע שעבר כאשר ביקשו לרשום את ילדיהם לגן. לטענתם של ההורים, גם הצוות החינוכי בגן הופתע מהמהלך ולא יכול היה לספק להם תשובות.

במכתב לראש מערכת החינוך בעירייה אילנה טרוק, ששלחו השבוע 21 הורים אשר מבקשים לרשום את ילדיהם לגן אגוז בשנת הלימודים הבאה, הם מלינים על המעבר ומבקשים לדחותו בשנה לפחות עד למציאת מבנה חלופי לגן באחוזה.

"בפנייתנו לשפרה ענתבי (מנהלת המחלקה לחינוך קדם יסודי בעירייה; ש"מ) ביקשנו לקבל הסבר מדוע הוחלט על סגירת הגן", כתבו ההורים, "נמסר לנו בתשובה כי הגן הוקם על שטח שנלקח מבית הספר זכרון יוסף ושמטרתו היתה לשרת את תושבי רמת אשכול עד לבניית גן נוסף בשכונתם. בפועל מיום הקמת הגן לא נרשמו אליו ילדים מרמת אשכול, אולי רק כמה בודדים, ובוודאי שהוא לא שירת אותם באופן מלא".

ההורים הוסיפו כי נאמר להם שמבנה הגן, שבעבר שכנה בו כיתת המדעים של זכרון יוסף, חוזר לשימוש בית הספר לפי בקשתו, אך מציינים שמנהלת בית הספר גילה דור, שתסיים את תפקידה בתום שנת הלימודים, הצהירה בפניהם שבית הספר לא ביקש את הכיתה בחזרה ושמדובר בהחלטה של העירייה.

"מדוע לסגור גן שמשרת את תושבי אחוזה ולהעבירו לרמת אשכול?", תהו ההורים במכתבם, "עם סיום הרישום ייווצר מצב שבו כ-35 ילדים שגרים באחוזה ייאלצו לנסוע בכל יום לגן ברמת אשכול. נסיעה בדרך פרויד בבוקר ואחרי הצהריים היא ארוכה ומייגעת ותטיל עומס כבד על כתפי ההורים".

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמרה אם לילד בגן כי היתרונות של גן חובה בתוך בית ספר הם בהכנה לכיתה א' וביצירת רצף חינוכי מהגן לבית ספר בסביבה מוכרת. לדבריה, "אזורי הרישום של הגנים נועדו לאפשר לילדים ללכת לגן בשכונתם, ורמת אשכול אינה אחוזה. רק המחשבה לעבור את צומת חורב בבוקר ובצהריים עם ילד קטן ברכב מעבירה בי חלחלה. אני מקווה שהעירייה תלך לקראתנו ותבין את מצוקתנו.

יצוין שבאחוזה נמצאים עוד שני גני חובה – אנפה ומור – אך הם לדברי ההורים הם מלאים עד אפס מקום.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "גן אגוז פעל בשנתיים האחרונות במתחם בית הספר זכרון יוסף עד להשלמת בניית שני גני ילדים חדשניים ומרווחים ברמת אשכול. הגן עובר ביחד עם הצוות המקצועי למשכנו החדש והקבוע. רוב ילדי הגן יעלו בסיום שנת הלימודים לכיתה א'".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר